Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rudá svině se sice nedochovala, dokonalou repliku si však koupit můžete

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)

Závodní sedan Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG s přezdívkou Rudá svině se do současnosti nedochoval, ale do aukce společnosti RM Sotheby’s míří jeho naprosto věrná replika, která je šancí na získání jednoho z nejúžasnějších AMG.  

Velký čtyřdveřový sedan Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG se stal prvním velkým úspěchem společnosti AMG založené oficiálně v roce 1967. Jezdci Hans Heyer a Clemens Schickentanz si s ním dojeli pro první místo ve své kategorii a druhé místo v celkovém hodnocení vytrvalostního závodu 24 hodin Spa-Francorchamps v roce 1971.

Červený sedan s pohotovostní hmotností 1.635 kg nepůsobil právě jako nejvhodnější sportovní náčiní, ale díky osmiválci o objemu 6,8 l s výkonem 315 kW (428 k) a točivým momentem 608 N.m dosahoval maximální rychlosti 265 km/h. Sériový Mercedes-Benz 300 SEL 6,3, který byl základem závodního vozu, s výkonem 184 kW (250 k) a točivým momentem 500 N.m dosahoval maximální rychlosti 221 km/h.

Díky změně pravidel, omezující objem motoru na 5,0 l, byla v roce 1972 předčasně ukončena úspěšná kariéra velkého závodního sedanu. AMG jej tedy prodalo francouzské společnosti Matra, která jej upravila pro testování leteckých pneumatik při vysokých rychlostech. Další osudy tohoto vozu jsou bohužel neznámé. Samotný Mercedes-Benz však dnes provozuje repliku postavenou v roce 2006 a přesně odpovídající tomu, jak původní 300 SEL 6.8 AMG vypadal v roce 1971.

Vedle repliky, kterou vlastní německá automobilka, vznikla řada dalších a jednu z nejlepších nyní zařadila do své aukce společnost RM Sotheby’s. Tento konkretní exemplář byl postaven u společnosti Arthur Bechtel Classic Motors v německém Böblingenu. Základem stavby se stal nikdy nepoškozený Mercedes-Benz 300 SEL 6.3 z roku 1969, který specialista na renovace klasických vozů značky Mercedes-Benz proměnil v dokonalou Rudou svini.

Svému vzoru tato replika plně odpovídá vzhledem své karoserie i technikou pod kapotou a samozřejmě i výkony. Interiér s ochranným rámem, sportovním volantem a předními sedadly umocňuje celkový styl vozu. Velký sedan od své proměny z luxusního cestovního automobilu v repliku závodního vozu ujel méně než 800 km. Pod aukční kladívko tento  Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG zamíří 5. února letošního roku v Paříži.

Zdroj: RM Sotheby’s

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)

Doporučujeme

10. 1. 2020 18:21
replika
Je to replika, pouze a jen replika. I kdyby byla do sroubku stejna....bude to jen a porad replika! Bez historie, bez duse ....pro me bezcenna zalezitost.
Avatar - Dinar
9. 1. 2020 10:47
Re: Převodovka
Pěkné info, kluci. :-) :yes:
8. 1. 2020 20:14
Re: Převodovka
Na závod ve SPA mělo automat, poté bylo předěláno na manuál. S ohledem na skutečnost, že by se mělo jednat o repliku z SPA, tak by tam měl být automat. U ostatních vozů - byly ještě modrý a stříbrný a určitě byl ještě žlutý, ale je otázka, jestli to nebyl jen některý přelakovaný tak o těch jsem nezjistil skoro žádné informace. Se žlutým plánovalo AMG účast v Le Mans, ale kvůli změně pravidel k tomu nedošlo
8. 1. 2020 19:14
Převodovka
V žádném případě se nejedná o tak dokonalou repliku s shodnou technikou. Originál jezdil s automatem, tato replika má manuální převodovku