Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Silná sestava Škody Motorsport pro rok 2002

Michal Fokt
Diskuze (0)
Rallyový tým automobilky Škoda představil jezdce a oznámil jejich nasazení v jednotlivých soutěžích MS v příštím roce.

Rallyový tým automobilky Škoda představil jezdce a oznámil jejich nasazení v jednotlivých soutěžích MS v příštím roce.

Škoda Motorsport nastoupí do sezóny 2002 v dosud nejsilnější sestavě v historii a poprvé také absolvuje všechny podniky MS. Hvězdná dvojice Švéd Kenneth Eriksson a Fin Toni Gardemaister pojedou všech 14 závodů, Škodovka však na všechny tyto akce letos nasadí hned tři vozy. V kokpitu toho dalšího se bude střídat český pilot Roman Kresta s legendárním švédským veteránem Stigem Blomqvistem. Ten pojede soutěže ve Švédsku, Španělsku, Argentině, Řecku, Austrálii, Velké Británii a na Novém Zélandu, český závodník, kterému lépe sedí asfaltové tratě se zúčastní klání v Monte Carlu, na Korsice, Kypru, na Rally Safari, ve Finsku, Německu a San Remu.

Kromě těchto tří aut se ale na nejméně osmi a nejvíce deseti závodech (to je zatím předmětem jednání) objeví v barvách Škoda Motorsportu další vůz, pilotovaný čerstvým mistrem světa v kategorii N Gabrielem Pozzem. Ten však bude jezdit s modernizovaným letošním modelem, zatímco ostatní budou mít připraveny zcela nové stroje.

A jak hodnotí jezdci po prvních zkušenostech škodovácký speciál? Vesměs se pochvalně vyjadřovali o síle motoru, takže nejspíš bude třeba intenzivně pracovat na vyladění podvozku. Gardemaister se také zmínil, že jsou poměrně nezvyklé značné rozměry Octavie, zejména ve srovnání s kompaktním Focusem, nebo „dvěstěšestkou“. Vedení automobilky však prohlásilo, že ještě v sezóně 2003 bude tým jezdit právě s Octavií, přičemž v dalších letech existuje možnost přechodu na Fabii.

Pokud jde o představu závodníků o vývoji MS 2002, Eriksson i Gardemaister jsou toho názoru, že budou bojovat nejen o bodovaných šest míst, ale že by se měli dostat i na stupně vítězů (už jste někdy viděli skromného závodníka?). Budoucnost ukáže, nakolik byl optimismus na místě, každopádně však ještě nikdy Škodovka neměla tak silný tým jako nyní, takže je naděje, že nebude spolu s Hyundaiem „vyzobávat“ bodíky, které zbudou po velké čtyřce Peugeotu, Fordu, Mitsubishi a Subaru.

Michal Fokt
Diskuze (0)