Škoda Auto bude vyrábět převodovku MQ100 pro New Small Family
Společnost do rozšíření výroby investuje přes 1,5 miliardy korun. Automobilka tak vytvoří 270 nových pracovních míst. Výrobní kapacita nových převodovek bude činit 1000 kusů denně. Škoda Auto k tomuto projektu podala na agenturu pro rozvoj a podnikání CzechInvest žádost o investiční pobídku.
Škoda Auto v této chvíli produkuje převodovku s označením MQ 200, která je konstruována pro motory s točivým momentem do 200 Nm. Nová převodovka ponese označení MQ 100 a bude určena pro benzinové motory s točivým momentem do 120 Nm. Tato kompaktní převodovka obsahuje o jednu pětinu méně dílů, než v současnosti vyráběná převodovka, což s sebou přináší výrazné úspory hmotnosti.
„Nasazení počítáme nejprve do malého rodinného vozu s možností později umístit převodovku do dalších modelů naší značky a dalších malých vozů vyráběných v rámci koncernu Volkswagen. Zahájení výroby je plánováno na konec roku 2010,“ uvedl Reinhard Jung, předseda představenstva společnosti Škoda Auto.
Kontrakt na výrobu miniautomobilů řady New Small Family (podivně překládáno jako malý rodinný vůz) získal bratislavský závod Volkswagenu, v interním výběrovém řízení se o zakázku ucházela také Škoda.
Vzhledem k naznačeným parametrům by se nové převodovky mohl dočkat také některý větší model skupiny VW. V tuto chvíli se do limitu 120 Nm vejdou všechny zážehové tříválcové motorizace v portfoliích Škody, SEATu i Volkswagenu. Zatímco výroba motorů loni ve Škodě Auto klesla (na 270 tisíc ks), výroba převodovek vzrostla na rekordní úroveň 538 tisíc ks.
Výroba agregátů ve Škoda Auto, a.s. | ||||
- | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 |
Motor 1,2 l | 301 796 | 282 564 | 306 783 | 270 875 |
Převodovka MQ 200 | 407 093 | 457 314 | 519 135 | 538 069 |
Rozšíření výroby převodovek přichází během jubilea tří milionů převodovek vyrobených v novodobé historii mladoboleslavské motorárny.
Zavedení šrotovného v některých evropských zemích a s ní rostoucí zájem o malé vozy s nízkoobjemovými motory vede v době celosvětové hospodářské krize paradoxně k nárůstu produkce výroby agregátů ve Škodě Auto, která se na menší motorizace specializuje.