Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renntech McLaren SLR 722 – stádo jak má být

Miroslav Kudělka
Diskuze (24)
Co je psáno, to je dáno řekl si majitel firmy Renntech Hartmut Feyhl, když loni Mercedes Benz představil výroční model svého špičkového sporťáku Mercedes McLaren SLR 722. Myslel tím samozřejmě údaj o výkonu motoru.

Co je psáno, to je dáno řekl si majitel firmy Renntech Hartmut Feyhl, když loni Mercedes Benz představil výroční model svého špičkového sporťáku Mercedes McLaren SLR 722. Myslel tím samozřejmě údaj o výkonu motoru.

Na počest vítězství Stirlinga Mosse a Denise Jenkinsona s vozem Mercedes 300 SLR v závodě Mille Miglia roku 1955 uvedl v létě roku 2006 Mercedes model McLaren SLR 722. Číslovka v označení symbolizovala startovní číslo legendárního vozu. Pod kapotou měl tento model 650 koní, což je o 24 více než standardní SLR. Hartmut Feyhl, majitel firmy Renntech zabývající se úpravami vozů Mercedes-Benz, však usoudil, že je třeba dodržovat číselné údaje a sladit je se skutečností. Došlo tak na ladění jednoho z nejvýkonnějších motorů sériové produkce.

Úpravy se soustředily na periférie motoru, protože zde se objevily nejvýraznější rezervy. Nejvíce změn zaznamenal chladící systém stlačeného vzduchu. Analýza Renntechu ukázala, že sériové chladiče neodvádějí takovou práci jak by měly. Jejich nové provedení společně dokázalo snížit teplotu stlačeného vzduchu o 10°C a při zkoušce na motorové brzdě odhalilo další velkou přednost. Standardní provedení motoru potřebovalo na vychlazení po zkoušce před dalším cyklem přes 2 minuty, po úpravě stačilo jen 20 sekund. Výkon chlazení zvýšilo i nové čerpadlo chladící kapaliny v tomto samostatném systému. Po tomto zásahu mohlo dojít ke zvýšení plnícího tlaku. Toho bylo dosaženo osazením jiné řemenice na kompresor a přeprogramováním řídící jednotky. Tyto na první pohled jednoduché zásahy stačily na to, aby motor vyprodukoval 531 kW tedy oněch slibovaných 722 koní...

Miroslav Kudělka
Diskuze (24)
19. 5. 2007 13:51
Za 1.
Tak takyto by mal byt tuning. :yes: "Pohrat" sa s motorom a nie nahadzat na auto zbytocne velke kridla kolesa mracitka a podobne hovadiny. Renntech mas za 1. :-)