Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šestice konceptů pro Moab Easter Jeep Safari 2014 odhalena

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (8)
Pro 48. ročník Moab Easter Jeep Safari si automobilka Jeep ve spolupráci s divizí Mopar již tradičně připravila sadu několika konceptů.

Letošní akce Moab Easter Jeep Safari bude probíhat od 12. do 20. dubna a automobilka Jeep společně s divizí Mopar těsně před jejím zahájením odhaluje trojici upravených Wranglerů, dva Cherokee a jeden Grand Cherokee.

Od roku 2002 na této akci Jeep a Mopar společně představili více než 40 koncepčních vozidel pro jízdu v terénu. Majitelé Jeepů a dalších terénních modelů ze současné i minulé produkce koncernu Chrysler si v poušti plné skal opět budou moci vyzkoušet schopnosti svého stroje a zdokonalit své řidičské dovednosti.

Jako první z upravených vozů je prezentován Jeep Wrangler Level Red, jehož karoserii i přes zmínku o červené v názvu dominuje černá. Při úpravách tohoto krátkého Wrangleru byla věnována zvýšená pozornost jeho schopnostem v terénu. Díky tomu je vybaven paketem zvyšujícím jeho světlou výšku o dva palce (50,8 mm). Sériové nápravy nahradily vpředu i vzadu nápravy Dana 44 a 17-palcová kola beadlock, znemožňující sklouznutí pneumatiky z ráfku, jsou obuta do 35-palcových pneumatik BFGoodrich Mud.

Exteriér tohoto konceptu kromě černočervené barevné úpravy vylepšují i nové nárazníky, z nichž ten přední ukrývá naviják. Interiér i přes schopnosti podvozku zvládnout drsný terén nabízí luxusní čalounění kůží Katzkin s prošíváním červenou nití.


Čtyřdveřový Jeep Wrangler MOJO na první pohled zaujme kombinací oranžového laku s černými doplňky. V jeho výbavě nechybí naviják, zúžené nárazníky Shorty a kola beadlock obutá do 37-palcových pneumatik. I v případě tohoto konceptu jsou použity nápravy Dana 44 a paket zvyšující světlou výšku o 50,8 mm. Pod kapotou pracuje stejně jako u krátkého Wrangleru Level Red vidlicový šestiválec Pentastar o objemu 3,6 litru, jehož výkony Jeep nezmiňuje.


Třetí z upravených Wranglerů dostal jméno Jeep Wrangler Maximum Performance a jako jediný z nich má uzavřenou karoserii v modrém laku. Podvozek tohoto modrého Wrangleru je vybaven nápravami Dana 60 s elektricky ovládanými uzávěrkami diferenciálů.

Tento stroj přitahuje pozornost především díky své světlé výšce zvýšené o 101,6 mm, 37-palcovým pneumatikám a přednímu nárazníku Stinger s masivním ochranným rámem. Ten má spolu s ochrannými plechy pod motorem pomoci s překonáváním nejrůznějších terénních překážek, po nichž se může Jeep posunovat, pokud mu nebude stačit jeho velká světlá výška.


Vedle tradičních Wranglerů byla věnována pozornost i nové generaci Cherokee a pro letošní Moab Easter Jeep Safari byly připraveny dva vozy. První z nich nese jméno Jeep Cherokee Adventurer, který vychází z provedení Trailhawk vybaveného pohonem všech kol a disponujícího ve standardním provedení světlou výškou 220 mm.

Žlutočerný Cherokee Adventurer zaujme matně černým nosičem zavazadel na střeše a 17-palcovými koly obutými do terénních pneumatik. Pro jízdu mimo zpevněné vozovky je vybaven sadou ochranných plechů pod přídí i zádí, díky nimž má být minimalizovat poškození motoru nebo palivové nádrže při najetí na skálu.


Druhý z konceptů na základech novinky dostal označení Jeep Cherokee Dakar a jeho karoserie se pyšní rozšířenými blatníky, zvýšenou světlou výškou a 33-palcovými off-roadovými pneumatikami BFGoodrich Mud. I v případě tohoto vozu jsou použity ochranné desky podvozku a Jeep uvádí, že díky provedeným úpravám má mít Cherokee Dakar nájezdové úhly 32 stupňů vpředu a 39 stupňů vzadu.


Jake.auto.cz: Jeep Cherokee (přehled testů a dalších článků)

Posledním z letošních konceptů pro dovádění v poušti plné skal je Jeep Grand Cherokee EcoDiesel Trail Warrior má severoamerickým příznivcům jízdy v terénu předvést schopnosti vznětové motorizace a také širokou paletu doplňků pro tento model od divize Mopar. Ta začíná černými doplňky na karoserii a pokračuje přes 20-palcová kola až po zajímavě tvarovaný střešní nosič. Prototyp je vybaven vzduchovým odpružením nastaveným na vyšší světlou výšku.


Ondřej Pavlůsek
Diskuze (8)
Avatar - jazva
14. 4. 2014 11:34
Re: :)
NO pokiaľ bežne jazdíš na V3S, tak ti presadnutie do Wrangleru a jazda v ňom môže pripadať v pohode. Ale to auto na cestu nepatrí a dáva to šoférovi všemožne pocítiť. 20 km za volantom Wrangleru mi stačilo na to, aby som po autách podobného typu prestal čo i len rozmýšľať už do konca života. Inak na vojne som spravil zopár stoviek km v Defenderi a tiež mi to prišlo v pohode, teraz by to bolo skôr za trest...
Avatar - Picklenose
13. 4. 2014 21:32
Re: :)
Jezdím s Cherokeem XJ a rozhodně si nějak nestěžuju, auto je to velký, bezpečný a všestranný a neskutečně nádherný, jen na rychlou jízdu není, ale kdo by sním chtěl jezdit rychle :-) (viz má recenze na moje.auto.cz)
13. 4. 2014 21:08
Re: :)
Rozhodně si nemyslím, že by Wrangler byla nějaká ultimativní záležitost. Strejda ho používá na denní ježdění a já, když jsem ho měl na týden půjčený, tak sem se na cestě taky cítil úplně v pohodě. Až na vyšší spotřebu, která se pohybuje kolem 10 litrů.
Avatar - roox
13. 4. 2014 20:31
pecka
jako 4x4 není moje primární krevní skupina, ale když na to tak koukám, jel bych si je prubnout do Moabu na nějaký skály...! a ten modrej Jeep, to je prostě pecka ;-)
13. 4. 2014 20:03
Re: :)
vsetko sa da...znami ho mal a lepsie sa mu s nim parkovalo v meste ako s autom,co mal pred nim...Chrysler 300C touring :-)

Ale rozumiem,preto u mna Grand Cherokee! :yes: