Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Škoda Fabia
Škoda Fabia
Škoda Fabia
Škoda Fabia
44 Fotogalerie

Škoda Fabia RS 2000: Speedster dostal techniku sériové Fabie

Tuningová Fabia bez střechy se tváří jako derivát závodního speciálu. Ve skutečnosti je ale postavená ze sériové Fabie RS.

Časopis Auto Tip exklusivně vyzkoušel prototyp Škoda Fabia RS 2000 a zjistil k němu zajímavé podrobnosti. Tak například už víme, jaký je původ techniky výstavního speciálu.

Ačkoliv se RS 2000 tváří jako upravená verze rallyové Fabie Super 2000, ve skutečnosti je postavená z běžné Fabie RS. To znamená, že číslovka 2000 v názvu speedsteru je jen marketingový tah – pod kapotou se nachází standardní dvojitě přeplňovaný čtyřválec 1,4 TSI o výkonu 132 kW.

Škoda ani nezměnila nic na převodovce, tou je sedmistupňové DSG. Klasický manuál se totiž vedle motoru nevejde a u auta určeného k vystavování není důvod složitě upravovat šasi pro zástavbu jiné převodovky.

Z rallyové Fabie ovšem pochází viditelné části a s tím související komponenty. Především se jedná o nápravy, které zajišťují patřičné rozšíření rozchodu kol. Kola jsou masivní 18palcová obutá do pneumatik Michelin Pilot Sport (225/40 R18), silniční Fabia RS může dostat jen sedmnáctky.

Díly ze závodního auta byly použity také pro úpravu karoserie. Její stavbu měla na starosti specializovaná firma Benet Automotive z Milovic. Podle Auto Tipu se vůz vyznačuje příkladným slícováním karoserie – však na čem jiném záleží víc u auta, které je určené pro prezentace na veřejnosti.

Výroby se téměř jistě nedočkáme. Absence střechy a zmenšení oken jsou zásadní úpravou, která by vyžadovala novou homologaci a nejspíš i nutné zásahy do finální podoby auta.

Nezbývá než doufat, že po odhalení na tuningovém srazu u Wörthersee se Fabia RS 2000 zase někde ukáže – na autosalonu nebo třeba ve firemním muzeu v Mladé Boleslavi.

Aktuální Auto Tip (15/2011) s jízdními dojmy z otevřené Fabie můžete objednat přes formulář na stránkách Auto tipu nebo zakoupit na stáncích.