Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda přesune výrobu Roomsteru z Kvasin do Vrchlabí 3. ledna 2011

Škoda Roomster
Škoda Roomster
Škoda Roomster
Škoda Roomster
32 Fotogalerie
redakce AUTO.CZ
Vrchlabí je momentálně nejméně vytíženým závodem firmy, vyrábí se tam pouze modely Octavia.

Škoda Auto přesune výrobu modelu Roomster z Kvasin do Vrchlabí. Mělo by se tak stát 3. ledna 2011. Automobilka tak v málo vytíženém vrchlabském závodě zachová zaměstnanost. V Kvasinách naopak nikdo z kmenových zaměstnanců o práci nepřijde. Informuje o tom dnešní vydání týdeníku Škodovácký odborář. Představitelé vrchlabské radnice a trutnovského úřadu práce přesun Roomsteru do Vrchlabí uvítali.

Vrchlabí je momentálně nejméně vytíženým závodem firmy, vyrábí se tam pouze modely Octavia, přičemž výroba výběhového modelu Octavia Tour do konce letošního roku skončí. O budoucnosti závodu se diskutovalo zvláště poté, co mu nebyla přidělena výroba jiného koncernového auta - malého rodinného vozu Up!, který se bude vyrábět v Bratislavě. V závodě nyní pracuje asi 1000 lidí.

"Firma do Vrchlabí neposílá Roomster z toho důvodu, že by to bylo nějak extra ekonomicky výhodné, ale hlavně z důvodu solidarity a splnění slibu zachování závodu Vrchlabí. Je zřejmé, že jiné firmy by se chovaly jinak," řekl týdeníku Klaus Dierkes, člen představenstva Škoda Auto odpovědný za personalistiku.

Podle ředitele trutnovského úřadu práce Petra Masopusta je přesun Roomsteru do Vrchlabí velmi pozitivní zprávou. "Je to strategické rozhodnutí, které je dalším signálem o tom, že koncern VW chce závod udržet," řekl. Vrchlabí by si podle Masopusta díky tomu mohlo zvýšit šance na výrobu chystaného nového modelu škodovky.

"Výroba Roomsteru řeší hrozbu ztráty pracovních míst a polovičního poklesu výroby. Pro Vrchlabí je určitě dobrá zpráva," řekl vrchlabský starosta Jan Sobotka. Pokud by šel závod do útlumu, byla by to podle něj pro region obrovská rána. "Poznamenalo by to ve městě život každé druhé rodiny," řekl. Město nyní podle starosty chystá směnu pozemků, díky níž by závod mohl pro svůj další rozvoj získat asi jeden hektar městských pozemků.

Předseda Odborového svazu KOVO Josef Středula ČTK řekl, že odbory udržení závodu ve Vrchlabí požadovaly. Krok automobilky odborový předák ocenil. "Žádná jiná firma něco takového zatím neudělala. Pro Škodu to bude technicky a finančně náročné," řekl.

Vrchlabský závod nyní hlavně vyrábí nový model Octavie, jehož produkce podle odborářů stoupla na 220 vozů denně z původních 190. "To by ale pro udržení zaměstnanosti po skončení druhého modelu (Octavia Tour) nestačilo," uvedli odboráři. Roomster by se měl údajně vyrábět na jedné lince s novou Octavií. Závod Kvasiny je nyní podle odborů přetížený výrobou úspěšných modelů Superb, Superb Combi a Yeti.

Míra nezaměstnanosti ve Vrchlabí byla na konci dubna těsně nad sedmi procenty, práci si hledalo 493 lidí. V celém okrese Trutnov činila míra nezaměstnanosti 9,1 procenta. Závod Škody Auto je ve městě největším zaměstnavatelem a v minulosti vždy významně pomáhal držet nezaměstnanost ve městě na podprůměrných hodnotách.