Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renocar tuning podzim 2004 – zavírání sezony

Vláďa Kruliš Vláďa Kruliš 1. 11. 2004
35
19
Zobrazit náhledy (35)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Tuningová sezona začíná i končí Brnem. Spousta lidí srazy na brněnském Masarykově okruhu nazývá prokletými, protože téměř vždy prší, fouká vítr a někdy dokonce sněží, což se příliš neslučuje s tunery na naleštěných kolech s letními pneumatikami.

Jak se už stalo pravidlem, tuningová sezona začíná i končí Brnem. Spousta lidí srazy na brněnském Masarykově okruhu nazývá prokletými, protože téměř vždy prší, fouká vítr a někdy dokonce sněží, což se příliš neslučuje s tunery na naleštěných kolech s letními pneumatikami. Přestože mnoho lidí kvůli nepřízni počasí srazy bojkotuje, je parkoviště vždy nacpané k prasknutí.

Tento ročník alespoň v jedné věci určitě nezklamal. Už od rána se hlásilo o slovo sluníčko a přes den bylo neobvykle krásné a teplé počasí. Každý rok je pořadatelům vytýkáno pouštění sériových vozů mezi tuningové a letos tomu nebylo bohužel jinak. Ti, kdo neváhali zaplatit vjezd na akci, si udělali z plochy pro upravené vozy parkoviště. Jak se dalo na konec sezony předpokládat, nic nového se tu už neobjevilo, ale i přesto se bylo na co dívat.

Zejména před boxy se soustředilo to nejlepší, co nám domácí scéna nabízí – krásné přestavby a čisté linie. Největším hitem současnosti je „měňavka“, tedy speciální barva, která se mění podle úhlu, ze kterého se na ni díváte, třeba jako u tohoto Fordu Cougar . Exkluzivní věc, za exkluzivní cenu. Novinkou u nás jsou v letošním roce také vzduchové podvozky – airride.

Dálkovým ovladačem se zvedají jednotlivé vzduchové měchy, které jsou místo pružin, takže mohou vzniknout bizarní polohy. Potom je možné auto složit úplně na zem jako třeba tento Rapid nebo zvednout jen polovinu vozu – krasavcem na ploše byla Fabie od Axonu . Dole u boxů mohl člověk potkat i několik krasavců z rodiny „American muscles“, například nádherný Pontiac Firebird .

I BMW 3.0 CSL , které stálo u boxů, dokazovalo, že i před lety se vyráběla skutečně skvělá auta. Dole v boxech to bylo jako každý rok přecpáno tuningovými firmami, které se předháněly v nabídkách. Bylo z čeho vybírat. Na ploše u boxů bylo i několik hotových koncertních sálů – jinak se ani nedá nazvat aparatura za statisíce nacpaná v několika čtverečních metrech.

Kia Piccanto udělaná komplet v laminátu s Focalem nebo Escort Petra Matouše ukazovaly, kam až může fantazie a lidská šikovnost zajít. Na hlavní dráze se jezdily tradiční sprinty – ač byla organizace podle soutěžících dost nevhodná (kategorie do 2 litrů a nad 2.0 litry), diváků bylo na tribunách mnoho ). Výkvět českého tuningu se nicméně nacházel na ploše pro veřejnost.

Tam byla auta jednotlivců a tady se teprve ukázal vkus české veřejnosti. A že z toho někdy až běhal mráz po zádech. Byly tu k vidění docela pěkné úpravy, situace se pomalu mění a lidé si místo 30 falešných výdechů raději koupí pěkná kola. Pořád tu ale bylo dost aut, u kterých člověk nemohl jinak než se pousmát – však jsem jich pro vás taky pár vyfotil, abyste nebyli ochuzeni o skvosty, které česká scéna nabízí.

Nutno podotknout, že mnozí majitelé byli na své výtvory opravdu hrdí. Tuzing, který se u nás velmi rychle zažil jako výraz pro podobné výtvory, tu tedy opět vládnul. Zejména jedna ostrá Felicie vynikala nad ostatní. Nutností byly nápisy Sporting a Tuning, to kdyby náhodou někdo nepoznal, s čím má tu čest. Překvapil mě tu Trabant Cabrio , ten jsem prostě musel vyfotit.

Z hlediska tuningu strašný paskvil, ovšem to autíčko se mi prostě líbilo, protože si s ním někdo dal viditelně hodně práce a něco takového se jen tak neobjeví. Hodně kritiky sklidily soutěže, neboť se vyhlašovaly pouze dvě ceny: nejlepší zahraniční vůz a nejlepší český vůz. To při velikosti srazu ceně vstupného není žádná sláva. Letošní podzimní Brno nebylo ničím výjimečné, ale díky neobvykle pěknému počasí mělo docela úspěch.

Lidí bylo dost a pokud člověk všechny oplastované příšery bral s rezervou, udělal si docela slušný obraz, co se dnes nosí a kam se posunula měřítka. Zima je za dveřmi a jaro přinese opět výsledky. Podle slov většiny tunerů, nikdo nebude přes zimu zahálet, takže se máme na co těšit. Uvidíte sami. Nejzajímavější vozy si na stránkách www.auto.cz brzy představíme.





reklamní sdělení:

… více o automobilech BMW se dozvíte na www.renocar.cz. Konkrétní ceny, technické specifikace, doplňkovou výbavu a zajímavou nabídku skladových vozů najdete na stránkách smluvního partnera BMW AG fa. RENOCAR BMW.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor