Škoda vyrobila v Kvasinách půlmiliontý Superb
Jubilejním exemplářem se stalo bílé kombi ve špičkovém provedení Laurin & Klement. Vlajková loď se vyrábí již jedenáct let, od roku 2001. Ano, toto kulaté číslo obsahuje i první „novodobou“ generaci 3U. Ta vycházela do značné míry z Passatu B5, což jí někteří vyčítají dodnes. Ale byl to určitě ten nejjednodušší a nejlevnější způsob, jak vytvořit nový model pro posílení image značky. A ten navíc možná jednou bude velmi vzácný, vždyť jich vzniklo jen 136.068.
Aktuální řada s továrním kódem 3T je však obchodně mnohem úspěšnější. Od roku 2008 se totiž rozjelo do světa již celkem 363.932 vozů. Sedan dostal dvoustupňové otevírání zadního víka Twindoor, které si automobilka nechala patentovat. Takové BMW ji s podobným řešením následovalo až později a ještě nikoliv u tříprostorové karoserie. Před třemi lety konečně nabídku doplnilo praktické kombi.
Superby lze označit vzhledem k jejich velikosti a ceně za populární, byť se nejedná o žádnou lidovku. Zákazníci dokážou leckteré vlastnosti ocenit, vždyť zejména na zadních sedadlech nabídne auto v obou karosářských verzích prostor opravdu velkorysý.
Není tedy divu, že se jich jen v loňském roce prodalo v 85 zemích světa zhruba 117.000. Čtyřicet procent z nich odebrali Číňané. Mimochodem, Superb na tamních silnicích dosáhl zajímavého rekordu: cestu ze Šanghaje do Pekingu dlouhou přes 1.200 km absolvoval na jedinou nádrž a ta po dojetí ještě nezůstala úplně prázdná. Nejzajímavější na celé věci je fakt, že nešlo o turbodiesel, ale o vůz poháněný zážehovým motorem 1,4 TSI s dvouspojkovou převodovkou.
Pro označení nemusel výrobce z Mladé Boleslavi chodit daleko. Našel jej, jak je u něj ostatně obvyklé, ve své bohaté historii. Limuzíny s tímto jménem byly nejprestižnější řadou modelové palety okřídleného šípu už ve třicátých a čtyřicátých letech minulého století.