Slovenský trh v roce 2010: Rok po šrotovném byl špatný, nejhorší od roku 2004
Odbyt nových osobních a malých užitkových automobilů na Slovensku loni spadl na nejnižší úroveň od roku 2004.
Celkový počet registrací se proti roku 2009 snížil o více než pětinu na 70.951 vozů.
Nejsilnější postavení na trhu měla tradičně Škoda Auto, zhruba každé páté nové auto na Slovensku neslo znak největší české automobilky.
Na loňském propadu prodeje aut v zemi se podepsalo i vyprchání efektu státních dotací, kterými se vláda v roce 2009 snažila podpořit automobilový průmysl kvůli dopadům hospodářské krize. Nárok na takzvané šrotovné tehdy uplatnilo více než 39.000 řidičů.
Na rozdíl od Slovenska, v Česku celkové registrace osobních a lehkých užitkových automobilů v minulém roce klesly jen nepatrně na 180.812 vozidel.
Škoda Auto umístila loni na Slovensku 13.631 osobních a malých užitkových vozů. Oproti roku 2009 to znamená pokles o desetinu, navzdory tomu si však automobilka podíl na trhu zvýšila. V kategorii osobních aut se zaregistrovalo také 5675 Octavií a 4766 Fabií.
S odstupem za Škodou na druhém místě prodeje na Slovensku skončil Renault se sedmiprocentním podílem na trhu. Zhruba stejné výsledky vykázal i Volkswagen.