Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rudá svině se sice nedochovala, dokonalou repliku si však koupit můžete

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 8. 1. 2020 • 15:43
24
6
Zobrazit náhledy (24)
Replika Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG Red Pig Replika Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG Red Pig Replika Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG Red Pig Replika Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG Red Pig Replika Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG Red Pig Replika Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG Red Pig Replika Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG Red Pig Replika Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG Red Pig Replika Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG Red Pig Replika Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG Red Pig Replika Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG Red Pig Replika Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG Red Pig Replika Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG Red Pig Replika Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG Red Pig Replika Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG Red Pig Replika Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG Red Pig Replika Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG Red Pig Replika Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG Red Pig Replika Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG Red Pig

Závodní sedan Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG s přezdívkou Rudá svině se do současnosti nedochoval, ale do aukce společnosti RM Sotheby’s míří jeho naprosto věrná replika, která je šancí na získání jednoho z nejúžasnějších AMG.  

Velký čtyřdveřový sedan Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG se stal prvním velkým úspěchem společnosti AMG založené oficiálně v roce 1967. Jezdci Hans Heyer a Clemens Schickentanz si s ním dojeli pro první místo ve své kategorii a druhé místo v celkovém hodnocení vytrvalostního závodu 24 hodin Spa-Francorchamps v roce 1971.

Červený sedan s pohotovostní hmotností 1.635 kg nepůsobil právě jako nejvhodnější sportovní náčiní, ale díky osmiválci o objemu 6,8 l s výkonem 315 kW (428 k) a točivým momentem 608 N.m dosahoval maximální rychlosti 265 km/h. Sériový Mercedes-Benz 300 SEL 6,3, který byl základem závodního vozu, s výkonem 184 kW (250 k) a točivým momentem 500 N.m dosahoval maximální rychlosti 221 km/h.

Díky změně pravidel, omezující objem motoru na 5,0 l, byla v roce 1972 předčasně ukončena úspěšná kariéra velkého závodního sedanu. AMG jej tedy prodalo francouzské společnosti Matra, která jej upravila pro testování leteckých pneumatik při vysokých rychlostech. Další osudy tohoto vozu jsou bohužel neznámé. Samotný Mercedes-Benz však dnes provozuje repliku postavenou v roce 2006 a přesně odpovídající tomu, jak původní 300 SEL 6.8 AMG vypadal v roce 1971.

Vedle repliky, kterou vlastní německá automobilka, vznikla řada dalších a jednu z nejlepších nyní zařadila do své aukce společnost RM Sotheby’s. Tento konkretní exemplář byl postaven u společnosti Arthur Bechtel Classic Motors v německém Böblingenu. Základem stavby se stal nikdy nepoškozený Mercedes-Benz 300 SEL 6.3 z roku 1969, který specialista na renovace klasických vozů značky Mercedes-Benz proměnil v dokonalou Rudou svini.

Svému vzoru tato replika plně odpovídá vzhledem své karoserie i technikou pod kapotou a samozřejmě i výkony. Interiér s ochranným rámem, sportovním volantem a předními sedadly umocňuje celkový styl vozu. Velký sedan od své proměny z luxusního cestovního automobilu v repliku závodního vozu ujel méně než 800 km. Pod aukční kladívko tento  Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG zamíří 5. února letošního roku v Paříži.

Zdroj: RM Sotheby’s

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

replika
| 10. 1. 2020
Je to replika, pouze a jen replika. I kdyby byla do sroubku stejna....bude to jen a porad replika! Bez historie, bez duse ....pro me bezcenna zalezitost.
Avatar - Dinar
Re: Re: Re: Převodovka
| 9. 1. 2020
Pěkné info, kluci. :-) :yes:
Re: Re: Převodovka
| 8. 1. 2020
Na závod ve SPA mělo automat, poté bylo předěláno na manuál. S ohledem na skutečnost, že by se mělo jednat o repliku z SPA, tak by tam měl být automat. U ostatních vozů - byly ještě modrý a stříbrný a určitě byl ještě žlutý, ale je otázka, jestli to nebyl jen některý přelakovaný tak o těch jsem nezjistil skoro žádné informace. Se žlutým plánovalo AMG účast v Le Mans, ale kvůli změně pravidel k tomu nedošlo
Avatar - fostek
Re: Převodovka
| 8. 1. 2020
Závodní poslední AMG byly manuály. Ale nejspíš pětikvalty. A na obrázku je 6ti kvalt.
Ale to byly fakt kusouvky. Tak nevím.
Převodovka
| 8. 1. 2020
V žádném případě se nejedná o tak dokonalou repliku s shodnou technikou. Originál jezdil s automatem, tato replika má manuální převodovku

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku