Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda zahájila sériovou výrobu nové Octavie

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (43)
Třetí generace Škody Octavia byla odhalena a nyní mladoboleslavská automobilka oznamuje, že spustila výrobu svého stěžejního modelu.

Nová Škoda Octavia byla oficiálně odhalena 11. prosince 2012 a o týden později 17. prosince 2012 automobilka potvrzuje, že spustila výrobu třetí generace svého nejdůležitějšího modelu, jehož prodej se rozběhne začátkem příštího roku.

Kvůli výrobě třetí generace Octavie zahájila automobilka Škoda jeden z historicky nejrozsáhlejších projektů modernizace a rozšíření hlavního závodu v Mladé Boleslavi. Hlavním cílem těchto opatření je rozšíření výrobní linky pro modely Octavia a Rapid, jejíž kapacita postupně narůstá z 800 na 1200 vozů denně.

V souvislosti s rozšiřováním výrobních kapacit byla zprovozněna nová svařovna a plně automatické lakování vnitřku karoserie. Na počátku roku 2013 chce automobilka uvést do provozu novou lisovací linku.

Mladoboleslavská automobilka uvádí, že s třetí generací Octavie odstartovala další etapu největší modelové ofenzívy v dějinách podniku. Do roku 2015 chce Škoda představit nový nebo přepracovaný model v průměru každých šest měsíců. Cílem je zvýšení celosvětového počtu prodaných vozů minimálně na 1,5 milionu ročně.

Při zahájení výroby nové Octavie připomíná Škoda, že tato modelové řada je obchodně nejúspěšnější v celé její historii. Podle materiálů mladoboleslavské automobilky činil v prvních jedenácti měsících roku 2012 podíl modelu Octavia na celosvětových prodejích zhruba 44 %. Od roku 1996 bylo zákazníkům dodáno více než 3,7 milionu Octavií.

Nová Škoda Octavia má svými prodejními výsledky navázat na předchozí dvě generace. Ve srovnání s druhou generací novinka výrazně povyrostla a její vzhled charakterizují ostřejší linie. Karoserie se prodloužila o 90 mm na 4659 mm, rozvor ještě více: o 108 mm. Díky tomu se zvětšil prostor pro cestující, nejvíc z těchto změn profitují pasažéři na zadních sedadlech. Díky nové generaci motorů, které jsou nakloněné dozadu, se zkrátil přední převis. To má pozitivní vliv na design i na rozložení hmotnosti.

Nabídka motorů sahá od 63 do 132 kW, tvoří ji čtyři benzinové a čtyři dieselové motory. Nejúspornější Octavií bude verze GreenLine 1,6 TDI 81 kW se spotřebou 3,4 litru nafty na 100 km. Postupně se ale představí i další verze: plynový pohon CNG, oblíbená Octavia 4x4 nebo sportovně laděná Octavia RS. Paletu během roku 2013 doplní i kombi a od něj odvozená Octavia Scout.

Předprodej nové Octavie startuje už na začátku ledna, první vozy budou dodány v únoru 2013.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (43)
18. 12. 2012 13:00
Re: Škoda Octavia III Activ 1,2 TSI/63kW
Elegance by nebyla ? ;-)
18. 12. 2012 00:01
Re: BRAVO
tomu nevim ani jak se rika... prihonovac?
18. 12. 2012 00:00
Re: BRAVO
Tomu se rika onanie
17. 12. 2012 21:41
Re: BRAVO
Proč bych měl? Nejsem , garážový teoretik, pro kterého je vrcholný zážitek jízdy dlouhý táhlý. Auto je pro mne totéž co pro jiného soustruh, tedy jen pracovní nástroj. Když jsem projížděl GTIm oslavováný rapid měl jsem hodně smíšené pocity, nicméně zdejší zkušenost mne poučila že se o Škodě potažmo koncernu VW zde musí psát jen oslavně, jinak tebou oslavovaný bard ti dá pocítit jak on je jediný arbiter elegantie, znalec techniky a mistr volantu. Narozdíl od něj pokud něčemu nerozumím neposílam ty ostatní se zeptat tatínka. Když ňeco nevím tak se k tomu nevyjádřuji, ja Octavii in natura neviděl a neřídil pak se zatím není k čemu vyjádřit. Marketingové bláboly nechávám těm co jsou za ně placení. Tož tak.
17. 12. 2012 20:48
Re: Extaticke
Kufr sa nedokreslil. Zeny dizajnerov Lancie zrejme nemaju tak velke kufre, ako tych z MB a teda sa nemali kde inspirovat >:D

Vyse 400L je vsak dobra zadnica, nie je sa za co hanbit :-)