11.12. 2012 Aleš Jungmann Google+ profil Aleš Jungmann

To je ona: Škoda Octavia III (2013) konečně na oficiálních fotkách!

To je ona: Škoda Octavia III (2013) konečně na oficiálních fotkách!
 

Škoda Octavia III (2013) definitivně odhodila maskování. Podívejte se, co pod ním celou dobu schovávala.

V úterý 11. prosince odpoledne představila Škoda ve svém mladoboleslavském muzeu netrpělivě očekávanou třetí generaci Octavie. Co je nového?

Předně, Octavia 2013 znatelně povyrostla. Je dlouhá 4659 milimetrů a široká 1814 mm, což je o 90 mm na délku a 45 mm na šířku více než doposud. Rozvor činí 2686 milimetrů (+ 108 mm).

Zvětšení délky i rozvoru o zhruba deset centimetrů znamená (kromě relativního zmenšení převisů, vzhledem ke zbytku vozu), že nová Octavia aspiruje na mezigenerační posun o třídu výše: z nižší střední do střední třídy.

Škoda Octavia III: Video z oficiální premiéry

Větší rozměry by měly potěšit zejména pasažéry na zadních sedadlech. Podle měření Škody se zvětšilo místo pro kolena zadních cestujících na 73 mm a nad sedákem mladoboleslavští naměřili celých 980 milimetrů. Pro srovnání, v našich testech byla redakčně naměřená výška nad zadním sedákem u Octavie druhé generace o pět centimetrů nižší. Vpředu je strop nyní výše o 8 mm.

Ke střední třídě míří Octavia i šířkou kabiny. Ta, měřena ve výši loktů, narostla o 39 mm vpředu a 26 mm vzadu. Objem zavazadlového prostoru se zvětšil o 5 litrů na 590 l. I přes nárůst vnějších rozměrů a množství nové techniky se podařilo dosáhnout mezigeneračního snížení hmotnosti až o 102 kilogramů.

Bezpečnost a motorizace

Škoda nabídne v nové Octavii až devět airbagů. Poprvé se v řadě Octavia objevuje kolenní airbag řidiče (standard pro země EU) a boční airbagy vzadu. Airbagy doplňuje celá řada inteligentních systémů. Jde například o Front Assistant s funkcí nouzového brzdění, Lane Assistant udržující vůz v jízdním pruhu, multikolizní brzdu s automatickým zásahem brzd při nehodě, Crew Protect Assistant připravující prostor posádky na potenciální nehodu, Driver Activity Assistant rozpoznávající únavu řidiče nebo aktivní kapotu pro ochranu chodců.

Další fotky nové Octavie: Interiér, detaily i vnitřní prostor

Motorová paleta pokrývá škálu od základní jednotky 1,2 TSI/63 kW až po špičkovou motorizaci 1,8 TSI/132 kW. Celkem jsou k dispozici čtyři benzinové motorizace TSI (o objemu 1,2, 1,4 a 1,8 litru) a čtyři naftové TDI (po objemu 1,6 a 2,0 litru) se vstřikováním common rail. Spřaženy jsou s ručně řazenými převodovkami, nebo dvouspojkovými ústrojími DSG. Verze do 110 kW včetně mají klikovou zadní nápravu, tedy vlečená ramena spojená torzně poddajnou příčkou. Plánována je navíc jak verze s pohonem všech kol, tak sportovně laděná Škoda Octavia RS. Nejúspornější Octavií bude verze GreenLine 1,6 TDI 81 kW se spotřebou 3,4 litru nafty na 100 km.

Později se počítá i s nasazením pohonu na stlačený zemní plyn (CNG). S výjimkou základní benzinové a naftové motorizace jsou všechny agregáty k dispozici ve variantě Green tec se systémem Start-Stop a rekuperací brzdné energie.

Výbava: adaptivní tempomat a vícedotykové ovládání navigace

Velká část výbavy, kterou bude možno v Octavii nalézt, je u vozu značky Škoda použita vůbec poprvé. Jde například o adaptivní tempomat Adaptive Cruise Assistant (ACA). Z dalších jmenujme například asistent dálkových světel Intelligent Light Assistant, volbu jízdního režimu Driving Mode Selection, parkovací asistent Automatic Parking Assistant nebo rozpoznání dopravních značek v paketu Traveller Assistant. Novinkou v řadě Octavia je elektricky ovládaná panoramatická střecha, která dále zvyšuje komfort na palubě. Nechybí ani bezklíčový systém odemykání a startování KESSY (Keyless-Entry-Start-and-Exit-System).

Nová Škoda Octavia III 2013: Už jsme ji řídili!

Ovládání rádia či navigace by měly usnadnit vícedotykové obrazovky nebo senzor přiblížení prstu řidiče či spolujezdce.

Majitelé nebudou ochuzeni ani o Rapidovskou škrabku na led ve víčku palivové nádrže, oboustranný koberec v zavazadlovém prostoru, vyjímatelný dveřní koš na odpadky či další takzvané „Simply Clever“ detaily.

Pod odkazem výše se můžete podívat na video z oficiálního odhalení nové Octavie a už brzy si budete moci přečíst i naše jízdní dojmy z oficiální mezinárodní prezentace.

Jake.auto.cz: Vše o nové Škodě Octavia

Anketa

Oznámkujte design nové Škody Octavia jako ve škole:
Spolupracujeme s Tipcars.com
 

Tapety










Doporučujeme
Video: Dva „vybržďovači“ svedli souboj na dálnici D1 Video: Dva „vybržďovači“ se utkali na D1

Když se potkají dva ješitní řidiči, může z toho být pořádná mela.

10 nejzbytečnějších faceliftů 10 absolutně nejzbytečnějších faceliftů

Některé facelifty zbytečně zkomplikují původní návrh.…

 





Proč nová auta nemají najetou nulu aneb Co se děje, než k vám přijede Proč nová auta nemají najetou nulu aneb Co se děje, než k vám přijede

Tušíte, jak se testují nová auta? Kolik kilometrů ujedou,…

PowerTEC: Škoda Octavia III 2.0 TFSI 222kW PowerTEC: Škoda Octavia III 2.0 TFSI 222kW

Pokud si kupujete auto kvůli maximálnímu výkonu, máte v…

 

Související články




 
Renault Espace: Jízdní dojmy z Francie

Renault Espace: Jízdní dojmy z Francie (aktualizováno)

Dnes 14:20

Pátou generaci Renaultu Espace jsme vyrazili otestovat do Francie. Vyzkoušíme zde dva nejsilnější agregáty a postupně se podělíme o první jízdní dojmy.




Blesk.cz

Zemana vítali nápisem: Miloši, go home! Má vrátit úřadu důstojnost

Zemana vítali nápisem: Miloši, go home! Má vrátit…

Miloše Zemana nečekalo poslední den návštěvy Libereckého kraje nejveselejší přivítání. "Miloši, go home,"…

Rodinná idylka Vojtkových: Vzala manželka Romana na milost?

Rodinná idylka Vojtkových: Vzala manželka Romana na milost?

Devět dní poté, co opuštěná manželka Romana Vojtka (42), který od ní odešel jen pár týdnů před porodem, přivedla…

 

iSport.cz

RENTGEN: Slavii v Brně zradila defenziva. Deliho předběhl i sudí

RENTGEN: Slavii v Brně zradila defenziva. Deliho…

Malovali si, že ještě zamíchají boje o evropské poháry, ale teď musejí přemýšlet spíš o tom, jak zařídit, aby…

Ronaldo oblepil auto parťákovi Quaresmovi: Budeš rychlejší!

Ronaldo oblepil auto parťákovi Quaresmovi: Budeš rychlejší!

I v nabitém programu mají čas na blbiny. Cristiano Ronaldo, jenž je v současnosti na srazu portugalské…

 

Reflex.cz

Dětství primátorky Krnáčové, lobbisty Rittiga a Pavla Béma. Ovlivnilo to tunel Blanka?

Dětství primátorky Krnáčové, lobbisty Rittiga a…

Další díl Zelený Raoul Late Night Show přináší nové poznatky o dětství bývalého pražského primátora Pavla Béma,…

Školní diář učí malé děti masturbovat, říká jim, co je „prstění“. Věřící rodiče se bouří

Školní diář učí malé děti masturbovat, říká jim, co…

Víte, co je v sexu „prstění“? Dospělí lidé podle všeho ano. Ale desetiletá holčička? Pokud neměla podobné…