Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Hyundai chystá nejen dvojče Vengy, ale taky větší MPV

Ondřej Láník
Diskuze (5)
Testovací program většího automobilu kategorie MPV značky Hyundai pokračuje v Alpách.

Dvojče Kie Venga s logem značky Hyundai na kapotě nezůstane o samotě. Automobilka vyvíjí paralelně s menším modelem taky o kategorii větší MPV. Jeho první fotografie jsme zveřejnili letos v zimě, teď se testování přesunulo do Alp.

Automobil, který stojí na upravené platformě kombi i30CW, by se měl veřejnosti ukázat v průběhu letošního roku.

Očekává se, že nový model dostane pětimístné případně sedmimístné uspořádání interiéru, aby mohl konkurovat Renaultu Scénic/Grand Scénic, Citroënu C4 Grand Picasso, Opelu Zafira, Volkswagenu Touran, nebo novému Fordu Grand C-Max.

Neuměle instalované maskovací prvky dokazují, že v této oblasti se mají korejští inženýři ještě co učit. Klíčovým designovým prvkem je lomená spodní hrana oken, která je zřejmá jak z tmavých plastů na druhých dveřích, tak z folie instalované na bočním skle.

Pod kapotou by se měly postupně objevit jak dnes známé benzinové a naftové čtyřválce, tak i nové moderní turbodiesely 1,7 CRDi (85 kW, 255 Nm) řady U2.

Ondřej Láník
Diskuze (5)
28. 6. 2010 01:55
Re: Premiéra se blíží, práce pokračují
Díky :yes: Hm, to nevypadá ideálně. Inu počkáme, co bude na podzim, dej případně časem vědět. Zatím se zdá, že modely omezené prvořadě na evropský trh mají ztížený odbyt - viz cee'd ve srovnání s Forte. Mělo by to i logiku.
27. 6. 2010 22:17
Hyundai chystá nejen dvojče Vengy
Co vy všechno z jedné fotky nevysoudíte. :-)
27. 6. 2010 14:10
Premiéra se blíží, práce pokračují
Tohle je zpráva, která potvrzuje, že tempo přípravy většího MPV nemá zpoždění. Původně se spekulovalo, že bude mít premiéru i uvedení na trh ještě před menším dvojčetem Vengy, dnes většinou označovaným ic25, které se má paralelně vyrábět v Nošovicích. Nyní je už jasné, že se objeví s (ročním?) odstupem, místo výroby zatím nejasné, ale evropská destinace ano. Třeba budou zase něco víc vědět insideři z okruhu Nošovic.

Autoziny v minulosti obě MPV při špionáži často pletly, teď už si všimly zalomené spodní linky okna mezi B a C sloupkem, takže rozlišují. Nicméně nejde od Hyundaie o žádnou naivní kamufláž, ale o zbytečnost ten prvek těžce kamuflovat, protože byl zřetelný např. už na fotkách z února: [odkaz] . Dobré fotky na doplnění dnešní série jsou tady: [odkaz] ... i se špióny z Boleslavi :-). Záběr interiéru je už z dřívějška taky k mání, třeba tady: [odkaz] .

Podle zpráv se zdá, že 1,7 CRDi 84/255 by měl být od počátku montovaný jako základní diesel. Protože o benzinech se toho moc neví, spekuluju, že Hyundai možná bude chtít "překvapit" nasazením některého z nových GDi, kdoví jestli ne i některé turbo verze. Na tomto MPV bude Hyundaii (i Kie!) dost záležet, protože doposud mají v této velikostní kategorii k dispozici pouze Carens (Rondo) a tento projekt, datovaný ještě do časů před příchodem Schreyera ke Kii, nedopadá příliš dobře. Zároveň ale prodeje v Kanadě a USA v první fázi před krizí napověděly, že by se takovéto MPV zřejmě uchytilo i na tamějším trhu. Skupina proto potřebuje svůj "Touran" dostat na trh hodně sebejistě, s jasnou vyhlídkou na úspěch. Lze téměř jistě očekávat, že obdoba od Kie bude následovat.

Pro připomenutí sem dávám odkaz na výchozí koncept HED-5...moc toho z něj nezbylo, záhadou zůstává jen řešení zádi: [odkaz]

Pro rozlišení: ic25 má prakticky shodnou boční siluetu a linky s Vengou. Linka okna stoupá nepřerušeným obloukem, trojúhelník předního okénka má přeponu podél A sloupku zahnutou: [odkaz] Lidé z okruhu Nošovic už asi pro nás budou mít mnohem čerstvější zprávy, jak daleko je příprava. Naposledy věděli o výrobě pár prototypových kusů u nich na lince.