Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Auto slaví: Od roku 1905 postavila 17 milionů aut

David Bureš David Bureš 30. 1. 2015 • 20:01
22
Škoda patří mezi nejstarší automobilové výrobce světa. Založena byla na začátku dvacátého století, tehdy jako značka Laurin a Klement.

Škoda Auto slaví významný milník. Mladoboleslavská automobilka postavila za svoji dlouholetou historii již 17 milionů automobilů. Do tohoto čísla jsou započítány i vozy značky Laurin & Klement, přímého předchůdce dnešní Škody Auto.

Jubilejním vyrobeným vozem je model Rapid v provedení Spaceback, který dnes sjel z výrobního pásu v mladoboleslavském závodě. Automobil s karoserií v červeném laku Corrida je určen pro německého zákazníka.

Na úspěchu automobilky s okřídleným šípem ve znaku má velký podíl Volkswagen, který ji vlastní od roku 1991. Jen od té doby Škoda Auto vyrobila přes 12 milionů vozů.

Růst Škody pokračuje i nadále. Loni automobilka poprvé ve své historii vyrobila a prodala více než milion vozů za jeden kalendářní rok, v následujících letech je cílem prodávat přes 1,5 milionu aut ročně. „Nepolevujeme, naopak dále zvyšujeme tempo,“ říká k těmto plánům předseda představenstva automobilky Škoda Winfried Vahland.

Růst prodejů v minulých letech byl způsoben postupně se rozšiřující nabídkou. Dnes Škoda nabízí sedm modelových řad s více než 40 variantami. Aktuálně mladoboleslavský výrobce svoji modelovou paletu průběžně modernizuje, nedávno na trh dorazila třetí generace Fabie, v únoru se můžeme těšit na představení nového Superbu.

Vozy mladoboleslavské značky se v současné době vyrábí v celkem 13 výrobních závodech v České republice, Číně, Rusku, Indii, Kazachstánu a na Ukrajině. V příštích letech chce česká automobilka své výrobní kapacity dále rozšiřovat. Důležitý je pro Škodu především čínský trh, který tvoří 27 % jejích prodejů.

Značka Laurin & Klement vyráběla automobily od roku 1905, prvním modelem byl vůz Voiturette A. Založena však byla již v roce 1895, jako výrobce jízdních kol. Ještě před zahájením stavby aut expandoval Laurin & Klement do oblasti motocyklů. V roce 1925 došlo kvůli finančním problémům k fúzi s plzeňským strojírenským koncernem Škoda. Od tohoto okamžiku se postupně přecházelo k označení Škoda.

Související články

Témata
31. 1. 2015 12:43
Re: Ta fotka se hodně nepovedla
auta a pocty jim proste nejak nejdou
Avatar - baca42
30. 1. 2015 16:17
Ta fotka se hodně nepovedla
Je na ní číslo 1 700 000.
slovy: jedenmilionsedmsettisíc 8-s :no:
Avatar - rohYpnol
30. 1. 2015 14:25
Titulek jak když bičem mrská
Prosím, auta se nestaví, auta se vyrábějí, konkrétněji se montují. Staví se stavby, staví se z LEGA, aspoň tohle by autor mohl tušit 8-s 8-s
Avatar - rohYpnol
30. 1. 2015 14:22
Re: Škoda láme rekordy, přesto chce šetřit na lidech. Odbory
to se tu ovšem ze "záhadných" důvodů nedozvíme >:-[] 8-s :-!
30. 1. 2015 13:26
Re: Mě by zajímalo kolik škodovka prodala aut od doby co jí
S prominutím. Psát umíte, číst tedy zřejmě také. Tak už jen dopilovat pochopení psaného textu. V článku je to výslovně napsáno. ;-)
Články odjinud