Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Vision E oficiálně: Elektromobil umí jezdit sám a neustále vás sleduje (+videa)

Jan Mička Jan Mička 18. 4. 2017
71
55
Zobrazit náhledy (71)
Škoda Vision E Škoda Vision E Škoda Vision E Škoda Vision E Škoda Vision E Škoda Vision E Škoda Vision E Škoda Vision E Škoda Vision E Škoda Vision E Škoda Vision E Škoda Vision E Škoda Vision E Škoda Vision E Škoda Vision E Škoda Vision E Škoda Vision E Škoda Vision E Škoda Vision E Škoda Vision E Škoda Vision E Škoda Vision E Škoda Vision E Škoda Vision E Škoda Vision E Škoda Vision E Škoda Vision E Škoda Vision E Škoda Vision E Škoda Škoda Vision E Škoda Vision E Škoda Vision E Škoda Vision E Škoda Vision E Škoda Vision E Škoda Vision E Škoda Vision E Škoda Vision E Škoda Vision E Škoda Vision E Škoda Vision E Škoda Vision E Škoda Vision E Škoda Vision E Škoda Vision E Škoda Vision E Škoda Vision E Škoda Vision E Škoda Vision E Škoda Vision E Škoda Vision E Škoda Vision E Škoda Vision E Škoda Vision E Škoda Vision E Škoda Vision E Škoda Vision E Škoda Vision E Škoda Vision E Škoda Vision E Škoda Vision E Škoda Vision E Škoda Vision E Škoda Vision E Škoda Vision E
Nové snímky Škody Vision E unikly na internet již včera, nyní však přinášíme další přímo z místa premiéry konceptu – ze Šanghaje!

První ryze elektrický koncept Škody Auto jsme si již před časem prohlédli v Mladé Boleslavi, tehdy nám však bylo zakázáno pořizovat jakékoliv snímky a videozáznamy. Dnes už ale máme o tvarech automobilu skálopevnou představu. Jednak díky fotografiím, které se objevily na internetu již během včerejšího dne, ale také protože se nacházíme přímo na místě oficiální premiéry vozu – v Šanghaji. A odtud také pocházejí snímky a videa, která můžete vidět v tomto článku.

Vůz představuje pro mladoboleslavskou značku revoluci hned ze dvou důvodů – jednak jde o první SUV-kupé, o kterém jsme v minulosti psali již několikrát, ale jde také o první vůz SUV s okřídleným šípem ve znaku poháněné elektromotory. Jde o symbolický začátek nové éry elektrifikace, která alespoň podle oficiálních informací škodovky nabere docela rychlý spád. Už od modelového roku 2019 se dočkáme prvního plug-in hybridu (půjde o model Superb), do roku 2025 pak bude v nabídce i pět plně elektrických modelů.

360p480p240p720p1080p

Vision E stojí na koncernové platformě MEB (Modularer Elektrifizierungsbaukasten) určené pouze pro elektricky poháněné modely. Karoserie s linií střechy připomínající kupé je 4668 milimetrů dlouhá, 1924 milimetrů široká a 1591 milimetrů vysoká, převisy vpředu i vzadu jsou minimální, díky čemuž se rozvor náprav natáhnul na 2851 milimetrů (o 60 mm více než u kodiaqu). Studie v hojné míře využívá český křišťál a posouvá na další úroveň designový styl, který před lety nastolily koncepty Vision D Vision C a Vision S.

360p480p720p240p1080p

Kokpit studie je čtyřmístný a zcela upustil od analogových ukazatelů. Uprostřed přístrojové desky se nachází centrální displej pro řidiče a spolujezdce, spolujezdec a cestující na zadních sedadlech však mají k dispozici i vlastní obrazovky, jejichž prostřednictvím mohou nastavovat komfortní funkce vozu nebo ovládat infotainment. Zajímavostí jsou proti sobě otevírané boční dveře (elektricky) a možnost natočení každého sedadla až o dvacet stupňů, aby bylo usnadněno nastupování a vystupování. Co myslíte, dostane se tato vymoženost také do série?

360p480p1080p240p720p

Pohon zajišťuje dvojice elektromotorů o kombinovaném výkonu 225 kW. Jde o elektrickou čtyřkolku, jejíž zásobárnu energie zajišťuje lithium-iontový akumulátor schopný pomocí indukčního nabíjení nabrat 80 procent kapacity asi za 30 minut. Maximální rychlost vozu činí 180 km/h, to ale teď není až tak podstatné jako udávaný dojezd. Škoda sice neuvádí kapacitu akumulátoru, místo toho ale zmiňuje dojezd až 500 kilometrů na jedno nabití. Samozřejmě s využitím rekuperace energie…

Asi nejzajímavější je však možnost plně autonomní jízdy, byť se ještě nejedná o nejvyšší úroveň (Level 5), které dosahují vozy schopné samy od startu až do cíle bez jediného zásahu člověka. Vision E je přesně na půli cesty (Level 3), může se tedy samočinně pohybovat v kolonách, projíždět celé úseky dálnic, držet se v jízdním pruhu i předjíždět, vyhledávat parkovací místa a samočinně do nich zajíždět a vyjíždět. Systém funguje na bázi radarových a laserových senzorů různých dosahů a kamer, které nepřetržitě sledují okolí.

Navigační data lze samozřejmě zadávat hlasově, je možné využít také ovládání gesty, a do toho nad vámi bdí systém Eye Tracking, který pomocí kamery neustále sleduje pohyb očí řidiče. Systém Heart Rate Monitor zase po celou dobu sleduje tepovou frekvenci řidiče a umí jej upozornit na rizikové výkyvy. Pokud u řidiče skutečně dojde ke zdravotním problémům, převezme vůz řízení, sám zastaví u krajnice a přivolá záchrannou službu.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

elektromobily
ivanka74
| 12. 3. 2018
Myslím, že ty elektromobily potřebují ještě trochu vymakat aby měly větší dojezd, protože když si vezmu, kolik je v ČR dobíjecích stanic, tak bych s ním jezdil tak akorát do obchodu a zpátky. Zatím si hold s elektrickým autem bude jezdit jen náš Honza, k Vánocům jsme mu totiž dali toto - [odkaz]
Prosím jeden v TDi.
kaiserlábus
| 19. 4. 2017
Nevíte jestli se dá objednat jeden v dízlu s normálním interierem třeba v předkožce červeno-hnědé.
Děkuji. :-O
Avatar - Beefcake
Elektrouchylnost
Beefcake
| 18. 4. 2017
Toto je uz fakt SUV demencia dotiahnuta do dokonalosti. SUV v elektrike ???? Jdu blejt. To uz radsej sadzomet, ten cloveka nenecha niekde bez stavy.
Avatar - Beefcake
To je ta světle černá budoucnost
Beefcake
| 18. 4. 2017
Presne. Viac dodavat netreba.
To je ten marketing uf fakt tak tupy, ze teraz, ked je "vlna SUV", tak to slovicko musia phat vsade kvoli predpokladanym par % lepsieho predaja ? Sa mi to zhnusilo uz teraz.
Inak vela stastia, ked sa niekto s elektromobilom vyberie kusok mimo civilizacie. Aby si bral so sebou battery pack ...
Cinsky dizajn pre cinsky trh
unicorn64
| 18. 4. 2017
Miesto "velkych europskych oci (reflektorov)" su "uzke cinske". Velka bateria je draha, auto bude tiez drahe, pre cinsky trh by to nemal byt problem ... v miliarde ludi sa najdu aj bohatsi.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku