Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škodovky na výstavě Essen Motor Show-nejrychlejší Octavia

Ondřej Láník
Diskuze (10)
Škoda Auto na essenském stánku žádnou velkou novinku neukázala. Zajímavé škodovky však vystaveny byly. Jmenujme za všechny alespoň nejrychlejší Škodu Octavia RRS, která umí dle úpravce 273 km/h.

Škoda Auto na essenském stánku žádnou velkou novinku neukázala. Zajímavé škodovky však vystaveny byly. Jmenujme za všechny alespoň nejrychlejší Škodu Octavia RRS, která umí dle úpravce 273 km/h.

Škoda Auto na essenském stánku žádnou velkou novinku neukázala. Ostatní automobilky na tom byly obdobně. Šlo především o to, být na druhé největší autovýstavě v Německu vidět. K tomu účel dobře posloužily obě WRC-Octavia i Fabia a celá modelová řada. Největší Superb byl k vidění také v úpravě firmy MS Design.

Krátká Fabia 1.2 l (40 kW) - výbava Classic- stojí v Německu 10.790,-Euro. Momentálně nejlevnější Fabií v Německu je akční model Exact, prodávaný za 9.950,-Euro. V sériové výbavě najdeme airbagy řidiče a spolujezdce, ABS a posilovač řízení. (ke Classicu jí mimo jiné schází 2 boční airbagy a výškově nastavený volant).

Škoda Octavia RRS, Riechert Racing

Zajímavým exponátem byla citrónově žlutá Octavia RS, která prošla sportovním úpravou firmy Riechert Racing. Malá ladičská firma z východoněmeckého Barlebenu nazvala výsledek své práce Škoda Octavia RRS. Octavia RS dostala motor z Audi TT Quattro (165 kW), který byl dále laděn novými díly od firmy MTM nebo součástmi vyrobenými speciálně pro tuto úpravu. Octavia tak posílila až na výkon 250 kW při 6500 ot./min. Největší točivý moment původního motoru 235 Nm při 1900 ot./min je nyní vystřídán maximem, které má hodnotu 431 Nm při 4070 ot./min. Octavia RRS jede, dle údajů úpravce, nejvíce 273 km/h.

Převodovka zůstala nezměna, ale na přání ji lze také upravit. Nová spojka je ze sortimentu firmy SACHS. O účinné zpomalení se starají brzdy AP Racing s vrtanými kotouči. Uvnitř jsou nová sedadla Recaro Pole Positron v kombinaci kůže/Alcantara. Celý vůz dostal aerodynamické doplňky v barvě karosérie. Jedním z neobvyklých řešení je malé řidičovo vnější zpětné zrcátko, které pochází z Octávií s pravostranným řízením určeným pro trh Velké Britanie. Cena Octavie RRS činí 35.000 Euro, na přání je možno mít slabší verzi (170 kW) za 28.000 Euro.

Ondřej Láník
Diskuze (10)