Takřka dvojnásobný dojezd. Skotská firma uvádí powerbanky pro elektrické dodávky
Modulární powerbanka nezabere v nákladovém prostoru dodávky mnoho místa, nabíjet přitom může i další vozidla.
Každá vteřina strávená nabíjením je ztracenou vteřinou v rámci produktivity. Tímto způsobem propaguje skotská společnost TUAL svůj projekt powerbank pro elektrické dodávky. Se zaměřením na lehká užitková vozidla chce být průkopníkem technologie, která má řidičům usnadnit práci a vyřešit možné komplikace se současných dojezdem elektro dodávek či nedostatečnou infrastrukturou veřejných nabíječek.
Společnost uvádí, že potřeby řidičů a majitelů flotil elektrických dodávek dnes nelze ze strany výrobců a dostupné technologie zcela naplnit. Nedostatky má vyřešit právě dodatečný bateriový modul, který ve formě velké powerbanky prodlouží vozu dojezd, jestliže tovární baterie nebude na trase stačit a řidič by musel vyhledat veřejné nabíjecí místo nebo se vrátit do depa.
Powerbanka umístěná na výšku za přepážkou kabiny má plochou kompaktní konstrukci, aby co nejméně omezila objem nákladového prostoru. Konstrukce připevňující modul k vozu je dle TUAL univerzální bez ohledu na značku či model dodávky, přičemž nabízí možnost rychlého vyměnění powerbanky do 90 vteřin.
Rozsáhlá kompatibilita je zmíněna taky po stránce připojení sekundárního zdroje energie k elektrickému ústrojí vozu (DC-DC CCS), přičemž v tuto chvíli nabízí firma powerbanky o kapacitě až 60 kWh. V kontextu například Fordu E-Transit, jehož vlastní baterie nabízí využitelnou kapacitu 68 kWh pro dojezd 309 km, se tak může dojezd dodávky takřka zdvojnásobit.
Mimo to lze integrovanou powerbanku v dodávce využít i pro externí nabíjení vozidel či dalších zařízení – zastupující dnes stále více rozšiřovanou funkci V2V (Vehicle-to-Vehicle). Externí nabíjení je možné výkonem 7 až 22 kW a powerbanka je vybavena dotykovým displejem pro kontrolu a možnou úpravu procesu nabíjení.
Cenovku powerbanky, respektive jejího zabudování do vozu, zatím společnost nezveřejnila.