Škoda zahájila výrobu modernizovaného motoru 1,2 HTP
Modernizace motoru zahrnuje různá opatření. K nejdůležitějším patří výměna článkového řetězu, pohánějícího rozvodové ústrojí, za ozubený řetěz. Mimo to se podařilo snížit hmotnost klikové hřídele. Úpravy se týkají obou variant motoru, tedy jak dvou-, tak i čtyřventilové verze.
„Úpravy stávajícího agregátu se též díky provedené optimalizaci hmotnosti projeví zlepšením kultivovanosti jeho chodu, úsporou spotřeby paliva a snížením emisí a hlučnosti,“ vysvětlil Eckhard Scholz, člen představenstva Škoda Auto odpovědný za oblast technického vývoje.
Modernizovaný tříválcový agregát 1,2 HTP je určen do modelů Škoda Fabia a Roomster, VW Polo a Fox, Seat Ibiza a Cordoba. V roce 2008 bylo v závodě Škoda v Mladé Boleslavi vyrobeno 270.875 tříválcových atmosférických motorů s objemem 1,2 l.
Výroba agregátů ve Škoda Auto, a.s. | ||||
- | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 |
Motor 1,2 l | 301 796 | 282 564 | 306 783 | 270 875 |
Převodovka MQ 200 | 407 093 | 457 314 | 519 135 | 538 069 |