Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Soud s dalším vybrzďovačem. A další hloupá výmluva

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 9. 8. 2017
50
Muž, který podle obžaloby "vybrzďoval" v Praze na dálnici auto s bývalou družkou a svým malým synem, vinu odmítá. Soudu tvrdil, že z auta před ním někdo vyhodil předmět, který mu poškodil čelní sklo.

Proto se snažil upozornit a zastavit řidiče vozu a až posléze si prý všiml, že v autě sedí lidi, které zná. Za pokus o těžké ublížení na zdraví a za pokus o poškození cizí věci hrozí muži pět až 12 let vězení.

Incident se stal loni v pátek 12. srpna dopoledne na pražském úseku D1 ve směru na Brno, konkrétně mezi sjezdem na Chodov a výjezdem na Čestlice. Státní zástupkyně Jana Miclíková uvedla, že agresivní řidič Fordu Transit opakovaně ohrozil posádku menšího Fordu Mondeo, v němž cestovala jeho někdejší partnerka a tříletý syn. Po několika nebezpečných manévrech, kvůli nimž muselo mondeo intenzivně brzdit do téměř úplného zastavení, pachatel údajně zatelefonoval ženě a hrozil jí, že "to do nich napálí". Zanedlouho pak přidal další vybrzďování.

Muž tvrdí, že daného dne jel do práce jako obvykle. "Viděl jsem, jak z vozu přede mnou vylétl předmět a rozbil mi čelní sklo. Zvýšil jsem rychlost, předjel vůz. Začal jsem troubit na řidiče a dávat mu znamení, ať zastaví. Během toho jsem si všiml, že je mi ten řidič nějaký povědomý. Až pak jsem si všiml, že ve voze sedí můj syn," uvedl při výpovědi u pražského městského soudu.

Obžalovaný trvá na tom, že nikoho nevybrzďoval, jen chtěl prý řešit předchozí nehodu. "Stále jsem se snažil, aby nedošlo k poškození nikoho, ničeho. S maximální opatrností jsem zpomalil, ne vybrzdil," řekl. "Jsem přesvědčený, že mi něco hodili do auta, aby mě vyprovokovali k jednání, které pak někdo vyhodnotí jako porušení zákona," uzavřel.

Auto se synem řídil jeho nevlastní dědeček, profesionální řidič. Podle něj obžalovaný muž od začátku dobře věděl, kdo v mondeu cestuje. "Honili jsme se jako kočka s myší, auta na nás houkala, kamion za mnou. To se vidí jedině ve filmech," řekl. "Vnímal jsem to tak, že chce způsobit nehodu. Šlo mu jenom o to nás vybourat," dodal. V autě má kameru a průběh incidentu si nahrál.

Podle státní zástupkyně se nestala dopravní nehoda jen shodou okolností. Obžalovaný si podle ní musel být vědom toho, že vzhledem k vysoké rychlosti, kterou smějí auta na dálnici jezdit, může úmyslným náhlým zpomalením zapříčinit havárii s těžkými následky na zdraví.

Obžalovaný muž se s matkou svého syna dlouhodobě soudí kvůli péči o dítě. Dnes řekl, že navzdory soudně stanovené střídavé péči mu bývalá partnerka syna opakovaně nepředala. S dítětem měl být od neděle 14. srpna a v tom, že s ním matka v pátek cestovala na výlet, spatřoval další naschvál.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Ujet dodávce?
| 11. 8. 2017
Zjednodušený pohled je, že valivý odpor nezávisí na rychlosti. Závisí na zatížení. Je to v podstatě výsledek deformací pneumatik (při deformaci je spotřebováno více energie, než získáš zpět při navrácení do původního tvaru - což se projevuje zahříváním; to by měl být hlavní zdroj). Realita je samozřejmě složitější. Valivý odpor pneumatik závisí i na točivém momentu. V tomhle případě to však považuji za zanedbatelné (ne, že bych byl odborník :-) ).

Jak už bylo řečeno, výkon potřebný na překonání konstantního odporu roste s rychlostí. Ve 270 tedy na valivý odpor padne větší výkon než ve 250 (na aerodynamický tak zbyde méně). Skutečně tedy nelze počítat s tím, že by rychlost stoupla o 30 km/h.
Ujet dodávce?
| 11. 8. 2017
ja sem pocital s tim, ze vyssi rychlost = vyssi valivy odpor, takze by to bylo o něco min nez o 30..
Ujet dodávce?
| 11. 8. 2017
Vítr nemá vliv na valivý odpor, ale u aerodynamického to naprosto platí. Pokud ti fouká 30 do zad, tak odpor vzduchu ve 250 odpovídá 220. Ve skutečnosti ti do zad vůbec nefouká; z tvého pohledu je skutečně rychlost vzduchu 220. Takhle se s tím pracuje u letadel, kde je důležitá rychlost vůči vzduchu. Protože vztlak je výsledek vzduchu proudícího přes křídla. Pro let je důležitá tahle hodnota. Pro cestování pak rychlost vůči zemi, která klidně může být nulová nebo dokonce záporná, pokud fouká dostatečně silný vítr. Představ si, že máš protivítr skoro 400 km/h. :-)
Ujet dodávce?
| 11. 8. 2017
podle me omezovac nutnej je, protože staci, když ti foukne do zad a přes 250 se dostanes. asi nejde rict, ze když foukne 30 do zad, tak pojedes o 30 rychleji, ale k nejakym 270 z 248 by ses dostat moh...
Ujet dodávce?
| 11. 8. 2017
Samozřejmě. Co kdyby jela 251, to by byla katastrofa. :-) Omezovač klidně mít může. Realita však je, že německá auta jezdí víc než 250 (GPS), byť mají mít omezovač na 250. Moc se z toho nestřílí. K pousmání to skutečně bylo. A skutečně tvrdili, že je to první Škoda s omezovačem? Superb s šestiválcem omezovač nepotřeboval?

Vzpomínám si však, že se tam argumentovalo Golfem, že má snad 246 a jak by Octavia mohla mít víc atp. Padl tam myslím i Mégane, který měl nějakou GT verzi, nebo co to bylo, se stejně výkonným dvoulitrem a maximálku měl myslím ještě nižší.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku