Šestice konceptů pro Moab Easter Jeep Safari 2014 odhalena
Letošní akce Moab Easter Jeep Safari bude probíhat od 12. do 20. dubna a automobilka Jeep společně s divizí Mopar těsně před jejím zahájením odhaluje trojici upravených Wranglerů, dva Cherokee a jeden Grand Cherokee.
Od roku 2002 na této akci Jeep a Mopar společně představili více než 40 koncepčních vozidel pro jízdu v terénu. Majitelé Jeepů a dalších terénních modelů ze současné i minulé produkce koncernu Chrysler si v poušti plné skal opět budou moci vyzkoušet schopnosti svého stroje a zdokonalit své řidičské dovednosti.
Jako první z upravených vozů je prezentován Jeep Wrangler Level Red, jehož karoserii i přes zmínku o červené v názvu dominuje černá. Při úpravách tohoto krátkého Wrangleru byla věnována zvýšená pozornost jeho schopnostem v terénu. Díky tomu je vybaven paketem zvyšujícím jeho světlou výšku o dva palce (50,8 mm). Sériové nápravy nahradily vpředu i vzadu nápravy Dana 44 a 17-palcová kola beadlock, znemožňující sklouznutí pneumatiky z ráfku, jsou obuta do 35-palcových pneumatik BFGoodrich Mud.
Exteriér tohoto konceptu kromě černočervené barevné úpravy vylepšují i nové nárazníky, z nichž ten přední ukrývá naviják. Interiér i přes schopnosti podvozku zvládnout drsný terén nabízí luxusní čalounění kůží Katzkin s prošíváním červenou nití.
Čtyřdveřový Jeep Wrangler MOJO na první pohled zaujme kombinací oranžového laku s černými doplňky. V jeho výbavě nechybí naviják, zúžené nárazníky Shorty a kola beadlock obutá do 37-palcových pneumatik. I v případě tohoto konceptu jsou použity nápravy Dana 44 a paket zvyšující světlou výšku o 50,8 mm. Pod kapotou pracuje stejně jako u krátkého Wrangleru Level Red vidlicový šestiválec Pentastar o objemu 3,6 litru, jehož výkony Jeep nezmiňuje.
Třetí z upravených Wranglerů dostal jméno Jeep Wrangler Maximum Performance a jako jediný z nich má uzavřenou karoserii v modrém laku. Podvozek tohoto modrého Wrangleru je vybaven nápravami Dana 60 s elektricky ovládanými uzávěrkami diferenciálů.
Tento stroj přitahuje pozornost především díky své světlé výšce zvýšené o 101,6 mm, 37-palcovým pneumatikám a přednímu nárazníku Stinger s masivním ochranným rámem. Ten má spolu s ochrannými plechy pod motorem pomoci s překonáváním nejrůznějších terénních překážek, po nichž se může Jeep posunovat, pokud mu nebude stačit jeho velká světlá výška.
Vedle tradičních Wranglerů byla věnována pozornost i nové generaci Cherokee a pro letošní Moab Easter Jeep Safari byly připraveny dva vozy. První z nich nese jméno Jeep Cherokee Adventurer, který vychází z provedení Trailhawk vybaveného pohonem všech kol a disponujícího ve standardním provedení světlou výškou 220 mm.
Žlutočerný Cherokee Adventurer zaujme matně černým nosičem zavazadel na střeše a 17-palcovými koly obutými do terénních pneumatik. Pro jízdu mimo zpevněné vozovky je vybaven sadou ochranných plechů pod přídí i zádí, díky nimž má být minimalizovat poškození motoru nebo palivové nádrže při najetí na skálu.
Druhý z konceptů na základech novinky dostal označení Jeep Cherokee Dakar a jeho karoserie se pyšní rozšířenými blatníky, zvýšenou světlou výškou a 33-palcovými off-roadovými pneumatikami BFGoodrich Mud. I v případě tohoto vozu jsou použity ochranné desky podvozku a Jeep uvádí, že díky provedeným úpravám má mít Cherokee Dakar nájezdové úhly 32 stupňů vpředu a 39 stupňů vzadu.
Jake.auto.cz: Jeep Cherokee (přehled testů a dalších článků)
Posledním z letošních konceptů pro dovádění v poušti plné skal je Jeep Grand Cherokee EcoDiesel Trail Warrior má severoamerickým příznivcům jízdy v terénu předvést schopnosti vznětové motorizace a také širokou paletu doplňků pro tento model od divize Mopar. Ta začíná černými doplňky na karoserii a pokračuje přes 20-palcová kola až po zajímavě tvarovaný střešní nosič. Prototyp je vybaven vzduchovým odpružením nastaveným na vyšší světlou výšku.