Škoda za svoji historii vyrobila již 18 milionů aut
Škoda Auto překonala další historický milník. Za svoji existenci vyrobila již 18 milionů automobilů. Výroba vozů v Mladé Boleslavi byla zahájena v roce 1905, tehdy se jednalo o přímého předchůdce dnešní Škody, firmu Laurin & Klement.
Jubilejním vozem se stal Superb Combi s bílou karoserií v odstínu Candy, který sjel z výrobní linky v Kvasinách. Při této příležitosti závod vůbec poprvé navštívil nový předseda představenstva automobilky Bernhard Maier, který ve funkci v listopadu nahradil Winfrieda Vahlanda.
Továrna ve východočeských Kvasinách aktuálně prochází největší modernizací za svoji 69letou historii. V rámci ní zde během následujících let vzroste výrobní kapacita až na 280.000 vozů ročně. Závod dnes vyrábějící modely Yeti a Superb bude produkovat také nové SUV, zatím známé jako Kodiaq. Produkováno zde bude i kompaktní SUV značky Seat.
V rámci Maierovy návštěvy byla v závodě v Kvasinách slavnostně otevřena i nová pilotní hala. V ní okamžitě zahájí svou práci kolem 50 zaměstnanců. Tamní tým obdrží zhruba tři roky před zahájením výroby nového modelu značky první technické informace, které budou následně analyzovat a vyhodnocovat. Mohou tak včas zavádět optimalizace do sériové výroby a zajistit jej co nejhladší průběh.
Škoda Auto v České republice provozuje tři výrobní závody. Vedle Kvasin se jedná o Mladou Boleslav a Vrchlabí. Zatímco domovská továrna v Boleslavi se stará o produkci Fabie, Rapidu a Octavie, ve Vrchlabí dnes vznikají výhradně převodovky – sedmistupňové DSG s interním označením DQ200. Největší podíl na výrobě má samozřejmě boleslavský závod, který loni v listopadu oslavil 12 milionů vyrobených aut od zahájení produkce.
Vozy značky Škoda ale vznikají také za hranicemi republiky. Slovenská továrna Volkswagenu v Bratislavě produkuje Citigo, v Rusku pak vozy Škoda produkují hned dvě továrny – v Kaluze (Rapid) a Nižním Novgorodu (Yeti). Partneři Škody pak montují vozy z dovezených dílů na Ukrajině nebo v Kazachstánu. Zapomenout nesmíme ani na indické závody v Puné (zdejší verze Rapidu) a v Aurangabadu (Octavia, Yeti a Superb) a čínské továrny firmy SAIC Volkswagen – An-tching (Fabia a Yeti), I-čeng (Rapid) a Ning-po (Octavia a Superb).