Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SEAT Exeo ST: První oficiální fotografie a informace

Ondřej Láník
Diskuze (186)
Prodej sedanu Exeo na českém trhu začne v květnu, Exeo v provedení kombi se k nám dostane na podzim.

Od pařížského autosalonu uplynulo už dlouhých 5 měsíců, ale teprve nyní se nový sedan dostává na domácí španělský trh, který se právě nachází v hlubokém propadu kvůli nepříznivé hospodářské situaci, která panuje v Evropě, Španělsko nevyjímaje.

SEAT se bude v Ženevě snažit zaujmout druhou verzí Exea - novým kombi Exeo ST, odvozeným od předchozí generace Audi A4 Avant.

Nový SEAT Exeo ST se do prodeje dostane až na podzim se stejnou paletou motorů a rozsahem výbavy jako u čtyřdveřových modelů. Zákazníci budou mít na výběr ze tří zážehových motorů - 1.6 (75 kW), 1.8 (110 kW) a 2.0 TSI (147 kW) - a dvou vznětových jednotek - 2.0 TDI (105 kW) a 2.0 TDI (125 kW) - využívajících systém vstřikování common rail.

Na rozdíl od ostatních modelů značky SEAT má Exeo vpředu motor uložen podélně. Zatím nebylo zveřejněno, zda se do nabídky dostanou také verze s pohonem všech kol quattro.

Exeo ST se bude odlišovat prodlouženou karoserií s délkou 4.666 mm a základním objemem zavazadlového prostoru 442 litrů.

Kombi se bude stejně jako sedan Exeo vyrábět v Martorellu nedaleko Barcelony.

{videoplayer link="http://www.youtube.com/v/fLKyk-LkpTU&hl=en&fs=1" style="auto"}

Ondřej Láník
Diskuze (186)
12. 2. 2009 08:33
Re: CHROMÁ CROMA
"Zatím tu nebylo, aby sis mohl pořídit za pár švetek v mainstreamu minulou prémii".

A to je práve kameň úrazu. Neverím, že VW si trúfne ohroziť Passat, A4 alebo aj Octaviu "novou jazdenou" A4. To by bol veľký precedens marketingového kanibalizmu.

Prepad ceny jazdených A4 si AUDI neželá. Voľba súčasný Passat so štvorvalcovým dieslom a haldexom vs. nová minulá A4 so šesťvalcovým dieslom a quattrom za podobnú cenu by bola pre mnohých jasná. Čiže tento Seat nemôže byť tak dobrý, aby ohrozil iné modely koncernu. Ten istý princíp ako pri Škode Superb. Preto zastaralé motory, žiadne 4x4 a pod., resp. ak, tak za nepredajnú cenu.

Ak sa mýlim a VW dovolí SEATu ísť do toho naplno, SEAT bude zachránený a spustí sa malá revolúcia...
11. 2. 2009 15:38
Re: CHROMÁ CROMA
Sice nějak nechápu, proč do diskuse o tomle "Seaudi" pleteš Cromu, které Exeu ani nekonkuruje (Croma je podstatně prostornější a bez "sportovního" image), ale budiž.
Ale kde bereš názor, že Croma je neúspěšné auto? Na nejdůležitějším, tj. italském trhu je Croma za rok 2008 druhým nejúspěšnějším kombíkem, když se jí prodalo 21.802 kusů. Lepší byl jen Focus kombi (24.407 ks).
Za roky 2006, 2007 a 2008 se jen v Itálii celkem prodalo 67.194 ks Fiatu Croma. Celoevropská čísla jsem bohužel nenašel. Pokud Ty ano, sem s nimi.
Vzhledem k tomu, že vývojové náklady Cromy byly velmi malé (v podstatě celá mechanika vč. motorů a převodovek pochází buď od Opela nebo jiných Fiatů / Lancií), určitě to pro Fiat nepředstavuje ztrátu.
11. 2. 2009 15:36
Re: SEAT - auto nemoción...
V tom máš pravdu, ale na druhú stranu si myslím, že aj drahý a kvalitný zahraničný liek * pomôže, keď je potrebná operácia. ;-\
Avatar - Dinar
11. 2. 2009 15:01
Re: SEAT - auto nemoción...
:-) No, to se budeš opravdu muset obrátit na Navtecha, dobré jídlo mám sice rád, ale účastnit se umím jen až závěrečné fáze procesu, té s příborem. Pokud jde o lososa, nejraději ho mám jako steak jen tak na másle s nějakou tou bylinkou a vařeným bramborem. ;-)
Avatar - Plautus
11. 2. 2009 15:00
Re: Seat A4 Avantexeo
ibaže toto nie je facelift v pravom slova zmysle, je to prevzatie modelu se vším všudy a úprava ksichtu v zmysle prvkov značky