Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Slovenský závod VW chce být nejproduktivnější v rámci skupiny

redakce AUTO.CZ
Diskuze (23)
Slovenský závod německé automobilky Volkswagen se chce v nejbližších letech stát nejproduktivnější továrnou v rámci koncernu. Ke zvyšování produktivity slovenské dcery VW mají přispět vzdělávací programy pro zaměstnance.

Novinářům to dnes řekl předseda představenstva VW Slovakia Andreas Tostmann. Bližší údaje o plánu zvyšování výkonnosti závodu ale neuvedl.

"Máme vypracovanou strategii rozvoje značky do roku 2018, chceme se však stát jedničkou v produktivitě mnohem dříve," uvedl manažer. Bratislavský závod VW loni vyrobil asi 250.000 vozidel. Letos by jeho produkce aut měla zůstat na přibližně stejné úrovni.

Vloni společnost začala blíže spolupracovat s pěti slovenskými vysokými školami a nejúspěšnějším studentům poskytne stipendia a tréninkové programy. VW do projektu vloží zhruba 800 tisíc Sk (609 tisíc Kč), peníze se mají využít zejména na financování pobytu mladých lidí přímo v továrně.

"Investice do projektu nejsou klíčovou položkou, mnohem důležitější jsou zkušenosti a know-how našich zaměstnanců, které do projektu vkládáme," míní Tostmann. VW chce v rámci programu programu IngA - inženýr v automobilovém průmyslu - oslovit celkem tisícovku studentů technických směrů na vysokých školách v Bratislavě, Žilině, Košicích a Trenčíně.

Se slovenskými školami spolupracuje například francouzská automobilka PSA Peugeot Citroën, která vyrábí auta v trnavském závodě. Trio automobilových výrobců na Slovensku doplňuje korejský koncern KIA Motors. "KIA je jiná mentalita, s ní se spolupráce navazuje hůře," poznamenal rektor Žilinské univerzity Ján Bujňák.

Volkswagen v současnosti v Bratislavě vyrábí hlavně automobily s vyšší přidanou hodnotou - VW Touareg, Audi Q7 a částečně i Porsche Cayenne. Místo menších vozidel VW Polo, jejichž produkci koncern přesouvá do Španělska, bude slovenská továrna vyrábět Škody Octavia. Sériovou výrobu chce spustit v březnu, do konce roku by mělo sjet z linky 20.000 těchto aut.

Ze závodů tří automobilek na Slovensku, loni vyjel téměř dvojnásobný počet aut než v roce 2006. Podle odvětvové asociace ZAP stoupla výroba na 571.071 aut z předloňských 295.390 vozů. Automobilky se staly lídry slovenského průmyslu spolu s elektrotechnickým průmyslem a popohnaly ekonomiku země k rekordnímu růstu.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (23)
22. 2. 2008 11:27
Re: Produktivita
Čo je meradlom produktivity? Čo najväčší rozdiel medzi hodnotou produktu a nákladmi, nie? Aj mzdy sú náklady, ak sa nemýlim. Keby to nemalo vplyv, nevyrábali by sa v BA najdrahšie a najzložitejšie modely s veľkým podielom ručnej práce, ale samé základné výbavy ako na linkách v Nemecku.
22. 2. 2008 11:25
Re: naco?
Si neuveriteľne naivný. :-)
22. 2. 2008 07:29
Re: naco?
Blbost. Bratislava je aj bude len vyrobny zavod. Inzinierov potrebuju pre riadenie procesov, logistiku, kvalitu, atd...
Avatar - Falco
21. 2. 2008 20:47
Re: Nabízím AUDI Q7
Vem si prášky a běž spát, ráno to bude okey
Avatar - ROBERTOO
21. 2. 2008 20:29
AKO DLHO??
Ako dlho bude našu ekonomiku ťahať automobilový priemysel?Veď mi skoro vďaka ničomu inému nežijeme.Nemáme dlhodobý priemysel,jedina naozaj tak VW je tu už dosť dlho,ale čo taká KIA?
Som zvedavý kde sa dostaneme,keď odídu...resp. čo nás bude živiť :-!