Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Skandál Mitsubishi je zřejmě rozsáhlejší, než se předpokládalo

redakce AUTO.CZ
Diskuze (11)
Skandál kolem manipulací s údaji o spotřebě paliv v automobilech vyráběných japonskou společností Mitsubishi Motors se zřejmě týká většího počtu modelů, než se původně předpokládalo.

Uvedl to podle serveru BBC prezident podniku Tecuró Aikawa. O aféru se již začaly zajímat i americké úřady, které firmu požádaly o informace ohledně vozů prodávaných ve Spojených státech.

Automobilka Mitsubishi ve středu přiznala, že její zaměstnanci manipulovali u některých modelů s testy spotřeby paliva. Manipulace se podle středečního prohlášení týkají asi 625.000 vozů, vesměs miniautomobilů, které se prodávají jen v Japonsku.

Konkrétně jde o modely Mitsubishi ek Wagon a eK Space a vozy Dayz a Dayz Roox, které Mitsubishi vyrábí pro automobilku Nissan Motor. "Domníváme se, že existují i další modely, u kterých měření neproběhla řádným způsobem," řekl Aikawa.

Japonský list Sankei uvedl, že Mitsubishi poskytovala chybné údaje také o efektivitě pohonu elektromobilu i-MiEV, který se prodává rovněž v zahraničí. Podezření na používání nezákonných testovacích metod podle listu existuje také u modelů RVR, Outlander, Pajero a Minicab MiEV, napsala agentura Reuters.

Podle vysokých představitelů japonské vlády bude Mitsubishi možná muset odškodnit spotřebitele i stát, pokud se prokáže, že spotřeba vozů neodpovídá deklarovaným hodnotám. "Je to vážný problém, který by mohl vést ke ztrátě důvěry v náš automobilový průmysl," prohlásil japonský ministr dopravy Keiiči Išii. Mitsubishi by podle něj měla zvážit možnost zpětného odkupu problémových vozů. Jiný ministr podle médií upozornil, že vláda by mohla požadovat vrácení subvencí poskytnutých v rámci podpory prodeje elektromobilů.

Akcie společnosti Mitsubishi od vypuknutí skandálu ztratily zhruba 40 procent hodnoty a dnešní obchodování uzavřely na rekordním minimum, upozorňuje BBC.

Skandál Mitsubishi přichází v době, kdy je automobilový průmysl pod drobnohledem úřadů kvůli emisní aféře německé automobilky Volkswagen. Ta loni přiznala, že do vozů s naftovými motory instaloval software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty oxidů dusíku. Po celém světě se tato aféra týká zhruba 11 milionů naftových aut.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (11)
Re: A je to tu...
>:D
Avatar - AUDIRS6
22. 4. 2016 22:05
Re: A je to tu...
tu mas aj s vleckou:
[odkaz]
len ho prosim ta nepretazuj:
[odkaz]

>:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - WinDiesel
22. 4. 2016 21:13
Re: A je to tu...
Automobilky podvádějí, ano ! Tesla je poruchový šrot, ano ! :-)
A je to tu...
Hurá! Hon na čarodejnice začal... Automobilky podvádzajú a klamú, Tesla je poruchový šrot, asi sa vrátime nazad ku koňom... Nepredá niekto schopného žrebca?
Avatar - twistedTSD
22. 4. 2016 19:50
Překvapení?
Spíše se dalo od začátku předpokládat, že s velkou pravděpodobností půjde o rozsáhlejší záležitost. Na skandál se přišlo díky Nissanu, který vlastním měřením svých rebrandovaných modelů prokázal nesrovnalosti, požádal Mitsu o vysvětlení a tomu tak nezbylo, než u nich podvod potvrdit. Kolik aut je tím ale celkově postiženo, se asi teprve uvidí.