SEMA 2006: Golf R GTI
Na loňské výstavě SEMA se objevilo trio nadopovaných Volkswagenů Passat, Jetta a Touareg, z nichž žádný neměl méně, než 500 koní. Golf (na tamějším trhu Rabbit) tehdy v americké nabídce chyběl, proto jej nemělo smysl předvádět zámořskému publiku. Letos je situace jiná, proto ihned došlo na GTI (v USA se mu neříká Golf), přesněji na jeho rozsáhle vyladěnou verzi, nazvanou Volkswagen R GTI.
Základem je běžné GTI s dvoulitrovým čtyřválcem TFSI o výkonu 147 kW, ten ovšem po provedených úpravách dosahuje 276 kW a 462 Nm, při použití 93oktanového benzinu, což je USA nadstandard, pak celých 294 kW. Dopomohlo mu k tomu větší turbodmychadlo od APR, tlakující 1,45 bar, a série obvyklých úprav. Výsledný výkon sice zůstává ve stínu loňských monster, přidal ovšem Golfu výrazně na praktické použitelnosti. Designéři a technici z kalifornského designérského centra Volkswagenu pod vedením Dereka Jenkinse se totiž neomezili na pouhé posilování motoru, ale pomohly poměrně těžkému GTI shodit nějaký ten metrák. To se povedlo především díky povrchovým panelům karoserie, vyrobeným převážně z karbonu, důslednému odlehčení interiéru a nahrazení zadních sedaček karbonovou lavicí s prohlubněmi pro dva pasažéry. Jízdní výkony přenáší exkluzivní devatenáctipalcová kola o rozměru 265/30, došlo i na vycizelované detaily, jako např. úsporná karbonová zrcátka, nebo zvláštní koncovky výfuků. Působivý šedo-černo-červený objekt, schopný zrychlit z 0 na 96 km/h za 4,8 s, zůstane zřejmě ve stádiu jediného prototypu.