Škoda Rapid se začala vyrábět také na Ukrajině
Rapid se začal vyrábět v závodě Eurocar v Solomonovu nedaleko slovenských hranic 1. března 2013. Jedná se vlastně o částečnou montáž, vzniká zde totiž v režimu SKD (semi-knocked-down), tedy nekompletních kitů. Kromě naší Mladé Boleslavi vyjíždí i z bran továrny Shanghai-Volkswagen v čínské Šanghaji, a to od konce loňského roku. Ukrajinská továrna je tak třetí v pořadí a příští rok se k ní přidá i ruská Kaluga.
Indickou specifikaci, která se vyrábí v Puné, musíme pominout, jedná se o Volkswagen Polo sedan s přídí podobnou druhé generaci Fabie. Byť zdejší produkce začala již před evropskou verzí, konkrétně v závěru letopočtu 2011.
Ukrajinský Rapid, který se od toho našeho vizuálně zvenčí nijak neliší, je k dostání se zážehovými motory 1,2 MPI/55 kW, respektive 1,6 MPI/77 kW a pětistupňovými přímo řazenými převodovkami. Jediný benzinový agregát s turbodmychadlem (1,2 TSI) má výkon 77 kW a šestistupňové manuální ústrojí. V nabídce je i turbodieselová šestnáctistovka s totožným „stádem“ pod kapotou a „pětikvaltem“.
Ukrajinci si mohou 4,48 m dlouhý a 1,70 m široký liftback koupit od konce března. K dispozici mají trojici výbav: Active, Ambition a Elegance. Pro srovnání s českým trhem: základní cena tříválce 1,2 MPI Active zde činí 122.810 hřiven, tedy necelých 296 tisíc korun.
Okřídlený šíp je na západ od slovenských hranic velmi úspěšný. Od roku 2010 se zde prodeje takřka zdvojnásobily. Loni se odbyt meziročně zvýšil o 32 % na 14.400 jednotek, Škoda tak dosáhla podílu na trhu 6,6 %, což znamená zisk 1,7 %. Nejoblíbenějším modelem zůstává Octavia.