Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šéf Lancie: Thesis nástupce nedostane, do roku 2012 každý rok jeden nový model

Ondřej Láník
Diskuze (143)
Při novinářské prezentaci nové Delty nastínil šéf Lancie Olivier François blízkou budoucnost stoleté italské automobilky.

Základem oživení zájmu na tradičních evropských trzích se v minulých měsících stal inovovaný Ypsilon a omlazená Musa. Ta se prodává překvapivě mnohem lépe než její levnější příbuzný Fiat Idea a například na domácím italském trhu vede Musa různorodý segment velkoprostorových modelů s desetiprocentním tržním podílem.

Ve Francii, Španělsku i Německu zaznamenala značka nárůst prodeje v řádu desítek procent a všechna pozornost nyní směřuje k uvedení nové Delty. V souvislosti s uvedením prvního nového modelu Lancie po čtyřech letech se chystá také rozšíření prodejní sítě o desítky nových zastoupení, a to nejen ve střední a východní Evropě, ale také na nejdůležitějších stávajících trzích.

V následujících letech chystá automobilka modelovou obnovu tempem jeden nový model ročně. Letošní novinkou je Delta, příští rok by měl přijít nový Ypsilon, následovat bude nová Musa a prostor je prý i na další překvapení. Za tímto obecným slibem se pravděpodobně ukrývá nový model směřující mezi čtyřmetrovou Musu a čtyřapůlmetrovou Deltu. Na přímou otázku týkající se budoucnosti Fulvie jsme jednoznačnou odpověď nedostali, což ale neznamená, že naděje na Fulvii umřela. Příští rok v Ženevě se prý dočkáme další studie...

Smutnou zprávou pro milovníky velkých Lancií je skutečnost, že firma nechá Thesis pouze dožít a v tuto chvíli nepočítá s nástupcem. Luxusní sedan vyšší střední třídy se představil už v roce 2001 jako nástupce konzervativní řady kappa, ale dodnes patří k stylisticky nejvíce originálním sedanům na trhu. Jeho karoserie má vnější rozměry 4888 x 1830 x 1470 mm, rozvor měří 2803. V nabídce zůstaly jen pětiválcové motory 2,4 20V (125 kW), 2,0 20V Turbo (136 kW) a 2,4 JTD (136 kW). Obchodní úspěchy tento model Lancii nepřináší. Loni byla prodána pouze tisícovka vozů. V Itálii se Thesis prodává v cenovém rozmezí od 42 tisíc Euro (cca 1,05 milionu Kč) do 53 tisíc Euro (cca 1,3 milionu Kč).

Na tiskové konferenci zaznělo, že nová Delta by měla firmě v prvním celém roce (2009/2010) přinést asi 70 tisíc objednávek. Počítá se prý i s verzí pro státní správu, aby značka mohla za Thesis nabídnout novou náhradu.

Ondřej Láník
Diskuze (143)
Avatar - Acon
7. 7. 2008 23:53
Re: škoda thesisu
moje najbližšie auto bude Thesis. Lancii síce neodpustím, že nepostavila verziu kombi, ale keďže si už naveky nechám Kappu SW, tak Thesis bude stačiť aj limuzína. Je to pre mňa v súčastnosti jediné auto, čo naozaj stojí za pozornosť. Inak sa pekné autá už dávno prestali vyrábať.
13. 6. 2008 19:30
Re: Na ceste do lowendu
Zaklad cayenne, cca 1 389 000,-, top cca 2 920 000,-
Touareg v zaklade cca o 70 tisic lacnejsi, co az taka suma neni, vo vrcholnej tak o 400 tisioc lacnejsi...
Ale ste to nepochopili, som pisal, ze to je iba, jeden aspekt, a nie jediny, ale nieco znamena...
Este k tomu luxusu, taky challenger je potom luxusne auto, lebo aj to mozes mat s 8valvom v kozi, a co? Vedla astonu, ci maserati ho tazko mozeme za luxusne povazovat. Tak isto ako aj tuareg je iba obrovsko, drahe suv, ktore si mozes trosku vylepsit neakou tou kozou, navi atd..., no bude to vzdy VW, a tym nic nespravite. Autami sa tu frajerit nebudem, nemam to za potrebu, ale na mieste 507ky by som radsej drzal papulu, nez onanovat na tu corridu uni...:-D
13. 6. 2008 11:03
Re: Uzitna hodnota Thesis
Jo, jako kazdy Multijet
13. 6. 2008 10:59
Re: Uzitna hodnota Thesis
Coz je navic ropa..
13. 6. 2008 10:55
Re: Uzitna hodnota Thesis
;-\ Tu nulovou vybavu nemuzes myslet vazne, to je na zlaty ventilek... To ze nema zadny poradny motory, je ale kruta realita, to uznavam...

PS: po precteni nadpisu, sem myslel, ze zacnes resit zavazadlovy prostor, z toho bych asi omdlel, nastesti, je to jenom spatne zvoleny nadpis..