11.12. 2012 Aleš Jungmann Google+ profil Aleš Jungmann

To je ona: Škoda Octavia III (2013) konečně na oficiálních fotkách!

 

Škoda Octavia III (2013) definitivně odhodila maskování. Podívejte se, co pod ním celou dobu schovávala.

V úterý 11. prosince odpoledne představila Škoda ve svém mladoboleslavském muzeu netrpělivě očekávanou třetí generaci Octavie. Co je nového?

Předně, Octavia 2013 znatelně povyrostla. Je dlouhá 4659 milimetrů a široká 1814 mm, což je o 90 mm na délku a 45 mm na šířku více než doposud. Rozvor činí 2686 milimetrů (+ 108 mm).

Zvětšení délky i rozvoru o zhruba deset centimetrů znamená (kromě relativního zmenšení převisů, vzhledem ke zbytku vozu), že nová Octavia aspiruje na mezigenerační posun o třídu výše: z nižší střední do střední třídy.

Škoda Octavia III: Video z oficiální premiéry

Větší rozměry by měly potěšit zejména pasažéry na zadních sedadlech. Podle měření Škody se zvětšilo místo pro kolena zadních cestujících na 73 mm a nad sedákem mladoboleslavští naměřili celých 980 milimetrů. Pro srovnání, v našich testech byla redakčně naměřená výška nad zadním sedákem u Octavie druhé generace o pět centimetrů nižší. Vpředu je strop nyní výše o 8 mm.

Ke střední třídě míří Octavia i šířkou kabiny. Ta, měřena ve výši loktů, narostla o 39 mm vpředu a 26 mm vzadu. Objem zavazadlového prostoru se zvětšil o 5 litrů na 590 l. I přes nárůst vnějších rozměrů a množství nové techniky se podařilo dosáhnout mezigeneračního snížení hmotnosti až o 102 kilogramů.

Bezpečnost a motorizace

Škoda nabídne v nové Octavii až devět airbagů. Poprvé se v řadě Octavia objevuje kolenní airbag řidiče (standard pro země EU) a boční airbagy vzadu. Airbagy doplňuje celá řada inteligentních systémů. Jde například o Front Assistant s funkcí nouzového brzdění, Lane Assistant udržující vůz v jízdním pruhu, multikolizní brzdu s automatickým zásahem brzd při nehodě, Crew Protect Assistant připravující prostor posádky na potenciální nehodu, Driver Activity Assistant rozpoznávající únavu řidiče nebo aktivní kapotu pro ochranu chodců.

Další fotky nové Octavie: Interiér, detaily i vnitřní prostor

Motorová paleta pokrývá škálu od základní jednotky 1,2 TSI/63 kW až po špičkovou motorizaci 1,8 TSI/132 kW. Celkem jsou k dispozici čtyři benzinové motorizace TSI (o objemu 1,2, 1,4 a 1,8 litru) a čtyři naftové TDI (po objemu 1,6 a 2,0 litru) se vstřikováním common rail. Spřaženy jsou s ručně řazenými převodovkami, nebo dvouspojkovými ústrojími DSG. Verze do 110 kW včetně mají klikovou zadní nápravu, tedy vlečená ramena spojená torzně poddajnou příčkou. Plánována je navíc jak verze s pohonem všech kol, tak sportovně laděná Škoda Octavia RS. Nejúspornější Octavií bude verze GreenLine 1,6 TDI 81 kW se spotřebou 3,4 litru nafty na 100 km.

Později se počítá i s nasazením pohonu na stlačený zemní plyn (CNG). S výjimkou základní benzinové a naftové motorizace jsou všechny agregáty k dispozici ve variantě Green tec se systémem Start-Stop a rekuperací brzdné energie.

Výbava: adaptivní tempomat a vícedotykové ovládání navigace

Velká část výbavy, kterou bude možno v Octavii nalézt, je u vozu značky Škoda použita vůbec poprvé. Jde například o adaptivní tempomat Adaptive Cruise Assistant (ACA). Z dalších jmenujme například asistent dálkových světel Intelligent Light Assistant, volbu jízdního režimu Driving Mode Selection, parkovací asistent Automatic Parking Assistant nebo rozpoznání dopravních značek v paketu Traveller Assistant. Novinkou v řadě Octavia je elektricky ovládaná panoramatická střecha, která dále zvyšuje komfort na palubě. Nechybí ani bezklíčový systém odemykání a startování KESSY (Keyless-Entry-Start-and-Exit-System).

Nová Škoda Octavia III 2013: Už jsme ji řídili!

Ovládání rádia či navigace by měly usnadnit vícedotykové obrazovky nebo senzor přiblížení prstu řidiče či spolujezdce.

Majitelé nebudou ochuzeni ani o Rapidovskou škrabku na led ve víčku palivové nádrže, oboustranný koberec v zavazadlovém prostoru, vyjímatelný dveřní koš na odpadky či další takzvané „Simply Clever“ detaily.

Pod odkazem výše se můžete podívat na video z oficiálního odhalení nové Octavie a už brzy si budete moci přečíst i naše jízdní dojmy z oficiální mezinárodní prezentace.

Jake.auto.cz: Vše o nové Škodě Octavia

Rallye Dakar 2019

Anketa

Oznámkujte design nové Škody Octavia jako ve škole:
Spolupracujeme s TipCars.com
E15 pokřtila magazín Elita byznysu. Na oslavu dorazili špičkoví podnikatelé i designéři E15 pokřtila magazín Elita byznysu. Na oslavu dorazili špičkoví podnikatelé i designéři

Elita byznysu, exkluzivní magazín deníku E15 pod značkou…

Konečné stanice metra B se stanou dopravními uzly Konečné stanice metra B se stanou dopravními uzly

Ačkoli se Praha 13 a Praha 14 nacházejí na opačných…

Na varování před Huawei a ZTE reaguje i část bank, Moneta prověřuje své systémy Na varování před Huawei a ZTE reaguje i část bank, Moneta prověřuje své systémy

K technologiím čínských firem Huawei a ZTE se po varování…

Novým předsedou Starostů chce být Rakušan. Farský kandidovat odmítl Novým předsedou Starostů chce být Rakušan. Farský kandidovat odmítl

V příštím roce čeká pět sněmovních stran volební sjezd,…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Američanka chtěla natankovat do elektrické Tesly. A snažila se dlouho Američanka chtěla natankovat do elektrické Tesly. A snažila se dlouho

Je to opravdu náhodný záznam z čerpací stanice, nebo si…

Lincoln vrací do hry sebevražedné dveře. Oslavuje výročí Continentalu Lincoln vrací do hry sebevražedné dveře. Oslavuje výročí Continentalu

Lincoln se po letech rozhodl svou limuzínu Continental…

 



Škodu Octavii opět pořídíte na CNG. Na kolik přijde nový motor 1.5 TSI? Škodu Octavii opět pořídíte na CNG. Na kolik přijde nový motor 1.5 TSI?

Škoda Octavia G-Tec letos prodělala více změn než před…

Tahle upravená Octavia RS má přes 330 koní. Ale dává vůbec smysl? Tahle upravená Octavia RS má přes 330 koní. Ale dává vůbec smysl?

Benzinová Octavia RS má ze všech škodovek nejblíž ke…

 



 
Škodu Octavii opět pořídíte na CNG. Na kolik přijde nový motor 1.5 TSI?

Škodu Octavii opět pořídíte na CNG. Na kolik přijde nový motor 1.5 TSI?

Dnes 18:50

Škoda Octavia G-Tec letos prodělala více změn než před dvěma lety v rámci faceliftu. Nový motor je jen jednou z provedených úprav.




Blesk.cz

Žádný soucit, jen prachy, botox a hezké nehty. I tohle štěně málem zabila překupnice Brixová

Žádný soucit, jen prachy, botox a hezké nehty. I…

Pro svou maminku, které umřel zvířecí parťák, sháněla štěně Jana Šťastná (52) z Karlových Varů. Nakonec jej…

Zhrzený Piškula nevydýchal finále StarDance? Otrávené ksichty divákům neušly!

Zhrzený Piškula nevydýchal finále StarDance?…

Po dvou letech »kralování« předal Zdeněk Piškula (20) žezlo dalšímu vítězi StarDance Jiřímu Dvořákovi (51) a…

 

iSport.cz

SESTŘIH: Chomutov - Kometa 6:4. Piráti se odlepili od dna, Plekanec bodoval

SESTŘIH: Chomutov - Kometa 6:4. Piráti se odlepili…

V předehrávce 27. kola Tipsport extraligy mezi Chomutovem a obhájcem titulu Brna se děly věci! Chomutovští vedli…

Slavia hlásí posily: Jistí už jsou Masopust a Ševčík, blízko je Král

Slavia hlásí posily: Jistí už jsou Masopust a…

První dvě zimní posily fotbalistů Slavie Lukáš Masopust a Petr Ševčík podepsali v Edenu smlouvy na tři a půl…

 

Reflex.cz

Mejdany, večírky a zahradní slavnosti. I tak žil prezident Václav Havel

Mejdany, večírky a zahradní slavnosti. I tak žil…

Žádný jiný fotograf neznal Václava Havla tak dobře jako Oldřich Škácha. Od 70. let zvěčnil prvního…

Europranýřování Babiše je lákavé, ale neprozíravé

Europranýřování Babiše je lákavé, ale neprozíravé

Andrej Babiš se nikdy neměl stát ministrem financí, natož premiérem. Jak kvůli svému byznysu, který je nezdravě…