Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SEAT Exeo se na českém trhu začne prodávat za 499.900,-Kč (úplný ceník)

Ondřej Láník
Diskuze (172)
SEAT vstupuje do střední třídy s osvědčenou technikou německého Audi, které má, jak známo, na českém trhu mnoho příznivců i reálných zákazníků. Neprémiové ceny by měly zájem podpořit, ale současně nemají být hlavním prodejním argumentem.

Český ceník Exea začíná na baťovsky působícím půlmilionu. Základní čtyřválec 1,6 MPI je vstupním motorem se vším všudy. Znají jej majitelé obou generací Octávií, ale SEAT jednoduše musel nabídnout alespoň jednu lidovou jednotku, s níž by dokázal vyrobit marketingově zajímavou cenu.

Se základní výbavou Reference dostanete rovnou přední, boční i hlavové airbagy, kolenní airbag pro řidiče, ABS, TCS a ESP, elektrické ovládání oken předních a zadních dveří, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka v barvě vozu, rádio s CD/MP3 přehrávačem a 4 reproduktory, klimatizaci Climatronic nebo palubní počítač. Základní Exeo jezdí na kolech s pneumatikami 205/55 R16. Za příplatek 5.900,- Kč dostanete navíc tempomat, loketní opěrku vpředu, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, multifunkční volant a koberečky vpředu. Stejná výbava, ale s vyššími cenami, platí také pro motor 1,8 Turbo (110 kW, dvacetiventilová jednotka z první generace Octavie) a 2.0 TDI CR (105 kW, moderní TDI se vstřikováním common-rail).

SEAT EXEO podrobněji na Auto.cz
PŘEDSTAVUJEME SEAT Exeo - Španěl s geny Audi

Druhá výbava v pořadí - Style - rozšiřuje počet standardních položek i nabídku motorů. Standardem jsou 16palcová nebo 17palcová kola z lehkých slitin (podle motorizace), elektrické sklápění zrcátek, bederní opěrky a výškové nastavení předních sedadel, koberečky vpředu a vzadu, kožený multifunkční volant, řadicí páka v kůži, loketní opěrka vpředu, rádio s CD/MP3 přehrávačem a 8 reproduktory, tempomat, parkovací senzory vzadu, automaticky zatmavitelné vnitřní zpětné zrcátko se systémem proti oslnění, EBA + systém kontroly tlaku v pneu, Servotronic (standard pro 2.0 TSI 200 k a 2.0 TDI CR 170 k, ne pro 1.6). Také zde je k dispozici balíček výbavy za 34.900,-Kč, obsahující adaptivní bi-xenonové světlomety, dřevěnou dekoraci v interiéru a handsfree s Bluetooth.

Nové kombi střední třídy je na cestě
SEAT Exeo ST: První oficiální fotografie a informace

Výbava Style je první, v níž je k dispozici osvědčený motor 2,0 TFSI (zde pojmenovaný TSI) se 147 kW. Atraktivitu této ceníkové nabídky je třeba chvíli hledat, ale přinejmenším v rámci modelové řady SEATu je cena celkem zajímavá. Za téměř shodnou částku totiž SEAT nabízí Leon FR 2.0 TFSI (155 kW) s nepatrně lepší výbavou, a obdobnou jízdní dynamikou (0-100 km/h za 7,2 s, 233 km/h) jakou má Exeo (0-100 za 7,3 s, 241 km/h).

Nejvyšší stupeň Sport je jen o 15 tisíc dražší než Style. Jeho role v portfoliu modelové řady je zřejmá z přítomnosti sportovních sedadel, kol z lehkých slitin s pneumatikami 225/45 R17, nemá však koberečky vzadu, elektricky sklopná zrcátka a parkovací senzory vzadu, ani automaticky zatmavitelné vnitřní zpětné zrcátko.

SEAT Exeo - Ceny na českém trhu, duben 2009
Motor1,6 MPI1,8 Turbo2,0 TSI2,0 TDI CR (105 kW)2,0 TDI CR (125 kW)
Zdvihový objem [cm3]15951781198419681968
válce/ventily4/24/54/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]75/5600110/5500147/5100105/4200125/4200
Nejvyšší toč. Moment [Nm/ot/min]148/3800220/2000280/ 1800-5000320/ 1750-2500350/ 1750-2500
Max. rychlost [km/h]190217241214229
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,69,37,39,28,4
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]7,57,97,75,55,9
Pohotovostní hmotnost [kg]13101400143014301455
Cena Reference [Kč]499.900,-574.900,--589.900,--
Cena Style [Kč]549.900,-614.900,-654.900,-629.900,-669.900,-
Cena Sport [Kč]-629.900,-669.900,-644.900,-684.900,-

Ondřej Láník
Diskuze (172)
Avatar - Hammunasakra
4. 5. 2009 00:49
Re: Milý racing2(e)!
1) Was ist das: "Neplantejte"?
2) Vskutku? Já myslela, že naopka MUSí jít o běžné produkční vozy a úpravy jsou STRIKTNĚ VYMEZENY pravidly... ;-)
3) Dívám se na srovnání "prémiového" AUDi A3 a "levného" Citroën C4 (německý Auto-moto und sport) a dosah a kvalita SVĚTLOmetů - to NEbýt pro audi dobré; brždění na nerovnoměrném povrhu (jaj - o DESET metrů? - to NEbýt pro audi dobré); rychlost na výjezdu ze zatáčky po vyhýbacím manévru - dokonce o 7 km (!) rychlejší? - to NEbýt pro Audi dobré ...
PS: Ale NEtruchlete - plasty v interiéru a zpracování palubní desky je na "1" s "*" :yes: (to NEbýt pro Citroën dobré ;-) )
PPS: NEberte/NE-hodnoťte automobily dle "znáčku na kapotě" ... to je totiž PĚKNÁ "bubost" ;-\ :no: 8-s
Pěkný den ;-)
Avatar - Hammunasakra
4. 5. 2009 00:13
Re: Milý racing2(e)!
Vaše PRVNí věta: Bubost!
Vaše DRUHÁ věta: NEsmysl!
Vaše TŘETí věta: Jistě (já ale mluvila o KVALITNĚ jako takové)
Vaše ČTVRTÁ věta: Opět CHYBka (evidentně NEVÍTE, které jsou ty dva NEJvětší evropské automobilové koncerny, že?) ;-)
PS: Myslíte že byl ŠLO, abyste KONEČNĚ odpověděl na ty OTÁZKY, co stále NEodpovídáte? :-)
3. 5. 2009 21:45
Re: Milý racing2(e)!
Neplantejte sem rallye sport.To je o necem jinym. ;-)A neplantejte ruzne tridy.Srovnavejte kdyz uz tak z A3...
3. 5. 2009 21:40
Re: Milý racing2(e)!
Podle vas by tady mel jezdit jeden Citroen vedle druheho. 8-s A nesrovnavejte kose z bankama.Kazdemu hold vyhovuje neco jineho jak v muzice,tak v auto.prumyslu.A Citroen hold vyhovuje malo lidem..asi je to takhle lepsi.

Avatar - Hammunasakra
3. 5. 2009 18:39
Re: Milý Navtech(u)!
To jste mi PŘIPOMNĚL! Co NEJrychlejší COUVÁNí - to jsem TAKÉ zkoušela ;-)
PS: Jen tak "mimochodem" - během našeho "rozhovoru" jsem to - myslím na VEDLEJŠíM "vláknu" - vpodstatě PROZRADILA :-)
Pěkné dny ... (beze mne) ;-)