Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Seat Ibiza FR: Španělé opět sportují, tentokrát s motorem 1,4 TSI (110 kW)

Aleš Dragoun
Diskuze (5)
Seat se stále snaží udržovat svou image dostupné sportovní značky v rámci koncernu Volkswagen. Důkazem je i nová Ibiza FR.

Španělská automobilka představí tuto novinku veřejnosti na domácí půdě – místem premiéry bude autosalon v Barceloně, který se letos navzdory dřívějším zprávám přeci jen koná od 9. do 17. května.

Nová Ibiza FR má pod kapotou motor 1,4 TSI s dvojitým přeplňováním a výkonem 110 kW (150 k), který splňuje nejen nároky sportovně založených zákazníků, ale také emisní normu Euro 5. FR (Formula Racing) je opět krotší variantou verze Cupra, která se představila loni na podzim v Paříži. Síla agregátu je přenášena pomocí dvouspojkové sedmistupňové převodovky DSG, která umožňuje řazení také pádly pod volantem. Největší technickou novinkou je systém XDS. Ten spolupracuje s elektronickou stabilizací a má za úkol přibrzďovat kolo, které ztratí trakci. Jde tedy o jednodušší a levnější cestu jak se přiblížit k vlastnostem mechanického diferenciálu se zvýšenou svorností.

Již základní třídveřová Ibiza SC vypadá poměrně sportovně. FR dostala navíc překonstruované zavěšení s tužšími pružinami, jiné nárazníky, maska chladiče má odlišné žebrování a chromovaný rámeček, vnější zpětná zrcátka jsou lakována stříbrnou barvou, chromovaná koncovka výfuku je dvojitá a je umístěna vlevo. Design sedmnáctipalcových kol je totožný s ostřejší variantou Cupra, od které se jinak FR designem dosti liší. Cupra má namátkou černá zrcátka a rámeček masky, kolem ní jsou vstupy vzduchu, koncovka výfuku je jen jedna, hranatá a uprostřed, jiné jsou též nárazníky a žebrování.

Interiéru nové verze dominují sportovní sedadla s logem FR, které nalezneme také na upraveném volantu, změnila se i grafika přístrojů. V základní výbavě se objeví kromě šestice airbagů a dnes běžného ABS, či elektronické stabilizace, například regulace trakce s rozdělovačem brzdné síly, asistent pro rozjezdy do kopce, tempomat, klimatizace, kontrola tlaku v pneumatikách, nechybí ani audio s přehrávačem CD a MP3, šesti reproduktory a AUX vstupem.

Datum zahájení prodeje nové verze Seat zatím, stejně jako ceny, nezveřejnil.

Aleš Dragoun
Diskuze (5)
18. 4. 2009 08:44
Re: FabiaRS
Uvidíme, že by FIIRS byla silnější než IbizaFR tomu moc nevěřím, ale rád se nechám příjemně překvapit. Pokud jde o dieselovou verzi, já bych v RS viděl daleko raději vyladěnou 1.6 TDI než 2.0 TDI, byť s vyšším výkonem, především kvůli hmotnosti.
18. 4. 2009 01:12
Re: FabiaRS
FIIRS bude silnější. ;-)
17. 4. 2009 21:17
FabiaRS
1.4 TSI 110kW bude asi benzínová motorizace FAbieRS, jako dieselová verze FRS by se mi líbila 1.6-ka TDI, vyladěná okolo 100kW, no uvidíme... :-)
Avatar - igor77
17. 4. 2009 17:44
re:
..no a kolikpak bude asi stat, tahle mala modelka..? - 460 tisic, nebo 480 ?