Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Seat: další silná Ibiza Cupra na český trh

Ondřej Láník
Diskuze (11)
Sportovní ambice Seatu dokazuje další ostrá Ibiza Cupra 1.8 20VT (132 kW), která se na českém trhu začíná prodávat za 609.900,-Kč.


Sportovní ambice Seatu dokazuje další ostrá Ibiza Cupra 1.8 20VT (132 kW), která se na českém trhu začíná prodávat za 609.900,-Kč.

SEAT potvrzuje renomé značky produkující mimořádně dynamické vozy: Po nedávném uvedení Ibizy Cupra TDI, poháněné turbodieselem 1.9 TDI (118 kW), se právě na tuzemském trhu objevuje ještě vitálnější dvojče tohoto atraktivního kompaktu – Ibiza Cupra poháněná přeplňovaným zážehovým čtyřválcem 1.8 20VT o výkonu 132 kW.

Vysoký výkon přeplňovaného zážehového motoru propojeného s manuální pětistupňovou převodovkou a výborný průběh točivého momentu, který v rozmezí otáček 1500 ot/min až 4000 ot/min neklesá pod 245 Nm, jsou zárukou skvělých dynamických parametrů: Ibiza Cupra 1.8 20VT dokáže z klidu na 100 km/h zrychlit během pouhých

7,3 s a na plný plyn jede rychlostí až 229 km/h. Mimořádné výkony přitom nejsou vykoupeny neúměrnou spotřebou – ta v mimoměstském provozu činí jen 6,1 l/100 km a v kombinovaném se drží na velmi přijatelné hodnotě 7,9 l/100 km.

Výkonný motor je sladěný s vyspělým podvozkem, který Seat označuje pojmem "Agile Chassis", závěsy kol optimálně kombinují poněkud měkčí vinuté pružiny s "tvrdými" tlumiči pérování a speciálními pouzdry, jejichž prostřednictvím jsou závěsy kol uchycené ke struktuře karoserie. Kvůli snížení těžiště vozu byla zmenšena světlá výška, což se pozitivně projevilo na stabilitě jízdy ve vysokých rychlostech. Modifikace podvozku a některých prvků skeletu se odrazily ve vyšší tuhosti karoserie, která je asi o 30 % vyšší, než u modelů SEAT Ibiza Sport.

Přední části Ibizy Cupra 1.8 20VT dominuje mohutný spojler, který plynule navazuje na masivní nárazník. Otvory pro přívod chladicího vzduchu mají krycí mřížku ve struktuře včelí plástve, masce chladiče vévodí velké chromované logo SEAT. Také zadní spojler je integrovaný do nárazníku, atraktivním doplňkem je dobře viditelná oválná pochromovaná koncovka výfuku, která je rozpoznávacím znamením modelů připravovaných v dílnách divize SEAT Sport.

Anatomicky tvarovaná sedadla, do jejichž opěradel je všité logo „Cupra“, výborně drží tělo i při dravé sportovní jízdě. Velmi příjemný je i tříramenný kůží obšitý volant s červenou značkou na věnci v poloze „12 hodin“, kterou se Ibiza Cupra odkazuje na závodní vozy. Interiér je vyvedený převážně v černé barvě, pouze číselníky palubních přístrojů jsou bílé a švy sedadel, opěrek hlav, volantu, hlavice řadicí páky a madla páky ruční brzdy jsou rudé, stejně jako páčky, kterými se ovládají výdechy ventilace.

Ibiza Cupra 1.8 20VT vyjíždí na pětipaprskových litých kolech rozměru 7Jx17 s nízkoprofilovými pneumatikami 205/40 R17. Do standardní výbavy dále patří např. integrované přední mlhovky, elektricky ovládaná okna a vnější zpětná zrcátka, tónovaná skla, autorádio s CD přehrávačem a šesti reproduktory, dvojice čelních a bočních airbagů, protiblokovací systém brzd ABS, protiprokluzové zařízení TCS, stabilizační systém ESP, elektrohydraulický posilovač řízení, palubní počítač nebo pyrotechnické předpínače bezpečnostních pásů předních sedadel. Zájemci si mohou své vozy doplnit také např.: o "prostorový" alarm, tempomat, navigační systém, vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, CD měnič.

Cena modelu Ibiza Cupra 1.8 20VT začíná na 609 900 Kč.

Srovnání silných hatchbackůSeat Ibiza CupraSeat Ibiza Cupra TDISeat Ibiza FRŠkoda Fabia RSŠkoda Fabia 2.0
Motor1.8 20VT1.9TDI1.8 20VT 1.9 TDI 2.0
Výkon [kW při ot./min.]132/5800118/4000110/580096/400085/5400
Max. Točivý moment [Nm při ot./min]245/1500-4000330/1900220/1950-4500310/1900170/2400
Max. rychlost [km/h]229220216206195
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,37,68,69,59,9
Cena [Kč]609 900654 900489 900495 000388 900

Ondřej Láník
Diskuze (11)