Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Sedmimístné elektrické SUV od Škody
Sedmimístné elektrické SUV od Škody
Sedmimístné elektrické SUV od Škody
Sedmimístné elektrické SUV od Škody
62 Fotogalerie

Sedmimístné elektrické SUV od Škody na prvních snímcích! Volkswagen takové mít nebude

Ondřej Šámal

Mladoboleslavská automobilka zveřejnila první ochutnávku budoucí elektrické vlajkové lodi, která se představí již příští rok.

Zatímco sesterský Volkswagen se do elektromobility vhrnul oběma nohama, v Mladé Boleslavi naopak zůstali chodidly více na pevné zemi. A vyplatilo se. Škodovka se díky tomu vypracovala mezi značky s nejvyšší marží v celém koncernu, když na každém autě vydělá v průměru přes 8 %, přičemž nejziskovějším modelem je SUV Kodiaq se spalovacími motory.

Přesto se elektrické budoucnosti nevyhne ani česká automobilka. Vedle dvojice SUV Enyaq a technicky odvozeného elroqu chystá také vstupní crossover Epiq  s cenou začínající šestkou a vrcholné SUV, jež bude vycházet ze studie Vision 7S.

Jak už její název vypovídá, půjde o sedmimístný vůz, de facto lokálně bezemisní alternativu ke zmíněné Škodě Kodiaq. Premiéra této novinky by se měla odehrát již příští rok, přičemž se bude jednat o jednu z prvních škodovek, která bude navržena v rámci nového stylistického jazyka Modern Solid, jehož vybrané prvky vidíme na menších elektromobilech Enyaq a Elroq (jedná se primárně o hlavní světlomety s úzkým diodovým pásem).

Studie z roku 2022 má na délku přes pět metrů a k dispozici též trakční akumulátor s kapacitou 89 kWh, který lze dobíjet až 200 kilowatty. Na něco podobného se můžeme těšit i u sériového provedení.  Zajímavé je, že minimálně podle prvních zpráv nebude mít tahle velká elektrická škodovka sourozence od Volkswagenu. Mladoboleslavská automobilka naopak neplánuje připojit se k projektu malého a levného elektromobilu na bázi studie Volkswagenu ID.1, protože by na něm nedokázala vydělat.

Video placeholder
Škoda Vision 7S SUV • Škoda Auto

V rámci představení hospodářských výsledků za rok 2024 šéf Škodovky Klaus Zellmer připomněl prodloužení životního cyklu malých modelů na platformě MQB A0 (Fabia, Kamiq a Scala) až do roku 2030, které v rámci tlaku na snižování emisí dostanou hybridní techniku, velmi pravděpodobně v podobě 48V mild-hybridu schopného velmi krátkých jízd na elektřinu. Teoreticky ovšem není vyloučen ani klasický hybrid. Tahle technologie je přitom (nejen) koncernem Volkswagen dosud přehlížená.