Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Volkswagen T1
Volkswagen T1
Volkswagen T1
Volkswagen T1
30 Fotogalerie

Restomody mohou vypadat i takto! Volkswagen T1 přestavěný na obytný vůz

Obytné vozy i restomody se v posledních letech těší velké oblibě. Proč tyto koncepty nespojit dohromady? Vzniknout pak může takový zajímavý kočkopes, jako tento Volkswagen T1.

Restomody, tedy renovované historické vozy s modernizovanou technikou, mají zpravidla podobu sportovních vozů. Krásným příkladem jsou díla kalifornské společnosti Singer, specializující se na Porsche 911. Restomody mohou však mít v podstatě jakoukoliv podobu, třeba obytného vozu vycházejícího z „hipísáckého“ Volkswagenu.

Exemplář na fotkách v galerii se začátkem minulého měsíce objevil na Facebooku pod názvem Volkswagen Transporter T1 Doka Adventure Camper. Vůz je prostřednictvím zmíněného příspěvku nabízen k prodeji a jeho majitelé za něj žádají 100.000 amerických dolarů, což jsou v přepočtu téměř 2,4 miliony korun. Pokud majitelé jen nezapomněli příspěvek aktualizovat, možná je právě cena důvodem, že se ani po měsíci T1 neprodala.

Video placeholder
Volkswagen Van RC stavebnice • Noyce Joyce

Auto je to přitom nesmírně zajímavé. Vůz pochází z roku 1961 a do současné podoby byl renovován a dostavěn v roce 2019, a to po téměř 10 letech práce. Původní motor T1 nahradil modernizovaný a vylepšený 2,4litrový motor s dvojitými karburátory Weber z pozdější generace.

Plochá jednotka je spojena s přepracovanou původní převodovkou a vydechuje skrze nerezový výfuk. Na auto se také nastěhovaly kotoučové brzdy a posilovač řízení. Mimochodem, motor je stále uložen vzadu, v tomto případě pod postelí. Přístup k němu prý zůstal zachován.

Dovnitř byla instalována dvojitá postel a pohyb ve voze ve vzpřímené poloze umožňuje výklopná střecha. Řidič a spolujezdec sedí v sedadlech Porsche, která lze v případě potřeby otočit proti směru jízdy. V autě nechybí ani lednice, LED osvětlení, nabíjecí USB porty nebo audiosystém s Bluetooth. Komfort zvyšuje vyhřívaná podlaha v zadní části vozu. Přirozeně zde najdeme také kuchyňku s plynovou i elektrickou přípojkou.

Bez pochyb jde o zajímavý počin, přestože vzhled zadní části auta vlastně vůbec nekoresponduje s kulaťoučkým předkem. Tady dostala přednost praktičnost před stylem. Jen si nejsme jistí, jestli bychom byli za podobný výtvor ochotni zaplatit skoro 2,4 miliony korun.