Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Seat Ibiza ST: První ženevské dojmy

Ladislav Čermák
Diskuze (14)
Mezi malé kombíky přicházejí emoce. Ibiza se opět vrací k pětidveřovým prodlouženým karosériím. Avšak tentokrát si dala pořádně záležet i na tvaru prodloužené zádi.

Stále prakticky neohrožená Škoda Fabia Combi získává vážnou konkurenci z vlastního domu; Ibiza ST, vzešlá ze stejnojmenného frankfurtského konceptu, totiž přichází na novější podvozkové platformě s delším rozvorem a především širším rozchodem obou náprav. Z toho plynou i vnější proporce; Ibiza proti domácí konkurentce působí rozkročenějším dojmem a širší karoserie dostala více místa na elegantní proporce.

A skutečně, ze tří stran se prakticky daří popírat, že jde o kombi. Extrémně dynamické proporce základní Ibizy našly v prodloužení logické pokračování a přirozené zakončení, zejména díky značně skloněnému zadnímu oknu.

Pouze zezadu (jako v tolika jiných případech) jakoby návrhářům došly nápady; zadní dveře vypadají jakoby nafouknuté s velkými hladkými plochami a připomínají Toledo.

Uvnitř se pochopitelně čarovalo s křivkami. I když žádné senzace, jako v konceptu, se samozřejmě nekonají, netradičně střižené interiérové panely, spolu s několika chytrými nápady, tvoří uvnitř docela sportovní atmosféru. Tu však známe již z hatchbacků; proto nás zajímala zadní polovina auta.

V druhé řadě sedadel čeká překvapivá porce místa napříč i pro kolena, avšak skloněná střecha ubrala centimetry pro hlavu. Více než 180centimetrový pasažér tedy narazí do stropního čalounění. Aspoň že se pořádně opře – 60 centimetrů vysoké opěradlo, to je nadstandardní hodnota. Škoda, že totéž nelze prohlásit o 43centimetrovém sedáku.

Přístup do zavazadelníku je královský – dveře se přímo luxusně otevírají i zavírají a jejich značný sklon podstatně usnadňuje ukládání větších předmětů, stejně jako nakládací hrana ve výšce 55 cm. Nechybí polička na deštníky, škoda jen obtížnějšího sklápění zadních sedadel. Stejně jako u škodovek, i zde chybí rezerva.

Ladislav Čermák
Diskuze (14)
8. 3. 2010 15:19
Re: uspora?
s tim ze je to asi nejhezší kombi ve třídě se nedá nesouhlasit, možná ještě Clio.. faktem je ze v tej modrej vypada divne, ta cervena ji slusi na tech ALU, uvidime jaka bude v jiných barvach, treba zelene metle ;-)

jinak k té ceně se taky bojím, že bude vyšší než u Fabie, stačí srovnat hatchbacky :-( a copak potom u kombi, ja se obavam, že jakožto Seat ála úspory kontra cena tu 1.2TSI 63kW nedá..což je fakt škoda, a ohledně výbavy to vidím, alespon u sebe, min. na ESP, 6x airbag a klima + nějaký ten použitelný motor což je 1.4, lépe 1.2TSI.. ted otázka na kolik to vyjde? a jak píšeš tak s cenou se pravděpodobně dostáváme na nižší střední...takže bych si mohl jít rovnou pro Focuse Combi který má vše potřebné..
co by se mi ale líbilo je velikost Ibizy, která by byla +- shodná s moji Felinkou :-) dalsi deficit vidim v te ne zrovna vkusné palubce u Ibizy >:-[]

uvidíme naživo za pár měsíců, jsem moc zvědav! :yes:
8. 3. 2010 15:07
Re: dotazy
též zastávám názor, že základ bude v HTP ;-\
6. 3. 2010 17:11
Re: uspora?
Tohle auto vypadá dobře pouze ve vyšší výbavě - proj. světla, pořádný litý kola, stříbrný hagusy tmavý zadní skla, tmavá metalíza. Jinak vypadá dost směšně - jak je vidět na variantě v modrém laku. Pak už je to snad horší než fabka.
6. 3. 2010 15:40
Re: uspora?
Chudsi v jakem smyslu?... ;-) Po designove strance je to jednoznacna volba v dane tride a to ne jen ve Spanelsku.V CR zalezi hlavne na cene... a ta bude (tipuji) o 20-30tis vyssi ve stejne motorizaci, nez u Fabie... bohuzel :'-(
A jak uz jsem psal nedavno ... motory, doufam, ze pridaji i 1.2TSI s 63kW... hned bych po nem skocil, pokud se dokaze udrzet do 300tis s akceptovatelnou vybavou - pro me klima, central a min 4xABG - vic nepotrebuji, neb dulezitejsi je pro mne motor - samozrejme 77kW by byl lepsi, ale nerad bych se dostal na cenu nizsi stredni ;-)
Avatar - iudex
6. 3. 2010 13:34
Re: dotazy
Vsadím svoje auto, ze ako základ bude 1,2 HTP. Seat, ani iná mainstreamová automobilka si nemoze dovolit igonorovat cenový argument mensieho motora. Naviac ak má hatchback dve verzie HTP. Maximálne co Seat spraví, ze do ST nedá 44 kW verziu HTP, ale ako základ bude 51 kW verzia.