Simbol Design Lavazza GTX-R: Od každého něco
Simbol Design sice nepatří mezi nejznámější značky, ale její kořeny sahají do roku 1975. Tehdy firma začínala s navrhováním a vývojem závodních automobilů.
V současnosti nabízí přípravu návrhu kompletního vozu od skic, přes modely v měřítku 1:5 a 1:1 až po kompletní automobily. Ve své nabídce má Simbol Design i prodej historických a sportovních vozů. Zákazníci této firmy si jejím prostřednictvím mohou objednat slovenský Attack nebo některý z jejích vlastních modelů.
Nejnovějším vozem v nabídce je model GTX-R, který je přímou evolucí modelu GTX z roku 2006. Novinka podobně jako její předchůdce dává jasně najevo, že designér Enrico Lavazza se více než inspiroval supersporty Pagani Zonda a Ferrari Enzo. Ty ovšem GTX-R překonává součinitelem odporu vzduchu cx, který je údajně jen 0,19.
Základem Simbol Design Lavazza GTX-R je prostorový rám z ocelových trubek, k němuž je připevněna karoserie z uhlíkových vláken. Podobně jako předchozí GTX i GTX-R lze díky odnímatelnému střešnímu panelu změnit z kupé na roadster. Automobil je dlouhý 4190 mm, široký 1980 mm, vysoký 980 mm bez střechy a 1040 mm se střechou. Rozvor náprav má 2630 mm.
K pohonu GTX-R slouží před zadní nápravou podélně uložený dvanáctiválec do V, který pochází od automobilky BMW. Simbol Design nabízí dvě verze tohoto motoru. První je atmosférická o objemu 5,4 litru s výkonem 360 kW (489 k). Druhá je vybavena přeplňováním dvojicí turbodmychadel a z objemu 5,6 litru poskytuje výkon 456 kW (620 k).
S oběma motory spolupracuje šestistupňová převodovka s možností řazení tlačítky na volantu, jejímž prostřednictvím jsou poháněna kola zadní nápravy. Ta mimochodem obouvají pneumatiky o rozměrech 345/30 R19, zatímco pneumatiky na předních kolech mají rozměry 245/40 R18. Automobil o hmotnosti 1080 kg zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,3 s, resp. za 4,6 s.
Simbol Design prozatím nezveřejnil cenu GTX-R, ale uvádí, že se chystá svůj nový model dovážet do USA a za tímto účelem zde hledá prodejce.