Škoda Auto slaví: Od roku 1905 postavila 17 milionů aut
Škoda Auto slaví významný milník. Mladoboleslavská automobilka postavila za svoji dlouholetou historii již 17 milionů automobilů. Do tohoto čísla jsou započítány i vozy značky Laurin & Klement, přímého předchůdce dnešní Škody Auto.
Jubilejním vyrobeným vozem je model Rapid v provedení Spaceback, který dnes sjel z výrobního pásu v mladoboleslavském závodě. Automobil s karoserií v červeném laku Corrida je určen pro německého zákazníka.
Na úspěchu automobilky s okřídleným šípem ve znaku má velký podíl Volkswagen, který ji vlastní od roku 1991. Jen od té doby Škoda Auto vyrobila přes 12 milionů vozů.
Růst Škody pokračuje i nadále. Loni automobilka poprvé ve své historii vyrobila a prodala více než milion vozů za jeden kalendářní rok, v následujících letech je cílem prodávat přes 1,5 milionu aut ročně. „Nepolevujeme, naopak dále zvyšujeme tempo,“ říká k těmto plánům předseda představenstva automobilky Škoda Winfried Vahland.
Růst prodejů v minulých letech byl způsoben postupně se rozšiřující nabídkou. Dnes Škoda nabízí sedm modelových řad s více než 40 variantami. Aktuálně mladoboleslavský výrobce svoji modelovou paletu průběžně modernizuje, nedávno na trh dorazila třetí generace Fabie, v únoru se můžeme těšit na představení nového Superbu.
Vozy mladoboleslavské značky se v současné době vyrábí v celkem 13 výrobních závodech v České republice, Číně, Rusku, Indii, Kazachstánu a na Ukrajině. V příštích letech chce česká automobilka své výrobní kapacity dále rozšiřovat. Důležitý je pro Škodu především čínský trh, který tvoří 27 % jejích prodejů.
Značka Laurin & Klement vyráběla automobily od roku 1905, prvním modelem byl vůz Voiturette A. Založena však byla již v roce 1895, jako výrobce jízdních kol. Ještě před zahájením stavby aut expandoval Laurin & Klement do oblasti motocyklů. V roce 1925 došlo kvůli finančním problémům k fúzi s plzeňským strojírenským koncernem Škoda. Od tohoto okamžiku se postupně přecházelo k označení Škoda.