Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Fabia Combi a Roomster Greenline: Nově s motorem 1,2 TDI (55 kW)

Ondřej Láník Ondřej Láník 5. 5. 2010 • 11:52
7
9
Zobrazit náhledy (7)
Škoda Škoda
Úsporná Fabia Combi po faceliftu dostala nový motor a označení druhá generace. Rodinnu Greenline současně rozšiřuje model Roomster. Na krátkou "zelenou" Fabii si zatím zájemci musí počkat.

Škoda Auto představila krátce po zahájení výroby modernizovaných modelových řad Fabia a Roomster nové provedení řady Greenline. Nabídka malých úsporných vozů bude od června 2010 zahrnovat modely Fabia Combi Greenline II a Roomster Greenline II.

Nové Greenliny mají upravený vzhled v duchu faceliftu výchozích modelů, ale prodělaly především technické změny, vedoucí k dalšímu snížení spotřeby a emisí škodlivin. Pod kapotou je nový motor se systémem vysokotlakého přímého vstřikování common rail 1,2 TDI CR DPF (55 kW), systém Start-Stop, rekuperace brzdné energie, či ukazatel doporučení zařazení rychlostního stupně na displeji Maxi DOT.

Jednou z největších technických změn druhé generace verze Greenline je nový tříválcový přeplňovaný naftový motor 1,2 TDI CR DPF (55 kW). S ním nabízí Fabia Combi spotřebu 3,4 l/100 km a emise CO2 pouhých 89 g/km. Roomster Greenline zvládá kombinovaný cyklus se spotřebou 4,2 l/100 km, resp. produkcí 109 g CO2 na 1 km. Nový motor plní emisní limity normy EU 5, která je v kategorii naftových motorů přísnější především v oblasti oxidů dusíku a pevných částic.

Základní cena modelu Fabia Combi Greenline II činí 366.900,- Kč. Výbava Greenline má vše co Classic, ale obsahuje navíc řadu položek, které úroveň výbavy přibližují k Ambiente. Ke standardu patří mj. ESP, tempomat nebo centrální zamykání s dálkovým ovládáním. Dosud nejlevnější naftová Fabia Combi 1,6 TDI (55 kW) Classic se prodává za 329.900,- Kč, pokud bychom dorovnali výbavu na úroveň Greenline, výjde úsporné kombi jako levnější varianta.

Poprvé u vozů značky Škoda bude do řady Greenline II integrován systém Start/Stop. Jeho přínos se nejvíce projevuje při jízdě hustým městským provozem. Systém se zapíná automaticky po nastartování motoru. Pokud řidič po určité době jízdy vozidlo zastaví, zařadí neutrál a uvolní spojkový pedál, motor se sám vypne. Jakmile řidič sešlápne spojku, motor znovu okamžitě naskočí. Tímto způsobem lze podle výrobce ušetřit v kombinovaném režimu 0,2 až 0,4 l/100 km, v městském provozu pak 0,3 až 0,9 l paliva na 100 km.

Rekuperace brzdné energie je dalším novým prvkem řady Greenline II. Efektivní využití pohybové energie vozu k dobíjení akumulátoru tvoří jednoduchý systém, který pomáhá šetřit palivo průběžně, po malých dávkách. Při akceleraci vozidla zatěžuje alternátor spalovací motor méně díky sníženému odběru výkonu. Naopak při zpomalování je dobíjení akumulátoru intenzivnější.

Mezi další opatření zvyšující hospodárnost provozu patří funkce doporučení zařazení rychlostního stupně, snížení a aerodynamické zakrytí podvozku a v neposlední řadě použití pneumatik s nízkým valivým odporem.

Modely Fabia Combi Greenline II a Roomster Greenline II lze od června 2010 objednat u všech obchodníků Škoda v ČR.

Témata
Avatar - gld
5. 5. 2010 21:01
Všetko dobré
Kvitujem ponuku úsporného trojvalca, šetrílkov takýto motor poteší a netajím sa, že na dochádzanie do práce by som takéto autíčko bral..s jedným ALE, kto jazdí na eko-pneumatikách s nízkym valivým odporom je blázon ktorý si cení deci nafty viac ako vlastnú bezpečnosť :-!
Avatar - Slavek-TDM
5. 5. 2010 19:41
Re: Je to nezmysel 0,9l
Nevim jak s uplne novym X5, ale dle tohoto je prumer spotreby 10.23 litru (53 uzivatelu s najezdem vyssim nez 1500km): [odkaz]
Takze ciste ve meste cca 12, coz je lepsi standard na cca 160kW.
Avatar - Chuck Norris
5. 5. 2010 17:30
Re: Je to nezmysel 0,9l
zdravím, sedněte si do nové BMW X5 d, jezděte s tím po praze bez nějakého ohledu na spotřebu (neříkám jako maniak nebo jako dědula) a až dorazíte do cíle tak tam budete mít třeba něco jako 8,4l/100km. To je dle mého názoru úžasný. měl jsem možnost jet s activehybrid X6- auto jede neskutečně.. jde z něj strach a spotřebou se vysmějete naprosto !všem! SUV i o dost menšího výkonu. Dle mého názoru do budoucna jsou hybridy v menších autech nesmysl a dávají ho až v autech která jsou větší a kladou větší nároky na rozpohybování- velké limuzíny, teréňáci, možná náklaďáky? úplně nejdokonalejší řešení až se konečně přestane ovlivňovat vše v motorismu a na světe penězma z ropy bude vše na vodík bez obrovských baterek směšně nabíjených motorama či z jakýchsi stojanů všude možně atp.
anonym
5. 5. 2010 15:32
Re: Je to nezmysel 0,9l
Ak mas palubny počitač tak si to vyskušaj. To čo hovria testy neni vždy pravda. Oni ten test prispôsobia svojim nerealnym podmienkam ako napriklad že BMW3 ma menšiu spotrebu ako Prius sice je to pravda ale plati to iba pri rychlosti 180 km/h
Avatar - WinDiesel
5. 5. 2010 14:48
Re: Je to nezmysel 0,9l
To byl ale hezký blábol... Hodně si hulil? Mimochodem, již bylo testováno Polo s 1,2 TDi a rozdíl mezi normálním a bluemotion tam je... To by bylo asi dost riziko, slibovat nesplnitelné, na to by se vcelku rychle přišlo.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku