Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda za svoji historii vyrobila již 18 milionů aut

David Bureš
Diskuze (33)
Výroba vozů mladoboleslavské značky v posledních letech rychle roste. Za poslední tři roky Škoda Auto vyrobila bezmála tři miliony aut.

Škoda Auto překonala další historický milník. Za svoji existenci vyrobila již 18 milionů automobilů. Výroba vozů v Mladé Boleslavi byla zahájena v roce 1905, tehdy se jednalo o přímého předchůdce dnešní Škody, firmu Laurin & Klement.

Jubilejním vozem se stal Superb Combi s bílou karoserií v odstínu Candy, který sjel z výrobní linky v Kvasinách. Při této příležitosti závod vůbec poprvé navštívil nový předseda představenstva automobilky Bernhard Maier, který ve funkci v listopadu nahradil Winfrieda Vahlanda.

Továrna ve východočeských Kvasinách aktuálně prochází největší modernizací za svoji 69letou historii. V rámci ní zde během následujících let vzroste výrobní kapacita až na 280.000 vozů ročně. Závod dnes vyrábějící modely Yeti a Superb bude produkovat také nové SUV, zatím známé jako Kodiaq. Produkováno zde bude i kompaktní SUV značky Seat.

V rámci Maierovy návštěvy byla v závodě v Kvasinách slavnostně otevřena i nová pilotní hala. V ní okamžitě zahájí svou práci kolem 50 zaměstnanců. Tamní tým obdrží zhruba tři roky před zahájením výroby nového modelu značky první technické informace, které budou následně analyzovat a vyhodnocovat. Mohou tak včas zavádět optimalizace do sériové výroby a zajistit jej co nejhladší průběh.

Škoda Auto v České republice provozuje tři výrobní závody. Vedle Kvasin se jedná o Mladou Boleslav a Vrchlabí. Zatímco domovská továrna v Boleslavi se stará o produkci Fabie, Rapidu a Octavie, ve Vrchlabí dnes vznikají výhradně převodovky – sedmistupňové DSG s interním označením DQ200. Největší podíl na výrobě má samozřejmě boleslavský závod, který loni v listopadu oslavil 12 milionů vyrobených aut od zahájení produkce.

Vozy značky Škoda ale vznikají také za hranicemi republiky. Slovenská továrna Volkswagenu v Bratislavě produkuje Citigo, v Rusku pak vozy Škoda produkují hned dvě továrny – v Kaluze (Rapid) a Nižním Novgorodu (Yeti). Partneři Škody pak montují vozy z dovezených dílů na Ukrajině nebo v Kazachstánu. Zapomenout nesmíme ani na indické závody v Puné (zdejší verze Rapidu) a v Aurangabadu (Octavia, Yeti a Superb) a čínské továrny firmy SAIC Volkswagen – An-tching (Fabia a Yeti), I-čeng (Rapid) a Ning-po (Octavia a Superb).

David Bureš
Diskuze (33)
25. 1. 2016 10:30
Re: Tak
Proč? Je to značka s dlouhou historií a dnes firma vlastnící tu značku dělá auta postavená z velké části na komponentech sdílených s VW (na jejichž vývoji se podílí a výsledný balíček si dělá sama). Je tedy obojím, i když záleží, co přesně jsi myslel tím druhým.
25. 1. 2016 08:40
Re: Tak
Už by jste se měli rozhodnout jestli je Škoda značka s jednou z nejdelších historii a nebo VW zabalený v jiném kabátě.
24. 1. 2016 23:01
Re: Tak
Škodovka má obrovské vlastní vývojové i deisgnové středisko, přičemž její vývoj pracuje i pro ostatní koncernové značky. Takže o nějaké "montovně" opravdu nelze hovořit (na rozdíl od Hyundaie v Nošovicích a TPCA v Kolíně).
Avatar - twistedTSD
24. 1. 2016 21:40
Re: Tak
V jiných koncernech se asi technika nesdílí, že? Superb má i tak lepší nabídku motorizací než většina konkurentů a RS Fabia by možná byla, kdyby ji reálně někdo kupoval.

A vůbec, stěžovat si na to, že Škoda "musí" využívat techniku největšího evropského koncernu zní vzhledem k jejímu stavu po revoluci jako velmi špatný vtip.
24. 1. 2016 21:08
Re: Tak
Mozna, ale uz zapominas na to, ze bez VW by nemeli narok ani na tu Fabii, natoz Superba.