Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Scania OmniExpress 3.20: Novinka pro meziměstskou dopravu

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 15. 4. 2011 • 22:15
29
Zobrazit náhledy (29)
Scania Scania Scania Scania Scania Scania Scania Scania Scania Scania Scania Scania Scania Scania Scania Scania Scania Scania Scania Scania Scania Scania Scania Scania
Scania představuje nový snížený autokar Class II pro krátké a střední vzdálenosti pravidelné dopravy.

Nová Scania OmniExpress 3.20 se veřejnosti poprvé představila na výstavě Transport 2011 ve dnech 6.-9. dubna v Herningu v Dánsku.

U novinky je použita stejná modulární konstrukce jako u typů OmniExpress 3.40 a 3.60, s nimiž 3.20 sdílí řadu prvků a systémů. Nosná struktura autobusu je vyrobena z nerezové oceli a povrchové panely jsou vyrobeny z lehké slitiny.

Pro OmniExpress byla zvlášť vyvinuta konstrukce a montážní postupy tak, aby bylo možné nabídnout velkou variabilitu v celkových délkách, stejně jako ve výšce. Délku karoserie lze volit po stupních o délce 300 až 400 mm v rozpětí od 11 do 14,9 metru.

Podobně je nabízeno 30 variant vnitřního uspořádání v několika úrovních výbavy s možností dalšího individuálního přizpůsobení podle požadavků klienta. Interiér může nabídnout prostor až pro 67 sedících cestujících.

Zavazadlový prostor o objemu 6,36 m3 je přístupný otevřením manuálně vzhůru výklopných krytů na bocích a OmniExpress může být vedle meziměstské linkové dopravy využíván i jako autokar na krátké a střední vzdálenosti.

Podlaha Scanie OmniExpress 3.20 je ve výšce 860 mm. Ulička mezi sedadly je o 100 mm širší, než u vysokých typů autokarů Scania. Jednoduché nebo dvoukřídlé dveře mohou být uspořádány v konfiguracích 1-0-0, 1-1-0 nebo 1-2-0 v posledním případě pak na přání také s plošinou pro vozíčkáře ve středních dveřích.

V interiéru je standardem tlaková ventilace s elektronickým řízením a na přání je k dispozici samočinná klimatizace. K pohodlnému cestování má přispět i dvouvrstvé zasklení bočních oken, které se má podílet na snížení hmotnosti a zároveň účinně tlumit intenzivní sluneční záření v létě, nebo naopak izolovat proti chladu v zimě. Použita jsou tenká skla (3 mm), ale instalována jsou s větší mezerou, než je obvyklé (9 mm). Cílem je dosažení co nejlepšího izolačního efektu.

Pracoviště řidiče má stejnou ergonomii jako u ostatních autobusů Scania. Ve specifikaci se samočinnou převodovkou ZF, nebo Scania Opticruise, je volič řazení umístěn na přístrojovém panelu (ZF), nebo na sloupku řízení (Scania Opticruise). To umožňuje řidiči pohyb v jeho prostoru se sedadlem otočným o 90° bez překážek. Na Transport 2011 vystavený OmniExpress byl vybaven vyhřívaným sedadlem řidiče, samostatnou klimatizací prostoru řidiče a kamerou pro jízdu vzad.

Nabídka pohonných jednotek obsahuje devítilitrové a třináctilitrové motory typu 230 – 440, splňující Euro 5 nebo EEV, s výkony od 169 do 323 kW. Scania jako první v tomto

segmentu plánuje rozšíření nabídky o verze spalující až 100% bionaftu nebo etanol.

Meziměstský autobus Scania OmniExpress 3.20 je vyráběn ve spolupráci s karosárnou Lahden Autokori Oy. Prodej bude zahájen nejdříve v pobaltských a severských zemích a následovat bude střední a jižní Evropa.

Související články

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud