Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Seat připravuje smršť novinek v čele s prvním elektromobilem. Co dalšího chystá?

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 23. 3. 2018
30
32
Zobrazit náhledy (30)
Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon
Nové auto každých šest měsíců, taková je vize blízké budoucnosti španělské automobilky Seat. A máme se opravdu na co těšit!

Španělská automobilka na výroční konferenci v Madridu prozradila celou řadu připravovaných novinek. Seat bude v nejbližší budoucnosti hodně akční, vždyť do roku 2020 představí nový vůz každých šest měsíců. Značka v roce 2016 zaznamenala nejlepší obchodní výsledky v historii a po stránce zisku si v roce loňském polepšila o dalších 21,3 % (281 milionů eur).

„Rok 2017 byl pro Seat plný rekordů. Je to výsledek vyváženého vývoje všech našich modelů. Dnes máme na trhu jednu z nejmladších řad, která v Evropě pokrývá všechny důležité segmenty špičkovými produkty,“ pochlubil se na konferenci Luca de Meo, prezident Seatu.

Příznivci automobilky se tak v příštích měsících mohou těšit na modelovou ofenzívu. Ta odstartuje velkým SUV Tarraco, sourozencem mladoboleslavského Kodiaqu. Následovat bude Cupra Ateca, první projekt čerstvě oddělené značky, jež bude stavět auta s ryze sportovním střihem. Obě novinky bude možné koupit již závěrem letošního roku.

Myslí se ale i na mainstreamová auta. Pro rok 2019 připravuje Seat novou generaci modelu Leon, jenž přijede coby pětidveřový hatchback a kombi ST. Vůz dostane platformu MQB s prodlouženým rozvorem, aby vzrostl vnitřní prostor pro posádku. Třídveřové provedení pak z nabídky zcela zmizí.

Podle posledních informací se zákazníci budou muset rozloučit i s modelem Toledo. Španělé sice chystají náhradu v podobě Leonu sedan, avšak tento kousek má cílit zejména na africké trhy. S liftbackem už Seat nepočítá.

Paleta pohonných jednotek revoluci nepřinese, i nadále se počítá se zážehovými motory o objemu 1,0 a 1,5 litru, které doplní dieselová šestnáctistovka. Tady to však začíná být zajímavé. Seat totiž potvrdil, že Leon přijede i jako plug-in hybrid. S plnými baterkami vůz urazí zhruba 50 kilometrů. Nebude ovšem k dispozici od samotného začátku produkce, na trh dorazí až v roce 2020.

Mezi elektrifikovanými auty však nejde o největší pecku. Tou bude až první elektromobil Seat Born s dojezdem 500 kilometrů, jenž taktéž dorazí v roce 2020. Dá se předpokládat, že co do velikosti a designu bude tahle novinka Leonu hodně podobná. Vyloučena však není zvýšená karoserie po vzoru módních crossoverů, těšit se prý můžeme na vyspělé prvky konektivity, součástí balení by mohl být i autonomní systém druhé úrovně. Model Born (možná e-Born či Born-E) tak předběhl čistě elektrický městský vůz Mii, jenž se měl stát prvním elektromobilem Seatu. Dle zástupců značky ale tento projekt již není prioritou.

A cena? Tu viceprezident společnosti pro výzkum a vývoj Dr. Matthias Rabe slíbil stejnou jako u Atecy. Lišit se bude v závislosti na zvolené variantě, španělská automobilka chce totiž elektromobil nabídnout v minimálně dvou výkonových provedeních. Již dříve se tentýž člověk nechal slyšet, že první elektrické auto je z 95 % připraveno.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - twistedTSD
Bravo, Seate!!!
twistedTSD
| 25. 3. 2018
Výrazně dražší než Ibiza asi nebude a interiér vypadá lépe, ale já od malého auta čekám i trochu zábavy, což podle prvních testů revírem Pola nebude. Ale samozřejmě bych si je prvně musel projet. :-)
Bravo, Seate!!!
ericn
| 25. 3. 2018
Polo je pěkné, ale nekřesťansky drahé, tj i jako roční bude kolem 350-400k a za to je nova Fabie i Ibiza ;-)
Avatar - white label
Bravo, Seate!!!
white label
| 24. 3. 2018
Já bych dal před Ibizou přednost (novému) Polu.
Bravo, Seate!!!
Arese
| 24. 3. 2018
No zatím to vypadá, že ano, ale slovo "určitě" je u Fiatu v posledních letech fakt těžko použitelné slovo, to je fakt... :-O Každopádně Punto prý bude končit letos v květnu a Argo se prý bude vyrábět v Srbsku, vedle 500 L... :-!
Avatar - twistedTSD
Bravo, Seate!!!
twistedTSD
| 24. 3. 2018
Pro mě je volba číslo 1 ve třídě nová Ibiza. Ceny sice vyšší, ale vyvážené moderní technikou a krásným designem. Jen výbavy by měli zrevidovat, protože i nejdražší FR je žebrák. V případě ojetiny je zase zajímavá Fabia, protože má u nás hodně širokou nabídku různých referentských/zaměstnaneckých vozů a operáků ve ŠkodaPlusu.