Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Fabia Edition R5 oficiálně: Limitka na oslavu nejúspěšnějšího roku v motorsportu

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 12. 12. 2017 • 05:29
19
25
Zobrazit náhledy (19)
Škoda Fabia Edition R5 Škoda Fabia Edition R5 Škoda Fabia Edition R5 Škoda Fabia Edition R5 Škoda Fabia Edition R5 Škoda Fabia Edition R5 Škoda Fabia Edition R5 Škoda Fabia Edition R5 Škoda Fabia Edition R5 Škoda Fabia Edition R5 Škoda Fabia Edition R5 Škoda Fabia Edition R5 Škoda Fabia Edition R5 Škoda Fabia Edition R5
Mladoboleslavská automobilka slaví nejúspěšnější rok v závodní historii limitovanou edicí Fabie. S netradiční zážehovou čtrnáctistovkou dorazí v počtu 1300 kusů.

Škoda v motoristickém sportu zaznamenala letos hned několik úspěchů: Pontus Tidemand a Jonas Andersson vyhráli kategorii WRC 2 ve světovém šampionátu rallye, přičemž tým Škoda Motorsport oslavil titul mezi výrobci. Opomenout nesmíme ani triumfy posádek Fabie R5 v šampionátu Asijsko-pacifickém, na Středním východě, v Jižní Americe či Africe. Vítězné bylo i tažení evropským rallye šampionátem v kategorii do 28 let.

„Rok 2017 vstoupí do historie Škody jako nejúspěšnější rok v motorsportu a jako rok s nejlepšími obchodními výsledky,“ říká Bernhard Maier, předseda představenstva Škody Auto s tím, že motorsport je součástí DNA značky již 116 let.

Tento výčet úspěchů motivoval mladoboleslavskou automobilku k vytvoření speciální edice Škody Fabia. Jak jsme vás informovali už dříve, dostane zážehovou čtrnáctistovku s výkonem 92 kW, jež se páruje se sedmistupňovou samočinnou převodovkou DSG. Z klidu na stovku zrychluje za 8,8 sekundy a pokračovat může na 203 km/h.

Vpředu nalezneme zavěšení MacPherson s trojúhelníkovými rameny, vzadu je pak náprava kliková s rameny vlečnými. Brzdy vpředu mají kotouče s vnitřním chlazením a jednopístkovými plovoucími třmeny. Uvnitř pak může řidič spolupracovat s ruční parkovací brzdou.

Fabia se kromě nasazení čtyřválce liší od svých sourozenců sportovním podvozkem, sníženou světlou výškou, tlumiči s tužší charakteristikou či přepracovanými koncovkami výfuku. V interiéru nechybí sportovní volant a nové sedačky. Design edice vychází z provedení Monte Carlo a je „oděn“ do bílé barvy s černou střechou. Poznávacími prvky jsou 17“ kola z lehkých slitin, která jsou dostupná v bílé, černé a výrazné zelené, jež Škodu v motorsportu doprovází.

Limitka nabídne i rozšířenou standardní výbavu, nechybí vyhřívaná přední sedadla, zadní parkovací kamera, navigace Amundsen, automatická klimatizace, bezklíčkové ovládání, adaptivní tempomat či světelné a dešťové senzory. Fabií oslavujících úspěšný rok ve světě motorsportu vznikne pouze 1300 kusů, přičemž od února příštího roku budou kromě České republiky (200 vyhrazených kousků) dostupné i u všech našich sousedů, celkem se limitovaná edice Fabie objeví na 21 trzích.

Škoda Fabia Edition R5
Motorpřeplňovaný zážehový
Zdvihový objem [cm3]1395
Válce/ventily4/4
Výkon [kW/min]92/5000-6000
Maximální točivý moment [N.m/min]200/1400-4000
Převodovkasamočinná DSG
Pohon kolpřední
Délka x šířka x výška [mm]3992 x 1732 x 1452
Rozvor [mm]2470
Světlá výška [mm]118
Pohotovostní hmotnost [kg]1182
Užitečné zatížení [kg]530
Objem palivové nádrže [l]45

Související články

Témata
13. 12. 2017 22:22
Re: Kdyby tohle udělali u SEATu... to by se vedení asi nelíb
Proč by si nemohli udělat radost? Jen by si to museli zaplatit. Těžko čekat nějaký zázrak, když se rozhodli skončit s RS. Přitom mohli následovat Polo. Fabia Polo neohrožuje. Nemá ve svém segmentu nějak zvlášť silné postavení, na rozdíl od Octavie nebo Superbu.
13. 12. 2017 11:28
Re: Kdyby tohle udělali u SEATu... to by se vedení asi nelíb
Jen jsme prostě chtěl říct, že jižánsky dynamický sexy styl nemají současné Seaty jako nějakou novinku, ten už vyznávaly první generace Ibizy i Toledo I a II. Že to potom u Seatu zcela podělali špatným marketingem a hlavně nepovedeným designem, je věc druhá. Dále je velká otázka, proč Škodovka nesmí přijít s Fabii RS - vůbec to nemusí být jen kvůli Seatu! Každopádně oficiální koncernová "argumentace" prodejním neúspěchem Fabie II RS je zcela nevěrohodná až směšná - to auto se neprodávalo kvůli nepovedeným proporcím a hlavně kvůli debilní montáži převodovky DSG. Pokud by tyto chyby neudělaly u současné Fabie III RS, s odbytem by určitě neměla problém!
Avatar - Beefcake
13. 12. 2017 00:36
Re: Kdyby tohle udělali u SEATu... to by se vedení asi nelíb
1300ks , lebo tolko im este ostalo na sklade 1.4 motorov :-)
13. 12. 2017 00:07
Re: Kdyby tohle udělali u SEATu... to by se vedení asi nelíb
rozumímm tvému nadšení, jen jej nesdílím. Já vím, Ibiza "systém Porsche", Malaga jako totéž v sedanu, vyloženě emoción :-) Ale jo, ty byly povedené. SEAT ve větším postavilo na nohy až geniální první Toledo pod taktovkou VW, pro změnu taky auto s vyloženě sportovním nábojem :-) a určením, jehož koncepci naštěstí pro nás okopčila Škodovka pro Octavii a bohužel pro SEAT tím odsoudila tuto značku k plánované trvalé přetvářce na Něco, z Ničeho - trvalo to přes dvacet let investic a manažerského úsilí a výměn designérů ve ztrátovém podniku, to není přirozený vývoj, to je umělý image. Něco jako FlixBus dotovaný německými důchodci... A výsledek je, že Škodovka, co dělá obyčejná auta, ale odjakživa s nimi úspěšně závodí, si ani nemůže udělat radost pořádnou edicí, co by měla trochu koule, i když prostě jedou motorsport pořád, a ne od nařízení managementu z r. 2000 (to je samozřejmě jen řečnický obrat, nikoliv informace). Nemám proti SEATU nic, jen mi to přijde prostě divný. Sportovní značka na příkaz, ze dne na den... Fabie R5 není taková, jak by měla a mohla být a může za to vedení, právě kvůli SEATu (mohu se mýlit)
12. 12. 2017 23:56
Re: Ježišek
Bohužel máš asi pravdu. Kdo by si taky pořizoval low-endové auto s převodovkou DSG? >:D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku