11.12. 2012 Aleš Jungmann Google+ profil Aleš Jungmann

To je ona: Škoda Octavia III (2013) konečně na oficiálních fotkách!

To je ona: Škoda Octavia III (2013) konečně na oficiálních fotkách!
 

Škoda Octavia III (2013) definitivně odhodila maskování. Podívejte se, co pod ním celou dobu schovávala.

V úterý 11. prosince odpoledne představila Škoda ve svém mladoboleslavském muzeu netrpělivě očekávanou třetí generaci Octavie. Co je nového?

Předně, Octavia 2013 znatelně povyrostla. Je dlouhá 4659 milimetrů a široká 1814 mm, což je o 90 mm na délku a 45 mm na šířku více než doposud. Rozvor činí 2686 milimetrů (+ 108 mm).

Zvětšení délky i rozvoru o zhruba deset centimetrů znamená (kromě relativního zmenšení převisů, vzhledem ke zbytku vozu), že nová Octavia aspiruje na mezigenerační posun o třídu výše: z nižší střední do střední třídy.

Škoda Octavia III: Video z oficiální premiéry

Větší rozměry by měly potěšit zejména pasažéry na zadních sedadlech. Podle měření Škody se zvětšilo místo pro kolena zadních cestujících na 73 mm a nad sedákem mladoboleslavští naměřili celých 980 milimetrů. Pro srovnání, v našich testech byla redakčně naměřená výška nad zadním sedákem u Octavie druhé generace o pět centimetrů nižší. Vpředu je strop nyní výše o 8 mm.

Ke střední třídě míří Octavia i šířkou kabiny. Ta, měřena ve výši loktů, narostla o 39 mm vpředu a 26 mm vzadu. Objem zavazadlového prostoru se zvětšil o 5 litrů na 590 l. I přes nárůst vnějších rozměrů a množství nové techniky se podařilo dosáhnout mezigeneračního snížení hmotnosti až o 102 kilogramů.

Bezpečnost a motorizace

Škoda nabídne v nové Octavii až devět airbagů. Poprvé se v řadě Octavia objevuje kolenní airbag řidiče (standard pro země EU) a boční airbagy vzadu. Airbagy doplňuje celá řada inteligentních systémů. Jde například o Front Assistant s funkcí nouzového brzdění, Lane Assistant udržující vůz v jízdním pruhu, multikolizní brzdu s automatickým zásahem brzd při nehodě, Crew Protect Assistant připravující prostor posádky na potenciální nehodu, Driver Activity Assistant rozpoznávající únavu řidiče nebo aktivní kapotu pro ochranu chodců.

Další fotky nové Octavie: Interiér, detaily i vnitřní prostor

Motorová paleta pokrývá škálu od základní jednotky 1,2 TSI/63 kW až po špičkovou motorizaci 1,8 TSI/132 kW. Celkem jsou k dispozici čtyři benzinové motorizace TSI (o objemu 1,2, 1,4 a 1,8 litru) a čtyři naftové TDI (po objemu 1,6 a 2,0 litru) se vstřikováním common rail. Spřaženy jsou s ručně řazenými převodovkami, nebo dvouspojkovými ústrojími DSG. Verze do 110 kW včetně mají klikovou zadní nápravu, tedy vlečená ramena spojená torzně poddajnou příčkou. Plánována je navíc jak verze s pohonem všech kol, tak sportovně laděná Škoda Octavia RS. Nejúspornější Octavií bude verze GreenLine 1,6 TDI 81 kW se spotřebou 3,4 litru nafty na 100 km.

Později se počítá i s nasazením pohonu na stlačený zemní plyn (CNG). S výjimkou základní benzinové a naftové motorizace jsou všechny agregáty k dispozici ve variantě Green tec se systémem Start-Stop a rekuperací brzdné energie.

Výbava: adaptivní tempomat a vícedotykové ovládání navigace

Velká část výbavy, kterou bude možno v Octavii nalézt, je u vozu značky Škoda použita vůbec poprvé. Jde například o adaptivní tempomat Adaptive Cruise Assistant (ACA). Z dalších jmenujme například asistent dálkových světel Intelligent Light Assistant, volbu jízdního režimu Driving Mode Selection, parkovací asistent Automatic Parking Assistant nebo rozpoznání dopravních značek v paketu Traveller Assistant. Novinkou v řadě Octavia je elektricky ovládaná panoramatická střecha, která dále zvyšuje komfort na palubě. Nechybí ani bezklíčový systém odemykání a startování KESSY (Keyless-Entry-Start-and-Exit-System).

Nová Škoda Octavia III 2013: Už jsme ji řídili!

Ovládání rádia či navigace by měly usnadnit vícedotykové obrazovky nebo senzor přiblížení prstu řidiče či spolujezdce.

Majitelé nebudou ochuzeni ani o Rapidovskou škrabku na led ve víčku palivové nádrže, oboustranný koberec v zavazadlovém prostoru, vyjímatelný dveřní koš na odpadky či další takzvané „Simply Clever“ detaily.

Pod odkazem výše se můžete podívat na video z oficiálního odhalení nové Octavie a už brzy si budete moci přečíst i naše jízdní dojmy z oficiální mezinárodní prezentace.

Jake.auto.cz: Vše o nové Škodě Octavia

Anketa

Oznámkujte design nové Škody Octavia jako ve škole:
Spolupracujeme s Tipcars.com
 

Tapety










Doporučujeme
Škoda Fabia III: Předsériové jízdní dojmy Škoda Fabia III: Předsériové jízdní dojmy

Nová Fabia je největším hitem letošního podzimu.…

10 nejzajímavějších vozů střední třídy 10 nejlepších automobilů střední třídy

Střední třída bývá vnímána jako segment výhradně klasických aut.

 




Autoslevy


Škoda Octavia: Turbodiesel z RS je nově dostupný i pro běžné verze Škoda Octavia: Turbodiesel z RS je nově dostupný i pro běžné verze

Silný vznětový čtyřválec původem z verze RS je nově možné…

Plynová Škoda Octavia G-Tec dojela z Německa do Itálie za méně než 1.000 Kč Plynová Škoda Octavia G-Tec dojela z Německa do Itálie za méně než 1.000 Kč

V redakčním testu jsme zjistili, že Octavia na CNG umí…

 

Související články
Škoda spustila konfigurátor nové Fabie, naspecifikujte si tu vaší Škoda spustila konfigurátor nové Fabie, naspecifikujte si tu vaší

Nová Fabia bude více než ta současná myslet na styl. K…

Škoda Rapid: Modernizovaná verze pro Indii se dočkala nového 1.5 TDI (+video) Škoda Rapid: Modernizovaná verze pro Indii se dočkala nového 1.5 TDI (+video)

Nový vznětový agregát debutuje v modernizovaném Rapidu…

 




 
Volkswagen Passat GTE: Benzinoelektrický vítr

Volkswagen Passat GTE: Benzinoelektrický vítr

Včera

Již dlouho dopředu avizovaný Passat GTE se představuje těsně před autosalonem v Paříži. Volkswagen tak rozšiřuje svou nabídku hybridů na tři modely.




Blesk.cz

Kluci zkoušeli v obchodě ohnout iPhone 6 Plus: Rozbili ho!

Kluci zkoušeli v obchodě ohnout iPhone 6 Plus: Rozbili ho!

Dětská zvídavost je nepřeberná. Na vlastní součástky se o tom přesvědčil předváděcí iPhone 6 Plus. Dvojice…

Podzimní cestování: Navštivte Athény, Brusel nebo Göteborg!

Podzimní cestování: Navštivte Athény, Brusel nebo Göteborg!

Cestování zdaleka nepatří jen k létu. Naopak! Podzim je pro návštěvy cizích krajů jako stvořený. neničí vás…

 

iSport.cz

Slávistický hrdina Bednář: Po druhý třetině mi trochu hráblo

Slávistický hrdina Bednář: Po druhý třetině mi trochu hráblo

Byl u všeho podstatného. Na tři góly přihrál, ten poslední dal sám. Ale i tak slávistický kapitán Jaroslav…

TOP 10 trenérů s nejvyšším platem: Má víc Guardiola, nebo Mourinho?

TOP 10 trenérů s nejvyšším platem: Má víc Guardiola,…

Ve fotbalu se točí obří peníze a fanoušci o nich s oblibou mluví. Sumy, už tak dost neuvěřitelné, za posledních…

 

Reflex.cz

JIŘÍ X. DOLEŽAL: Nobelův výbor diskriminuje muslimy

JIŘÍ X. DOLEŽAL: Nobelův výbor diskriminuje muslimy

Vedle soustavných útoků Izraele, křesťanů, jazídů, buddhistů a cyklistů na muslimy se nám podařilo dohledat…

Švýcaři v referendu odmítli jednotné socialistické zdravotní pojištění

Švýcaři v referendu odmítli jednotné socialistické…

Voliči ve Švýcarsku v nedělním referendu odmítli již třetí pokus levicových stran nahradit švýcarský systém…