Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Servisní a garážová technika: Revo – třetí generace

AutoProfi
Diskuze (0)
Firma Bellini, kterou na Českém trhu zastupuje společnost Toplac, instaluje infračervené vysoušecí systémy již od roku 1982.

Více než třicetileté zkušenosti společnosti Bellini s vysoušením autolaků stály u začátku vývoje systému Revo. Snahou bylo reagovat na potřeby moderních autolakoven a poskytnout jim nejlepší nástroj, který by zvýšil jejich produktivitu, výkonnost, ziskovost a bezpečnost pracovního prostředí, aniž by bylo nutné pozměnit proces lakování.

Pro nové i stávající lakovny

Současná třetí generace systému Revo si uchovává původní všestrannost. Lze ji totiž nainstalovat v téměř každé nové nebo stávající autolakovně. Nabízí vyšší rychlost a úsporu času při nižší spotřebě energie.

V posledních letech průměrný objem opravovaných škod výrazně poklesl. Zhruba 75 % vozidel vyžaduje opravu pouze jednoho až tří dílů. Systém Revo je navržen tak, aby byl schopen tyto nové požadavky trhu splnit. Koncentrují vysoušecí sílu jen tam, kde je jí opravdu potřeba. Šetří tak čas a energii. Výsledkem jsou nižší náklady na opravu, vyšší efektivita a tím i vyšší zisk.

Proč infračervené zářiče?

Ve všech systémech Revo jsou použity vysoce kvalitní krátkovlnné zářiče s červenou vrstvou. Infračervené záření dokáže proniknout vrstvami nejrůznějších materiálů až k podkladu a přímo jej zahřát. Povrch se vysouší zevnitř směrem ven a dochází k úplnému odpaření těkavých látek a dokonalému vytvrzení povrchu. Zářiče se dokážou během necelé sekundy zahřát na teplotu přibližně 1200 °C (na rozdíl od zařízení plynových, která potřebují několikaminutový předehřev) a rychle vychladnout. To spolu se speciálním softwarem zaručuje naprostou kontrolu výkonu v rozsahu 0–100 % a lze jej použít na jakýkoliv druh podkladu.

Velkou přednost krátkovlnného infračerveného záření tvoří rychlost práce. Během několika minut lze s výborným výsledkem vysušit jakýkoliv lakovací materiál. Kratší doba práce významně zvyšuje produktivitu a představuje nezanedbatelnou ekonomickou výhodu.

Například při opravě dveří a předního blatníku pomocí systému Revo je spotřeba elektřiny zhruba 3,00 kWh, ve srovnání s ní je při opravě prováděné v boxu nárok na elektrickou energii asi dvacetkrát vyšší. Systém Revo nepoužívá hořák, ani výměník, a proto neuvolňuje do atmosféry hořlavé plyny ani CO2. Oprava pomocí systému Revo představuje i úsporu materiálů. Například po vysušení plniče lze okamžitě brousit povrch brusivem P 400–P 500, aniž by broušený povrch zanášel brusný papír. Řádným vytvrzením podkladu lze také dosáhnout toho, že podklad během aplikace absorbuje méně barvy, a díky tomu je spotřeba materiálu nižší.

Ovládání

Systém Revo T.S.A. pracuje samočinně a je řízen novým ovládacím systémem, který tvoří čidla snímající okolí. Pohyb systému Revo všemi směry je automatizovaný. Tato nová generace je třikrát rychlejší než předchozí verze. Se systémem lze pracovat i v poloautomatickém režimu pomocí dotykového displeje, což usnadňuje sušení demontovaných dílů. Pracovníkovi umožňuje naprostou kontrolu nad jednotlivými kroky procesu vysoušení, které vyžadují čas a určitou teplotu, aniž by bylo nutno modifikovat standardní parametry systému.

Rychle a přesně

Revo Speed je poloautomatický systém, který se vyznačuje extrémní flexibilitou a snadným ovládáním pomocí zabudovaného dotykového displeje. Pracovníkovi stačí pouze ručně umístit systém Revo Speed k demontovaným dílům nebo k boku vozidla, které chcete vysoušet, a systém se dá automaticky do pohybu podle předem zadaných parametrů.

Verze Speed se pohybuje snadno a rychle, proto se hodí zejména pro lakovny, které provádějí velké množství drobných oprav na více než jednom dílu. Revo Speed lze díky kompatibilitě komponentů modernizovat na plně automatizovaný systém T.S.A.

AutoProfi
Diskuze (0)