Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Scania uvádí novou modelovou řadu autobusů Interlink

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Společnost Scania na letošním veletrhu Busworld představila novou rodinu autobusů. Díky této univerzální novince má švédská značka nejširší nabídku autobusů ve své historii.

Scania uvadí novou modelovou řadu Interlink rovnou ve třech výškových variantách, jejichž označení Low Decker, Medium Decker a High Decker naznačují, pro jaké využití jsou jednotlivé verze nejvhodnější. Novinka plynule navazuje na svého předchůdce OmniExpress, nabízeného v provedeních 3.20, 3.40 a 3.60.

Anna Carmo de Silva, ředitelka produktového managementu ve společnosti Scania k novince uvedla, že nabízí flexibilitu, na jakou doposud nebyli přepravci zvyklí. Jedná se o autobus se standardní výškou podlahy vhodný pro příměstské výkony, dopravu na letiště, meziměstské trasy a velmi dobře poslouží i jako školní autobus.

Nejnižší varianta Low Decker má představovat ideální model pro pravidelnou dopravu na kratší vzdálenosti na příměstských i meziměstských linkách. Tato novinka navíc přichází s naprosto unikátním řešením, protože se jedná o první autobus na trhu s normální výškou podlahy, kterou lze kombinovat s pohonem na zemní plyn.

Střední provedení Medium Decker má být víceúčelovým autobusem pro pravidelné dojíždění na střední vzdálenosti, stejně jako pro příležitostné zájezdní účely. Komfort na palubě lze snadno zvýšit přidáním výbavy, jako je sociální zařízení, multimediální systém, sedadla typu deluxe nebo výkonnější klimatizace.

Nejpohodlnější a nejprostornější verzi má představovat High Decker, který má být vhodný pro pravidelné linky na dlouhé vzdálenosti a rovněž pro zájezdové využití. Vedle komfortního interiéru s kvalitním odhlučněním za pomoci dvojitých oken, stavitelnými sedadly a výkonnou klimatizací disponuje i snadno přístupným nadstandardním zavazadlovým prostorem.

Autobusy řady Interlink nabízí Scania s celkovou délkou od 11 do 15 metrů, přičemž vozidla do délky 13,2 m mají konfiguraci náprav 4x2, zatímco delší provedení již disponují uspořádáním 6x2*4 s řiditelnou vlečenou třetí nápravou. Šířka všech tří provedení je 2,55 m, zatímco výšky se liší a jsou 3,31 m, 3,46 m a 3,66 m.

K pohonu autobusů mohou sloužit devítilitrové a třináctilitrové vznětové motory, splňující emisní normu Euro 6 a spalující naftu nebo bionaftu. Pohonné jednotky s menším objemem jsou nabízeny s výkony od 184 do 265 kW a točivým momentem 1250 až 1700 N.m. Třináctilitrové jednotky disponují výkonem od 302 do 360 kW a točivým momentem 2150 až 2550 N.m. K dispozici mají být i motory dle normy Euro 5.

Zájemci o provoz vozidel na zemní plyn nebo bioplyn mohou volit jednu ze dvou verzí devítilitrového agregátu s výkonem 206 nebo 235 kW a točivými momenty 1350 a 1500 N.m. Provedení s výkonem 206 kW a točivým momentem 1250 N.m je pak připraveno i k využití bioetanolu.

Pohonné jednotky nové modelové řady Interlink spolupracují s osmistupňovými nebo dvanáctistupňovými převodovkami Scania se systémem Opticruise nebo plně automatizovanou šestirychlostní převodovkou ZF Ecolife.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)