Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Fabia Greenline II: Spotřeba 3,4 l/100 km, cena 351.900,-Kč

Ondřej Láník
Diskuze (19)
Téměř třílitrová Fabia se nyní na českém trhu prodává jako hatchback i jako kombi.

Nové Greenliny mají upravený vzhled v duchu faceliftu výchozích modelů, ale prodělaly především technické změny, vedoucí k dalšímu snížení spotřeby a emisí škodlivin. Pod kapotou je nový motor se systémem vysokotlakého přímého vstřikování common rail 1,2 TDI CR DPF (55 kW), systém Start-Stop, rekuperace brzdné energie, či ukazatel doporučení zařazení rychlostního stupně na displeji Maxi DOT.

Jednou z největších technických změn druhé generace verze Greenline je nový tříválcový přeplňovaný naftový motor 1,2 TDI CR DPF (55 kW). S ním nabízí Fabia i Fabia Combi spotřebu 3,4 l/100 km a emise CO2 pouhých 89 g/km. Nový motor plní emisní limity normy EU 5, která je v kategorii naftových motorů přísnější především v oblasti oxidů dusíku a pevných částic.

Základní cena modelu Fabia Greenline II činí 351.900,-Kč a v případě Fabie Combi Greenline II potom 366.900,- Kč. Výbava Greenline má vše co Classic, ale obsahuje navíc řadu položek, které úroveň výbavy přibližují k Ambiente. Ke standardu patří mj. ESP, tempomat, kola z lehké slitiny, nepřímá kontrola tlaku v pneumatikách nebo centrální zamykání s dálkovým ovládáním.

Dosud nejlevnější naftová Fabia Combi 1,6 TDI (55 kW) Classic se prodává za 329.900,- Kč, pokud bychom dorovnali výbavu na úroveň Greenline, vyjde úsporné kombi jako levnější varianta.

Poprvé u vozů značky Škoda bude do řady Greenline II integrován systém Start/Stop. Jeho přínos se nejvíce projevuje při jízdě hustým městským provozem. Systém se zapíná automaticky po nastartování motoru. Pokud řidič po určité době jízdy vozidlo zastaví, zařadí neutrál a uvolní spojkový pedál, motor se sám vypne. Jakmile řidič sešlápne spojku, motor znovu okamžitě naskočí. Tímto způsobem lze podle výrobce ušetřit v kombinovaném režimu 0,2 až 0,4 l/100 km, v městském provozu pak 0,3 až 0,9 l paliva na 100 km.

Rekuperace brzdné energie, resp. nový alternátor s elektromagneticky ovládanou spojkou, je dalším novým prvkem řady Greenline II. Efektivní využití pohybové energie vozu k dobíjení akumulátoru tvoří jednoduchý systém, který pomáhá šetřit palivo průběžně, po malých dávkách. Při akceleraci vozidla zatěžuje alternátor spalovací motor méně díky sníženému odběru výkonu. Naopak při zpomalování je dobíjení akumulátoru intenzivnější.

Mezi další opatření zvyšující hospodárnost provozu patří funkce doporučení zařazení rychlostního stupně, snížení a aerodynamické zakrytí podvozku a v neposlední řadě použití pneumatik s nízkým valivým odporem.

Škoda Fabia Greenline
KaroserieHatchbackKombi
Motor1,2 TDI CR1,2 TDI CR
Převodovka5M5M
Zdvihový objem [cm3]11991199
Válce/ventily3/43/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]55/400055/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]180/2000180/2000
Max. rychlost [km/h]172172
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,214,3
Komb. spotřeba [l/100 km]3,43,4
Cena [Kč]351.900,-Kč366.900,-Kč

Ondřej Láník
Diskuze (19)
21. 10. 2010 15:47
Re: Spotřeba
No těžký převody bych v autě docela uvítal. Nebaví mě při 130 točit motor na 4000.
4. 10. 2010 07:53
Re: Hm...
Auto je naštěstí služební (já bych za takový motor peníze nedal), takže se nemusím pouštět do žádných velkých úsporných akcí ;-)
4. 10. 2010 07:22
Re: Hm...
Skús jazdiťhlavne dole kopcom... ;-) A nazad zásadne v závese za kamiónom.
4. 10. 2010 02:50
grýnlajn
Jak by řekl Jeremy Clarkson... z výfuku jde čistší vzduch než ten který jde do sání >:D A až se vás někdo zeptá jestli je Fabia zelená.... tak je! Minimálně střecha a kola. :-)
3. 10. 2010 22:57
Re: Hm...
Samozřejmě záleží, co od motoru čekáš a jak jezdíš..Já jsem momentálně nucený jezdit také HTP a spořit se mi teda vůbec nedaří.