reklama


11.12. 2012 Aleš Jungmann Google+ profil Aleš Jungmann

To je ona: Škoda Octavia III (2013) konečně na oficiálních fotkách!

 

Škoda Octavia III (2013) definitivně odhodila maskování. Podívejte se, co pod ním celou dobu schovávala.

V úterý 11. prosince odpoledne představila Škoda ve svém mladoboleslavském muzeu netrpělivě očekávanou třetí generaci Octavie. Co je nového?

Předně, Octavia 2013 znatelně povyrostla. Je dlouhá 4659 milimetrů a široká 1814 mm, což je o 90 mm na délku a 45 mm na šířku více než doposud. Rozvor činí 2686 milimetrů (+ 108 mm).

Zvětšení délky i rozvoru o zhruba deset centimetrů znamená (kromě relativního zmenšení převisů, vzhledem ke zbytku vozu), že nová Octavia aspiruje na mezigenerační posun o třídu výše: z nižší střední do střední třídy.

Škoda Octavia III: Video z oficiální premiéry

Větší rozměry by měly potěšit zejména pasažéry na zadních sedadlech. Podle měření Škody se zvětšilo místo pro kolena zadních cestujících na 73 mm a nad sedákem mladoboleslavští naměřili celých 980 milimetrů. Pro srovnání, v našich testech byla redakčně naměřená výška nad zadním sedákem u Octavie druhé generace o pět centimetrů nižší. Vpředu je strop nyní výše o 8 mm.

Ke střední třídě míří Octavia i šířkou kabiny. Ta, měřena ve výši loktů, narostla o 39 mm vpředu a 26 mm vzadu. Objem zavazadlového prostoru se zvětšil o 5 litrů na 590 l. I přes nárůst vnějších rozměrů a množství nové techniky se podařilo dosáhnout mezigeneračního snížení hmotnosti až o 102 kilogramů.

Bezpečnost a motorizace

Škoda nabídne v nové Octavii až devět airbagů. Poprvé se v řadě Octavia objevuje kolenní airbag řidiče (standard pro země EU) a boční airbagy vzadu. Airbagy doplňuje celá řada inteligentních systémů. Jde například o Front Assistant s funkcí nouzového brzdění, Lane Assistant udržující vůz v jízdním pruhu, multikolizní brzdu s automatickým zásahem brzd při nehodě, Crew Protect Assistant připravující prostor posádky na potenciální nehodu, Driver Activity Assistant rozpoznávající únavu řidiče nebo aktivní kapotu pro ochranu chodců.

Další fotky nové Octavie: Interiér, detaily i vnitřní prostor

Motorová paleta pokrývá škálu od základní jednotky 1,2 TSI/63 kW až po špičkovou motorizaci 1,8 TSI/132 kW. Celkem jsou k dispozici čtyři benzinové motorizace TSI (o objemu 1,2, 1,4 a 1,8 litru) a čtyři naftové TDI (po objemu 1,6 a 2,0 litru) se vstřikováním common rail. Spřaženy jsou s ručně řazenými převodovkami, nebo dvouspojkovými ústrojími DSG. Verze do 110 kW včetně mají klikovou zadní nápravu, tedy vlečená ramena spojená torzně poddajnou příčkou. Plánována je navíc jak verze s pohonem všech kol, tak sportovně laděná Škoda Octavia RS. Nejúspornější Octavií bude verze GreenLine 1,6 TDI 81 kW se spotřebou 3,4 litru nafty na 100 km.

Později se počítá i s nasazením pohonu na stlačený zemní plyn (CNG). S výjimkou základní benzinové a naftové motorizace jsou všechny agregáty k dispozici ve variantě Green tec se systémem Start-Stop a rekuperací brzdné energie.

Výbava: adaptivní tempomat a vícedotykové ovládání navigace

Velká část výbavy, kterou bude možno v Octavii nalézt, je u vozu značky Škoda použita vůbec poprvé. Jde například o adaptivní tempomat Adaptive Cruise Assistant (ACA). Z dalších jmenujme například asistent dálkových světel Intelligent Light Assistant, volbu jízdního režimu Driving Mode Selection, parkovací asistent Automatic Parking Assistant nebo rozpoznání dopravních značek v paketu Traveller Assistant. Novinkou v řadě Octavia je elektricky ovládaná panoramatická střecha, která dále zvyšuje komfort na palubě. Nechybí ani bezklíčový systém odemykání a startování KESSY (Keyless-Entry-Start-and-Exit-System).

Nová Škoda Octavia III 2013: Už jsme ji řídili!

Ovládání rádia či navigace by měly usnadnit vícedotykové obrazovky nebo senzor přiblížení prstu řidiče či spolujezdce.

Majitelé nebudou ochuzeni ani o Rapidovskou škrabku na led ve víčku palivové nádrže, oboustranný koberec v zavazadlovém prostoru, vyjímatelný dveřní koš na odpadky či další takzvané „Simply Clever“ detaily.

Pod odkazem výše se můžete podívat na video z oficiálního odhalení nové Octavie a už brzy si budete moci přečíst i naše jízdní dojmy z oficiální mezinárodní prezentace.

Jake.auto.cz: Vše o nové Škodě Octavia

Oznámkuj dealera

Anketa

Oznámkujte design nové Škody Octavia jako ve škole:
Spolupracujeme s TipCars.com
Převzetí LinkedInu Microsoftem schválila Evropská komise Převzetí LinkedInu Microsoftem schválila Evropská komise

Evropská komise schválila americké softwarové společnosti…

Merkelová zůstává v čele CDU, dostala téměř 90 procent hlasů Merkelová zůstává v čele CDU, dostala téměř 90 procent hlasů

Angela Merkelová povede německé křesťanské demokraty i v…

Komentář Dušana Šrámka: Pelikán dělá z věřitelů lovnou zvěř Komentář Dušana Šrámka: Pelikán dělá z věřitelů lovnou zvěř

"Ministr pro dlužníky" chystá další hřebík do rakve…

Zeman mluvil s Trumpem, dostal pozvání do Bílého domu Zeman mluvil s Trumpem, dostal pozvání do Bílého domu

Prezident Miloš Zeman dnes telefonicky hovořil…

 
 

Tapety




reklama


reklama


Doporučujeme
Volkswagen v novém kabátu Volkswagen v novém kabátu

Z důvodu zvětšení výstavní plochy pro neustále se…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz

Automobilka Tatra se podle týdeníku Ekonom vrací k…

Tohle není pluh ve smyku, takto se uklízí sníh v Missouri! Tohle není pluh ve smyku, takto se uklízí sníh v Missouri!

Každá časová úspora se hodí. Prohlédněte si zajímavý…

 




Známe ceny faceliftované Škody Octavia. Pod čtyři sta ji nekoupíte! Známe ceny faceliftované Škody Octavia. Pod čtyři sta ji nekoupíte!

S modernizací nám Škoda Octavia podražila, z Mladé…

Škoda Octavia Cabrio: Jak by se vám líbila novodobá Felicia? Škoda Octavia Cabrio: Jak by se vám líbila novodobá Felicia?

Automobilce Škoda chybí v nabídce kabriolet už pěknou…

 



 
Písty spalovacího motoru: Co přesně v motoru dělají? A co všechno musí vydržet?

Písty spalovacího motoru: Co přesně v motoru dělají? A co všechno musí vydržet?

Dnes 18:50

Písty představují nejnamáhavější součást spalovacího motoru. Čím se písty liší, z čeho jsou vyrobeny a proč jsou tolik namáhány?




Blesk.cz

Německo varuje před pyrotechnikou z Česka a Polska: Může být nebezpečná

Německo varuje před pyrotechnikou z Česka a Polska:…

Německá policie před blížícími se oslavami konce roku varuje před dovozem nelegálních petard a ohňostrojů z…

Google vás sleduje. Zjistěte si, co všechno o vás ví

Google vás sleduje. Zjistěte si, co všechno o vás ví

Nedávno vás zaujal tip na službu Clickclickclick.click, která názorně předvádí, co se o vás dozví internetová…

 

iSport.cz

Florbalistům utekl se Švédy začátek, padli 4:8. Čeká je Estonsko, či Kanada

Florbalistům utekl se Švédy začátek, padli 4:8. Čeká…

Čeští florbalisté prohráli na mistrovství světa v Rize s favorizovaným Švédskem 4:8, skončili druzí v základní…

Kdo povede Spartu? Trpišovský ukončil jednání, variantou je Vrba

Kdo povede Spartu? Trpišovský ukončil jednání,…

Kdo bude trénovat Spartu na jaře? Už krátce po konci ligového podzimu odpadl jeden z hlavních kandidátů.…

 

Reflex.cz

Video, které si zaručeně pustíte dvakrát. Reklama se zdrcující pointou ukazuje, co našim očím uniká

Video, které si zaručeně pustíte dvakrát. Reklama se…

I když z videa můžete mít pocit, že sledujete klišé z romantického filmu, opak je pravdou. To důležité vám totiž…

Neznámé fotografie Hitlera, jeho milenky Evy Braunové a dalších nacistů se prodaly v dražbě

Neznámé fotografie Hitlera, jeho milenky Evy…

Na svatbě v paláci Mirabell v rakouském Salzburku, která se konala 3. června 1944, se sešla tehdejší nacistická…

 
 
reklama