Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan chystá další rozšíření elektrické řady. Dorazí i velké SUV?

David Bureš
Diskuze (0)

Nissan letos představil elektrický crossover Ariya. Nabídku elektřinou poháněných aut však chce rozšiřovat i nadále.

Značka Nissan má sice pověst průkopníka elektromobilů, jeho leaf patří mezi nejžádanější elektroauta na světě, jeho nabídka elektrovozů ale ve výsledku tak široká není. Kompaktní hatchback Leaf doplňuje jen dodávka e-NV 200, což se v době nastupující elektromobility zdá málo. Nissan však už pracuje na nápravě.

Nabídku elektromobilů totiž japonská automobilka postupně rozšíří. Nedávno debutoval crossover Ariya, který se na evropských trzích začne prodávat na začátku roku 2021, v plánu jsou však i další modely. A mezi nimi podle všeho nebude chybět ani velké SUV.

„Platforma (CMF-EV) bude v budoucnu použita i pro další auta. Segmenty C-SUV a D-SUV v příštích třech letech vzrostou o zhruba 300 %, takže v příštích několika letech budeme směřovat k použití platformy v růstových segmentech,“ říká Helen Perryová, evropská šéfka Nissanu pro elektromobily.

Nissan Ariya je postaven na základech nové alianční platformy CMF-EV vyvinuté pro potřeby elektromobilů, kterou do budoucna použijí také další modely. Vedle Nissanu je již potvrzeno její použití také Renaultem.

V tuto chvíli však není jasné, kdy se velkého SUV s elektrickým pohonem od Nissanu dočkáme. „Všechno záleží na požadavcích zákazníků. Kdybychom Ariyu na trhu uvedli dříve, nejsem si jistá, že by na ni byli zákazníci připraveni. Technologie nebyla tak vyvinutá, jako v době, kdy přijde na trh,“ říká k tomu Perryová.

Nissan každopádně chce mít do roku 2023 polovinu své nabídky elektrifikovanou, což naznačuje, že se velkého elektrického USV můžeme dočkat do tří let.

Jisté je nicméně to, že se případná novinka v lecčems inspiruje právě letos představeným crossoverem Ariya. Ten na rozdíl od Leafu nevyužije konektor ChAdeMO, ale z globálního pohledu častěji využívané CCS. Navíc už nemá sloužit jako druhé auto do rodiny, ale být primárním vozidlem. Modelu Ariya tomu pomáhá i dojezd, činící v závislosti na verzi  340 až 500 kilometrů podle metodiky WLTP. Perryová navíc nevylučuje ani příchod verzí s  ještě delším dojezdem.

David Bureš
Diskuze (0)

Doporučujeme