Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Mercedes-Benz E - mezigenerační srovnání - starý vs. nový

Ondřej Láník Ondřej Láník 14. 9. 2008 • 03:13
12
Zobrazit náhledy (12)
Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E
Nová fakta dnes pro vás nemáme, ale snímky jsou nadmíru zajímavé. Vedle sebe se totiž před objektivem fotografa postavily dvě generace třídy E. Jednu z nich Mercedes-Benz zatím oficiálně nepředstavil.

Nový model připravovaný pod kódovým označením W212 bude představen s největší pravděpodobností na ženevském nebo dokonce až na frankfurtském autosalonu v roce 2009, kombi pak o dalších několik měsíců později a dodávky prvních vozů příjdou zřejmě až v roce 2010. Očekává se zjednodušení několika hi-tech palubních systémů, takže například nákladný elektronický brzdový systém SBC (Sensotronic Brake Control) již nebude součástí výbavy třídy E, tak jako když se představovala aktuální generace. Zachovány však budou mj. funkce vysušování brzdových kotoučů za deště nebo selektivní brzdění kol v zatáčkách. Za příplatek bude možno zvolit keramické brzdové kotouče, určené zřejmě zejména pro modely AMG.

Trochu pozadu zůstane nová třída E co se týká motorářských eko-opatření. Přímé vstřikování, které má BMW i Audi rozšířeno ve svých modelech již teď, bude u nové třídy E nejprve k dostání pouze v E 350 CGI. Podobná situace je u systémů start-stop, který může ušetřit cenné desetiny litru v městském cyklu a snížit tak průměrnou spotřebu celé modelové řady. V roce 2010 by měl přijít na trh model E 300 Bluetec Hybrid, který bude po modelu S 400 Bluetec Hybrid druhým modelem, který kombinuje spalovací motor a elektromotor.

K novým designérským rysům bude patřit čtveřice hranatých světlometů vpředu, chybět nebudou již rozšířené prolisy na bocích pod dveřními klikami, robustní nárazníky a prosklení střechy. Od současného vysoce elegantního stylingu by se měl Mercedes-Benz třídy E posunout ke sportovnějšímu vzhledu s širší maskou chladiče, hranatějšími nasávacími otvory a klínovitějším bočním profilem karoserie. Rysy praktického kombi připomínají nejvíce obrovský Mercedes-Benz GL, vyráběný v USA. Délkou proti GL nebude třída E rozhodně mnoho zaostávat.

Nepřehlédněte
Marko: Budúcnosť koncernu Daimler A.G.

Technickými zajímavostmi budou elektricky otvíraná třetí boční okna (u kombi), obrovské střešní okno nebo zadní okenní roleta, integrovaná do čalounění střechy. Za příplatek bude možné nechávat záď zavírat samočinně, velmi pravděpodobné je také samostatné otevírání zadního okna ve víku. Některé zdroje slibují dokonce aktivně za jízdy měnitelnou geometrii kol. Mercedes by měl nabídnout systém samočinného rozpoznávání dopravních značek, systém varující před opuštěním jízdního pruhu nebo monitoring bdělosti řidiče.

Související články

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud