Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Fabia Monte Carlo oficiálně: Sportovní styl s klasickými motory

Ondřej Mára
Diskuze (57)

Čtvrtá generace Škody Fabia se konečně představuje ve sportovnější výbavě Monte Carlo, která tradičně kombinuje výrazný vzhled se standardními motorizacemi.

Po několika ukázkách dnes společnost Škoda Auto konečně představila čtvrtou generaci modelu Fabia v lifestylově-sportovní verzi Monte Carlo. Nová Fabia tak navazuje na předchozí dvě generace a v současné nabídce doplní modely Scala a Kamiq, které jsou rovněž dostupné ve verzi Monte Carlo, odkazující na závodní úspěchy značky.

Sportovní vzhled Fabie Monte Carlo opět staví především na černě lakovaných doplňcích, jako je masky chladiče, spoiler specifického předního nárazníku, kryty zpětných zrcátek, kryty bočních prahů nebo difuzor sportovního zadního nárazníku. Černě je lakována také střecha nebo nápis Fabia na pátých dveřích.

Ve standardní výbavě nechybí Bi-LED přední světlomety, mlhovky nebo zatmavení bočních skel a skla pátých dveří. Přední blatníky zdobí klasické plaketky Monte Carlo, zatímco do podběhů jsou standardně umístěna 16“ černá leštěná kola Proxima s aerodynamickými kryty. Volitelně jsou však dostupné i 17“ lité disky Procyon nebo 18“ kola Libra.

I sportovní verze Monte Carlo se přitom chlubí skvělou aerodynamikou se součinitelem odporu vzduchu od Cx 0,28, na čemž se podepisují i aktivní žaluzie ve spodním otvoru předního nárazníku. Pokud systém vyhodnotí, že chlazení není potřeba, žaluzie se přivřou a při konstantní rychlosti 120 km/h tak vůz šetří až 0,2 litrů paliva na 100 km.

Interiéru dominuje černá barva, kterou doplňují červené designové prvky. Tato kombinace je ostatně vidět například na standardně dodávaných sportovních sedadlech s integrovanými hlavovými opěrkami. Červená barva dále zdobí dekorační linku na přístrojové desce, část středové konzole nebo madla dveří.

Obložení stropu a sloupků je černé, spodní část přístrojové desky zdobí kontrastní bílé švy a loketní opěrky předních dveří mají karbonový design. Nástupní lišty zdobí nápis Fabia a kryty pedálů dostaly vzhled nerezové oceli.

Madlo ruční brzdy nebo tříramenný multifunkční volant, který je u vozů s automatickou převodovkou DSG vybaven pádly, zdobí kůže s černým prošíváním. Standardní výbavou je také ambientní LED osvětlení, které osvětluje dekorační lištu na přístrojové desce červenou barvou (s infotainmentem Amundsen volitelně také bílou barvou).

Navíc nechybí ani LED osvětlení středové konzole, vnitřních klik předních dveří a vpředu i vzadu jsou LED čtecí lampičky. Vůbec poprvé pak Fabia Monte Carlo nabídne také digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 10,25 palce, který je však prvkem volitelné výbavy, stejně jako vyhřívaný volant nebo vyhřívané čelní sklo.

Po stránce bezpečnosti drží Fabia Monte Carlo vysoký standard. Bezpečí posádky chrání až devět airbagů, přičemž airbagy řidiče a spolujezdce, hlavové airbagy a přední boční airbagy jsou prvkem standardní výbavy. Nechybí systém ISOFIX a TopTether (včetně předního sedadla) nebo bohatá nabídka asistenčních systémů, včetně Travel Assist, Front Assist nebo Manoeuvre Assist.

Konektivita je standardně řešena systémem Bolero s 8“ displeje, volitelně je však dostupný také infotainment Amundsen s 9,2“ displejem, podporou ovládání gesty nebo hlasovou asistentkou Laura. Díky zabudované eSIM nabídne systém on-line připojení, lepší navigaci nebo přístup k  mobilním online službám SmartLink. K nabíjení slouží až pět USB-C konektorů – dva vpředu, dva vzadu a jeden u zpětného zrcátka. Volitelně je však možné získat bezdrátové nabíjení chytrých telefonů.

Pod kapotou pak objevíme klasickou nabídku tří zážehových pohonných jednotek VW Evo, tedy dvojici litrových tříválců a vrcholný 1,5litrový čtyřválec. Základem je motorizace 1.0 TSI (70 kW), která je spojena pouze s pětistupňovým manuálem. Výkonnější motorizace 1.0 TSI (81 kW) pak nabídne šestistupňový manuál, nebo sedmistupňové DSG.

Vrcholem nabídky je čtyřválcový motor 1.5 TSI, dostupný výhradně v kombinaci s převodovkou DSG, který díky akceleraci z 0 na 100 km/h za 8 sekund a maximální rychlosti 225 km/h nabídne charakter odpovídající označení Monte Carlo.

Zákazníci si mohou na přání připlatit sportovní podvozek, který sníží světlou výšku o 15 mm. Pro litrové tříválce je pak volitelně dostupná také 50litrová nádrž, která zvýší dojezd na více než 900 km (dle WLTP).

Ceny nové Škody Fabie Monte Carlo a informace o její dostupnosti na trhu bude automobilka zveřejňovat v následujících dnech.

Ondřej Mára
Diskuze (57)

Doporučujeme

16. 2. 2022 14:58
Re: Monte Karel
montér Karel :) :D
16. 2. 2022 10:47
Monte Karel
Vzhledem k typickému osazenstvu by se tato edice mohla klidně jmenovat "Monte Karel", obchoďák co ohnul nejvíc zákazníků za minulý rok, tak dostal dražší lízačku. Cena bude odhadem lízat 800k. Za to už jsou jiná auta ve stejné výbavě, se kterými se fakt dá jet 200+.
16. 2. 2022 08:48
Re: Z nesmeleho ucha menom fabia
No, keď si autá odkrútia 7 rokov v Prahe, Brne, Bratislave... tak garantujem, že vŕzgať a rezonovať budú.
A veľa vozidiel zachránili od buchotu zadnej nápravy tie dvojité podlahy v kufri ;-)
16. 2. 2022 08:45
Re: Z nesmeleho ucha menom fabia
A čo sú to gumené pazvuky? ;-)
16. 2. 2022 08:25
Re: Z nesmeleho ucha menom fabia
OIII búchala a vŕzgala už v katalógu. K tomu rezonovali pri pootvorení okná už pri mestkej rýchlosti a v niektorých si si užíval zvuky člapkania nafty v nádrži. Čo kus, to unikát. Po fl sa pridali gumené pazvuky od prednej nápravy :-[] :-[]