Škoda Fabia RS 2000: Speedster dostal techniku sériové Fabie
Časopis Auto Tip exklusivně vyzkoušel prototyp Škoda Fabia RS 2000 a zjistil k němu zajímavé podrobnosti. Tak například už víme, jaký je původ techniky výstavního speciálu.
Ačkoliv se RS 2000 tváří jako upravená verze rallyové Fabie Super 2000, ve skutečnosti je postavená z běžné Fabie RS. To znamená, že číslovka 2000 v názvu speedsteru je jen marketingový tah – pod kapotou se nachází standardní dvojitě přeplňovaný čtyřválec 1,4 TSI o výkonu 132 kW.
Škoda ani nezměnila nic na převodovce, tou je sedmistupňové DSG. Klasický manuál se totiž vedle motoru nevejde a u auta určeného k vystavování není důvod složitě upravovat šasi pro zástavbu jiné převodovky.
Z rallyové Fabie ovšem pochází viditelné části a s tím související komponenty. Především se jedná o nápravy, které zajišťují patřičné rozšíření rozchodu kol. Kola jsou masivní 18palcová obutá do pneumatik Michelin Pilot Sport (225/40 R18), silniční Fabia RS může dostat jen sedmnáctky.
Díly ze závodního auta byly použity také pro úpravu karoserie. Její stavbu měla na starosti specializovaná firma Benet Automotive z Milovic. Podle Auto Tipu se vůz vyznačuje příkladným slícováním karoserie – však na čem jiném záleží víc u auta, které je určené pro prezentace na veřejnosti.
Výroby se téměř jistě nedočkáme. Absence střechy a zmenšení oken jsou zásadní úpravou, která by vyžadovala novou homologaci a nejspíš i nutné zásahy do finální podoby auta.
Nezbývá než doufat, že po odhalení na tuningovém srazu u Wörthersee se Fabia RS 2000 zase někde ukáže – na autosalonu nebo třeba ve firemním muzeu v Mladé Boleslavi.
Aktuální Auto Tip (15/2011) s jízdními dojmy z otevřené Fabie můžete objednat přes formulář na stránkách Auto tipu nebo zakoupit na stáncích.