Škoda Karoq poprvé bez maskování. Nový yeti odhalil i detaily v interiéru! (+videa)
Kompletní tvary karoserie a interiéru Škody Karoq jsou zatím pouhou neznámou, už ve čtvrtek 18. května se však rozletí do světa první snímky a videa hotového vozu. Ledacos nám napověděl kolega Jirka Baborský z partnerského časopisu Svět motorů, který jako jeden z mála českých novinářů viděl vůz naživo v rámci prvního testování maskovaných prototypů v Estonsku. A jeho slova se nyní potvrzují.
Již včera jsme v článku obsahujícím špionážní video Škody Karoq avizovali, že je podobnost s modelem Kodiaq a Seatem Ateca hlavně dílem šikovně zvolené kamufláže. Přední světlomety jsou skutečně daleko ostřejší než u kodiaqu, jejich vnější boční hrana přímo lícuje s lichoběžníkovými mlhovkami umístěnými o „patro“ níže. Technika může být plně diodová, což ostatně platí i pro zadní svítilny. Na rozdíl od Seatu Ateca, se kterým karoq téměř kompletně sdílí pohonné jednotky, jsou vnitřní segmenty umístěné ve víku zavazadelníku daleko užší a kompletně jiná je také grafika celku.
Škoda Karoq – Předběžná technická data | |||||
Verze | 1.0 TSI | 1.5 TSI | 1.6 TDI | 2.0 TDI | 2.0 TDI |
Válce/ventily | 3/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW] | 85 | 110 | 85 | 110 | 140 |
Točivý moment [N.m] | 200 | 250 | 250 | 340 | 400 |
Max. rychlost [km/h] | 187 | 204 | 188 | 207 | 211 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 10,6 | 8,4 | 10,7 | 8,9 | 7,8 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,3 | 5,1 | 4,5 | 4,4 | 5,3 |
Dostupné varianty pohonu | 4x2 6M/7DS | 4x2 6M/7DS, 4x4 7DS | 4x2 6M/7DS | 4x2 6M, 4x4 6M/7DS | 4x4 7DS |
Interiér Škody Karoq jste si zatím na Auto.cz mohli prohlédnout na jediné fotografii, při jejíž tvorbě si dal škodovácký fotograf hodně záležet, aby toho bylo vidět co nejméně. Středobodem přístrojové desky je 9,2palcový displej infotainmentu se „skleněnou“ povrchovou úpravou, pouze softwarová tlačítka na jeho levé straně už dnes nepřekvapí asi nikoho.Vůbec poprvé se ve škodovce objevuje ovládání gesty. Jde o naprosto stejný systém, jaký jsme si nedávno vyzkoušeli v modernizovaném golfu.
Středová konzola s panelem klimatizace je shodná s kodiaqem a totéž platí o středovém tunelu, na rozdíl od většího bráchy však karoq dostal také digitální přístrojový štít, ze kterého je na snímku vidět alespoň část. Podle kolegy Baborského jde zatím o nejpřehlednější řešení, s jakým se dosud v rámci mainstreamových modelů koncernu Volkswagen setkal.
Škoda Auto se v případě modelu Karoq chlubí výrazným zvětšením vnějších rozměrů, zavazadelníkem o objemu až 1810 litrů a systémem VarioFlex, který známe už modelu Yeti, předchůdce karoqu. To je ostatně jedna z hlavních funkčních odlišností ve srovnání se Seatem Ateca, který si musí vystačit pouze se sklopnými, a nikoliv posuvnými a samostatně vyjímatelnými zadními sedačkami. Vůz bude na trh uveden v druhé polovině letošního roku, pravděpodobně ještě před mezinárodním autosalonem ve Frankfurtu nad Mohanem.
Škoda Karoq – Porovnání s dalšími SUV mladoboleslavské značky | |||
Model | Yeti | Karoq | Kodiaq |
Délka (mm) | 4222 (-160) | 4382 | 4697 (+315) |
Šířka (mm) | 1793 (-48) | 1841 | 1882 (+39) |
Výška (mm) | 1691 (+86) | 1605 | 1676 (+71) |
Rozvor (mm) | 2578 (-60/-52) | 2638 (2630 u 4X4) | 2791 (+153/161) |
Světlá výška (mm) | 180 (-3) | 183 | 194 (+11) |
Kufr s se sadou na opravu defektu (l) | 415 (-106) | 521, nebo 479-588 | 720/630 (5/7 míst) |