Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Soumrak autosalonů pokračuje. Volvo vynechá i autoshow v Ženevě

David Bureš David Bureš 11. 6. 2018
5
Švédská značka pokračuje v nové strategii prezentace svých nových modelů. Po vynechání některých tradičních výstav se nezúčastní ani prestižního ženevského autosalonu.

S blížícím se letošním ročníkem pařížského autosalonu se stále více ukazuje, že tradiční automobilové výstavy jednotlivé výrobce už moc netáhnou. Vždyť letošní ročník kdysi největšího autosalonu světa vynechá Fiat, Ford, Nissan či Volkswagen, tedy samé klíčové značky. Ženevský autosalon se trendu klesajícího zájmu automobilek o autoshow zatím vyhýbal, to už ale také přestává platit.

Už na letošním ročníku chyběl Opel, který svoji neúčast vysvětloval především tím, že by na výstavišti neměl prezentovat co nového. To v příštím roce bude v Palexpu chybět stánek Volva, které má jiné důvody. Jeho vedení chce zkrátka prezentovat auta jinak.

„Pokračující změny v automobilovém průmyslu vytváří nové publikum pro vozy Volvo a nové způsoby uvádění produktů na trh. Automatická účast na tradičních oborových akcích už není životaschopná, musíme tak přizpůsobit naši komunikaci na základě toho, jak doplňuje naše zprávy, načasování a povahu techniky, kterou prezentujeme,“ vysvětluje toto rozhodnutí Björn Annwall, senior vice prezident Volva pro strategii, značku a prodej.

Volvo tak pokračuje ve své strategii opouštění klasických výstav. Už v roce 2015 vynechalo frankfurtský autosalon a od té doby razilo cestu své prezentace jen na jedné velké výstavě ročně na daném kontinentu – v Evropě padla volba na Ženevu. Naopak další tradiční výstavy ve Frankfurtu či Paříži vynechávala, na Mondial de l’Auto ostatně nebude ani letos. Místo toto se značka rozhodla prezentovat svá auta na menších výstavách, případně vlastních akcích, na nichž bylo snazší oslovit cílovou skupinu zákazníků.

Do budoucna ale automobilka návrat do Ženevy nevylučuje. „Neříkáme, že se už nikdy na autoshow nevrátíme. Předpokládáme, že oborové akce jako ženevský autosalon se budou dále vyvíjet a my se vrátíme,“ prohlašuje Annwall.

Jestliže se tak v poslední době zdálo, že ženevský autosalon zájem automobilek o sebeprezentaci jako jiné výstavy netrápí, v budoucnu se to může změnit. A tak i v Palexpu mohou mnozí výrobci chybět jako na jiných tradičních autosalonech. Letos v Paříži vedle výše zmíněných nebude zastoupen ani Jeep, Subaru či Mazda, na lednové autoshow v Detroitu zase neuvidíme stánek ani jedné značky německého prémiového tria, Audi, BMW i Mercedes-Benz se výstavu rozhodly vynechat. Autosalon NAIAS totiž termínově koliduje s výstavou elektroniky CES v Las Vegas, kde výrobci předvádějí své technické novinky. BMW pak též oznámilo, že na domácím frankfurtském autosalonu se bude v roce 2019 prezentovat výrazně komorněji než v předchozích letech.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

nestíhajú, skončia
SamanAR
| 12. 6. 2018
kolik z tech lidi co si na ten autosalon jede to auto osahat si ho pak poridi? autosalony jsou vesmes novinarska seslost kdy v dalsich dnes aby se jim to vubec zaplatilo tak tam pustej i verejnost, automobilky v dnesni dobe na autosalonech spise prodelavaji, ty desitky milionu co je tech par dni stoji jim ty zakazniky neprinasi, a prekvapive zjistuji ze mnohem vetsi prisun zakazniku maji z levnejsiho online PR

jen pro predstavu zajistit si stredne velkej stanek s 5-8 auty v Zeneve stoji priblizne 3 miliony eur, rekmama v hlavnim case v hlavnich TV programech treba v Nemecku vyjde na 50-60 tisic eur a oslovi asi 5x tolik divaku nez 5 denni autosalon, velka show ktere porada treba VW se pohybuji v radi 8-10 milionu eur, takze predstavit tam koncept ktery se ani nebude prodavat je casto spise takova "mala domu" pro zname znamych co to pripravuji a jsou vetsinou najimani externe >:D vidim jak nesmyslne castky se utraci treba v Boleslavi, nad nekteryma sumama za reklamni kampane na kterych jsem delal doslova tuhne mozek >:D prez 90% sumy pritom konci v rukou lidi co na tom hnou jen prstama kdys to podepisujou >:D
nestíhajú, skončia
Arese
| 11. 6. 2018
Vyzrazeny jistě ano, ale je něco úplně jiného vidět nějakou fotku (často neoficiální a tudíš nekvalitní), a něco jiného si auto pořádně prohlédnout a sednout si za volant. A nejlepší na těch autosalonech je to, že si ty auta mohu osahat pěkně jedno po druhém na jednom výstavišti. Ženeva je na to prostě ideální, jezdím tam každý rok! :-) :yes: :yes:
nestíhajú, skončia
pradeda777
| 11. 6. 2018
Presne! Poradatele autosalonu musi zmenit koncept a posunout se 21 stoleti. Dnes uz nelze spolehat na "novinky", protoze ty jsou diky internetu vetsinou do puntiku "vyzrazeny" dlouho pred autosalonem. :-!
nestíhajú, skončia
Nonsens
| 11. 6. 2018
výstavné komplexy nevedia vôbec reagovať na vývoj, doba sa zmenila a prezentačné spôsoby a možnosti a výstaviská ponúkajú stále to isté za nehorázne prachy. Skôr či neskôr skončia úplne.
Avatar - Hittman
Proč
Hittman
| 11. 6. 2018
by tam také volvo bylo, když je pro ně priorita Čína a né Evropa.