Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Rapid: 5 věcí, které se povedly – a 5, na nichž se šetřilo

Aleš Jungmann
Diskuze (282)
Každé auto má své přednosti a nedostatky. Pojďme si posvítit na Rapid z pohledu užitné hodnoty.

Škoda Rapid vsází na nízkou cenu, velký kufr (550 litrů) a chytré nápady. Škodovka dokonce představila seznam devatenácti „Simple Clever“ řešení, které budou cestujícím zpříjemňovat život. Tedy pokud si za některé z nich připlatíte.

Ne vše je však tak chytré a dokonalé. Automobilka u low-cost modelu samozřejmě musela stále myslet na zachmuřené pány z účetního oddělení a tak je v Rapidu i několik věcí, které se nám příliš nelíbily. Zde je malý přehled a pětice „od každého“:

Co se Škodě povedlo:

1. Reflexní vesta pod sedadlem

Reflexní vesta by měla být po ruce, navíc je v Evropě často součástí povinné výbavy. Z auta byste měli vystupovat již dostatečně zviditelněni, takže vesty musí být opravdu na dosah. Kam ale s nimi, aby nám nezabraly celou schránku před spolujezdcem a zároveň nehyzdili interiér auta křiklavou barvou? V Rapidu máte jasno: pod přední sedadla!

skoda rapid novemodely levnaauta skoda rapid novemodely levnaauta

2. Škrabka na led ve víčku nádrže

Škrabka na led se většinou povaluje kdesi v interiéru, proč ji ale nemít pěkně uklizenou ve víčku nádrže? Jediný problém by mohl být v tom, že v mrazech se vám nepovede přimrzlé víčko otevřít. Proč ale hned malovat čerta na zeď: dobrý nápad škodovko!

skoda rapid novemodely levnaauta skoda rapid novemodely levnaauta

3. Odpadkový koš ve výplni dveří

Při delších rodinných výletech se někde nutně musí hromadit odpadky. Slupky od banánů, papírky od žvýkaček, obaly od tyčinek... Jistě, řešením je mít někde na zemi odpadkový igelitový pytlík, o něco elegantnější řešení se však ukrývá v dalším chytrém nápadu z Boleslavi: vyjímatelném odpadkovém koši ve výplni dveří.

skoda rapid novemodely levnaauta skoda rapid novemodely levnaauta

4. Odkládací síťky na bocích předních opěradel

Ani u větších a znatelně dražších vozů není pravidlem, že se do předních dveří vejde velká 1,5 litrová lahev. V Rapidu se velké lahve do dveří v pohodě vejdou, v síťkách na bocích opěradel (známe je třeba už ze Citigo) tak můžete převážet něco dobrého na zub nebo třeba peněženku, žvýkačky...zkrátka věci, které si potřebujete odložit a které tak často nehledáte.

skoda rapid novemodely levnaauta skoda rapid novemodely levnaauta

5. Oboustranný koberec

Z jedné strany klasický vlas, z té druhé pak pogumovaný povrch připravený na převoz něčeho náročnějšího. Zablácený pejsek nebo pytel s cementem? Žádný problém, otočit a můžeme nakládat!

skoda rapid novemodely levnaauta skoda rapid novemodely levnaauta

Co se Škodě nepovedlo:

1. Nesklopný zadní sedák

České chalupáře by sklopný sedák a tím i rovná ložná plocha jistě potěšily víc, než odkládací síťky na sedadlech, nicméně výrobní náklady jsou zde řádově jiné. Nic naplat, musí nám tak stačit obří zavazadelník, jehož 550 litrů je prostě odzbrojujících.

skoda rapid novemodely levnaauta skoda rapid novemodely levnaauta

2. Ovládání zadních oken

Z místa řidiče můžete otevírat a zavírat pouze dvojici předních oken a to i v případě, že jsou elektrická všechna čtyři okna. Vzadu navíc chybí ochrana proti přiskřípnutí, takže vám nakonec stejně nebude nic jiného, než zadní okna (s ohledem na vaše ratolesti) s předstihem zablokovat.

skoda rapid novemodely levnaauta skoda rapid novemodely levnaauta

3. Xenony nebudou

Vypadá to, že do nového Rapidu nepůjde ani za příplatek pořídit xenonové světlomety. S ohledem na aktivní bezpečnost v noci jde jednoznačně o špatnou zprávu.

skoda rapid novemodely levnaauta skoda rapid novemodely levnaauta

4. Šířka interiéru

Místa pro nohy i hlavu je sice na zadních sedadlech dostatek, šířkou v loktech ale Rapid neoslní. Dva cestující asi nebudou trpět, pokud však budou prostorově výraznější (nebo budete chtít vzít dozadu lidi tři), nic příjemného je na cestě nečeká.

skoda rapid novemodely levnaauta skoda rapid novemodely levnaauta

5. Diesely bez šestky

Chápeme, že šestku nemá slabší dieselová šestnáctistovka o výkonu 66 kW, ale pravděpodobná „hvězda fleetů“, vznětová šestnáctistovka se 77 kW, bude s pětistupňovým manuálem působit trochu nekompletně. Nebo že by si Škodovka schovávala nějaký trumf v rukávu?

skoda rapid novemodely levnaauta skoda rapid novemodely levnaauta

Aleš Jungmann
Diskuze (282)
Avatar - Chuck Norris
28. 9. 2012 18:28
ringier
no... páni redaktoři jen opíší co už bylo tisíckrát napsané a co původně co se kladů týče pochází z reklamního letáku pro novináře... normální člověk rozhodně žádnou síťku na sedačce neocení, škrabka ve víčku je teda asi taky velká výhoda ale nevím čím? koberec ok ten se dejme tomu dá použít a odpadkáč ve dveřích je úplně k ničemu když většina lidí má odpadkáč jako celé auto... nakonec to dopadne že to bude nejčistší místo v autě...
30. 8. 2012 00:22
Re: Škodofka zešílela
až na to že se bude prodávat za 249 900kč a co máte pořád proti tomu HTP vždyť to má 75koní a to je na tříválec dost třeba moje punto má 60koní a před 10-ti lety to byl standardní motor
30. 8. 2012 00:16
eletricke okna
Já viděl obrázky už ze seriové škodovky a jdou všechny 4. okna stáhnou s místa řidiče ty dvě byly jen u nulté serie
Avatar - FiLan
15. 7. 2012 19:33
Re: Nesklopný zadní sedák
Proč by nemělo smysl je sklápět? Samozřejmě, pokud potřebuješ převézt něco hooodně rozměrného, pak sklopené sedáky oceníš. Pokud ovšem převážíš prostě pouze náklad o něco rozměrnější, než je kufr, není úplně rovná podlaha zapotřebí. Já osobně jsem nikdy nepřevážel nic tak rozměrného (ani jsem tomu nebyl svědkem), aby to mohlo být vyřešeno sklopením do roviny. Od toho jsou pak dodávky (popřípadě nějaká MPV).
13. 7. 2012 22:39
Re: Geniální koncernová zpátečka
Skludni hormóny chlapček, keby si mal odvahu povedat toto jazvovi do očí, asi by to bolo na dlhú dobu to posledné, čo by si povedal (až kým by sa ti tá sprostá huba nezhojila). :-!