Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SEAT Ibiza Ecomotive: Nové informace, ještě nižší spotřeba (3,7 l/100 km)

Diskuze (1)
SEAT zveřejnil bližší informace o modelu Ibiza Ecomotive. Kombinovaná spotřeba je v definitivní specifikaci 3,7 l/100 km, což je momentálně nejlepší hodnota v dané třídě.

Základem verze Ibiza Ecomotive je Ibiza s motorem 1,4 TDI a filtrem pevných částic. Různými úpravami se podařilo snížit kombinovanou spotřebu z 4,3 na 3,7 l/100 km, což znamená emise CO2 jen 98 g/km. Motivací pro nákup této verze tak nemusí být jen nízká spotřeba ale i nejnižší sazba daně v zemích, kde jsou auta rozdělená do skupin podle emisí CO2

Pro snížení spotřeby jsou použity pneumatiky 175/70 R14 s nižším valivým odporem a vyšším tlakem nahuštění. Kvůli úspoře hmotnosti je například na místě náhradního kola sada na opravu pneumatiky. Výsledná pohotovostní hmotnost je 1144 kg, což znamená úsporu 70 kg.

K nižšímu aerodynamickému odporu přispívá maska chladiče se zaslepenými otvory, vzduch se tak k motoru dostává jen otvorem v nárazníku. Přímo pro verzi Ecomotive byl navržen a přední 40 mm vysoký spoiler a zadní spoiler, který optimalizuje proudění vzduchu kolem zádě. Poslední změnou jsou aerodynamické kryty kol. Výsledkem je snížení součinitele aerodynamického odporu o 9 % z 0,33 na 0,30.

Úpravy pohonného ústrojí zahrnují odlišné nastavení řídicí jednotky zaměřené na optimalizaci vstřikování a chodu turbodmychadla. Maximální výkon je ale stále 59 kW, točivý moment vrcholí 195 Nm při 1800-2200 ot./min. Motor je standardně vybaven filtrem pevných částic s automatickou regenerací. Převodovka má prodloužený třetí až pátý převod.

Model Ibiza 1,4 TDI Ecomotive se nabízí s pětidveřovou karoserií i jako třídveřové SportCoupé. Ve výbavě nechybí čtyři airbagy, ESP, Hill Holder nebo autorádio s MP3. Za příplatek lze objednat například klimatizaci, tempomat, zadní parkovací senzory nebo mlhovky s funkcí přisvěcování do zatáček.

Diskuze (1)
7. 12. 2008 19:52
Jazda
Tak s týmto by som teda jazdiť nechcel. Úzke a tvrdé prehustené gumy, dlhé prevody...žiadna vyhliadka na pohodovú jazdu. V meste jazdiť na trojke a päťku radiť niekde okolo stovky... ;-\ Nízka spotreba len na papieri, alebo so zatnutými zubami, keď sa človek na tom zelenom šrote naučí jazdiť...
:-!