Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda plánuje rozšíření závodu v Kvasinách

Škoda plánuje rozšíření závodu v Kvasinách

Škoda plánuje rozšíření závodu v Kvasinách Zdroj: acz

redakce AUTO.CZ
Diskuze (5)
Závod, který měl loni přibližně 3400 kmenových pracovníků a 500 agenturních, bude v budoucnu zaměstnávat až 8000 lidí.

Závod automobilky Škoda v Kvasinách na Rychnovsku, v němž se nyní montují vozy Superb a Yeti, se má podle serveru Ekonom.cz zásadně rozšířit. Investiční akce v Kvasinách by mohla přinést zvýšení produkce na dvojnásobek a vytvoření několika tisíc pracovních míst, napsal server.

Podle zdroje týdeníku Ekonom je nyní ve hře několik variant rozšíření. Nejambicióznější by znamenala, že závod, který měl loni přibližně 3400 kmenových pracovníků a 500 agenturních, bude v budoucnu zaměstnávat až 8000 lidí. Obdobně by se zvýšila i výrobní kapacita. Dosud se v závodě většinou vyrábělo necelých 100.000 vozidel ročně, přičemž jde o největší a nejdražší automobily značky Škoda.

Jedna z variant podle serveru počítá i s tím, že v automobilce by se vedle další generace vozů Superb a Yeti mohl v budoucnu montovat například nástupce modelu Roomster a také příbuzné koncernové automobily.

Ekonom zjistil, že nyní se u závodu v Kvasinách vykupují přilehlé pozemky. Chystá se také rozšíření logistického zázemí továrny, které se nachází v katastru sousední Solnice. Škoda zároveň připravuje modernizaci kvasinské lakovny a pro výrobní linky hodlá objednat další roboty. Nedávné převedení výroby vozu Roomster z Kvasin do Vrchlabí tak zřejmě nebylo motivováno jen snahou, aby zaměstnanci podkrkonošského závodu měli po ukončení montáže první generace Octavií co dělat. Patrně jde také o to, aby v roce 2012 byl v Kvasinách dostatečný prostor pro úpravy, napsal Ekonom.cz.

Záměry na zásadní rozšíření závodu ovšem musí schválit vedení koncernu ve Wolfsburgu a také by ještě mohly narazit na problémy s ekologií, dodal Ekonom.cz.

Škoda zatím oznámila, že v závodě Kvasiny zavede od září pracovní soboty. Přijme proto několik set nových zaměstnanců. Podle odborářského týdeníku půjde o zkušební fázi takzvaného osmnáctisměnného týdenního systému výroby, kdy automobilka plánuje přidat v týdnu o tři denní směny navíc. Naostro by měla Škodovka vyrábět od pondělí do soboty v Kvasinách v příštím roce.

Plánované změny v navyšování směn souvisejí s avizovanou růstovou strategií podniku. Škoda chce do roku 2018 zdvojnásobit nynější výrobu na 1,5 milionu vozů. V polovině dubna už zahájila nové haly na výrobu Škody Octavia v Mladé Boleslavi. Dokončí ji v polovině roku 2012 a zvýší tím výrobní kapacitu octavií o polovinu.

Vstoupit do diskuze (5)