Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Senát zřejmě podpoří zrušení příspěvku ČKP za nepojištěná auta

redakce AUTO.CZ
Diskuze (2)
Příspěvek, který platí motoristé ČKP za nezaplacené povinné ručení, bude zřejmě v lednu zrušen. Doporučil mu to jeho hospodářský výbor. Novelu o pojištění odpovědnosti za újmu způsobenou provozem vozidla bude horní komora projednávat ve čtvrtek.

ČKP varovala, že zrušení příspěvku povede ke zvýšení pojistného, podle obhájců novely k tomu ale nebude důvod. Senátor ODS Petr Bratský poukázal na to, že Senát dostal od Sněmovny jen týden na posouzení návrhu. Proto bude navrhovat, aby horní komora pouze umožnila přijetí novely využitím ústavní možnosti zákonem se nezabývat. Senát návrh pravděpodobně schválí.

Příspěvek, který slouží k úhradě škod z provozu aut bez povinného ručení, platí od roku 2009. Poslanci KSČM původně novelou navrhovali pouze to, aby právo ČKP vymáhat příspěvek zaniklo po třech letech. Sněmovní výbory hospodářský a rozpočtový ale doporučily tento příspěvek zrušit s tím, že poplatek je jen další sankce.

Obhájci zrušení argumentovali mimo jiné tím, že příspěvek do garančního fondu vymáhá kancelář mnohdy neoprávněně od těch, kteří již příslušné vozidlo nevlastní. Příčinou jsou takzvané polopřevody automobilů, kdy nový vlastník vozu jej nepřihlásí na sebe. Novela by i takovéto situaci měla vyřešit.

Po vlastnících nepojištěných vozidel, kteří způsobili nehodu, mají náhradu škody vymáhat dopravní úřady obcí s rozšířenou působností. Vozidlo nepojištěného vlastníka bude vyřazeno z registru vozidel ve správním řízení.

Ředitel České asociace pojišťoven Tomáš Síkora již dříve varoval, že vzroste počet nepojištěných aut, jichž je nyní asi 120.000. Podle ČKP splatí zhruba 30 procent z nákladů na nepojištěné škody viníci nehod. Zbytek je hrazen z příspěvků od nepojištěných motoristů.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (2)
18. 12. 2014 09:20
Re: Tunel končí?
souhlas - celá ČKP je jedna polomafiánská organizace fungující na překrouceném výkladu zákona. její aplikování prezumpce viny a vymáhání "doplatků" jen na základě nesedících dat z různých registrů je krásnou ukázkou fungujícího právního státu...

o zvyšování pojistného posloucháme nářky pojišťoven každý rok. stejně tak každý rok pak mají pojišťovny další rekordní rok co se týče profitu. A další a další se poušťějí do nabízení povinného ručení... asi jsou tam všichni pomatení, když investují do ztrátového byznysu... ;-)

a jak píšeš - když se člověk propracuje k finálnímu vyúčtování "vybrané pojistné" vs. "vyplacené škody", tak ta druhá položka je výrazně nižší...
17. 12. 2014 21:27
Tunel končí?
ČKP každý rok vybrala na tomto výpalném mnohem víc než dala za nehody, které způsobili nepojištění a ty zaplacené peníze potom stejně vymáhali na vinicích. Takto "vydělané" peníze si prostě rozdělili jako bonus navíc.
Vozidlo by mělo být pojištěno jen pokud je provozováno. Pokud není provozováno, pojištění je irelevantní. Díky principu presumpce neviny by mělo být na pojišťovně, aby prokázala že vozidlo bylo provozováno bez pov. ruč. Rušit hned TP když je vozidlo bez pojištění? V tom případě navrhuji okamžitě střílet lidi, kteří si zapomněli zaplatit zdravotní pojištění třeba jen na 1 den. Princip je stejný...