Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Nové Porsche Cayenne dostane elegantnější zadní světla (nové foto)

Ondřej Láník
Diskuze (72)
V polovině roku 2010 se fanoušci "sportovních" SUV dočkají zcela nového Cayenne. Bude nižší a snad i kratší a jeho hlavním cílem asi bude posílení pozice krále mezi rychlými SUV. BMW X6 totiž letos zacílilo dokonale.

První Cayenne vytvořilo stylistický základ, který teď asi bude automobilka nějaký čas obrábět, podobně jako to dělá už desítky let se sportovními modely s motorem vzadu. Jestli půjde o stejně dlouhodobý úspěch není ani trochu jisté. V USA, kde přistává většina produkce, teď mají přeci jen jiné starosti. Porsche ale slíbilo, že bude pracovat na úsporných nebo alespoň úspornějších motorizacích a nepůjde snad jen o převzatý turbodiesel. Ve Stuttgartu mají připravenou hybridní soustavu, kterou bude Cayenne zřejmě sdílet s Panamerou. Loni v létě představená studie Cayenne Hybrid (šestiválec 3,6 l, elektromotor/generátor mezi motorem a převodovkou) byla schopna jezdit za méně než 10 l/100 km, ale cílem automobilky je se dostal pod 9 l/100 km.

Nový snímek oranžového předprodukčního exempláře ukázal dosud zahalené: nové tvary koncových svítilen. Ty se dosud schovávaly za doslova velkoplošnými lucernami, které měly k ladnosti nebo sportovnosti dost daleko. Místo nich přijdou nízké a daleko do stran protažené sdružené svítilny.

Porsche Cayenne přineslo automobilce nečekaný úspěch, zvýšení obratu i zisku, který napomohl firmě k současné výborné finanční situaci. Expanze, o kterou Porsche usiluje všemi cestami, s sebou údajně nese i ovlivňování modelového kalendáře příbuzných automobilek. Cayenne se v roce 2002 stalo prvním modelem na společném technickém základě s vozy koncernu Volkswagen a podobný postup má přijít i v případě druhé generace. Tu naše zdroje očekávají v první polovině roku 2010, ale nový Touareg by se měl objevit nejméně s půlročním zpožděním a do představení nástupce Audi Q7 zbývají ještě asi 4 roky.

Ondřej Láník
Diskuze (72)
Avatar - Dylan McKay
1. 2. 2009 18:25
Re: Důležitá informace!
Ano, Petře, vzhled Cayennu může hodnotit každý po svém, ale kdo v něm nikdy nejel, měl by mlčet... :yes:
1. 2. 2009 13:33
Re: X6
Ty.
1. 2. 2009 13:32
Re: Důležitá informace!
Cayenne by toho aj v teréne zvládol docela dosť. Na cesty je dosť predimenzovaný. Komponenty podvozku sú masívnejšie ako na náklaďákoch do 5 ton.

Diaľnica - súhlas. V bežnom aute je to utrpenie. V istej dobe som jazdil docela často BA-Praha a nazad a najmä po českej betónke to rozhodne nebola žiadna idylka.

Tých 2,4 tony je dvojsečná zbraň. A je to trochu alibistické, ja sa schovám do 2,4 tony, a ty v aute o polovicu ľahšom scípni, len keď sa mne nič nestane. Výhoda hmotnosti sa mení na nevýhodu pri náraze do pevnej prekážky. Fyzika nepustí.

Ja som myslel, že najlepšie a najpohodlnejšie auo čo si mal, bol Avantime.
;-)
Avatar - Dylan McKay
1. 2. 2009 11:37
Re: Důležitá informace!
Čekal jsem ještě více reakcí, to je vše? >:D

Cayenne terén možná zvládá, ale na to ho nepotřebuju. Zvládá ale dobře vzdálenosti, nechtěl bych to co jezdím podnikat třeba v M5, který je zde předhazován- proč srovnávat nesrovnatelné? >:D

Když vybírám auto, tak myslím na tři věci:

dálnice D1- po té jezdím často, a asi každý ví, co tím myslím. Ta rozhodně není pro sporťáky stavěná...

český řidič- raději se schovám do auta 2,4 tuny, stále mám při čelním střetu alespoň nějakou naději na přežití (a že těch případů přibývá)...

luxus- tady Cayenne předčí i Range Rovera, jehož interiér obsahuje více plastu...

U Cayennu bych vyzdvihl hlavně podvozek, který si navíc můžu nastavit podle chuti, a podle stavu silnice.

Cayenne Turbo je zatím bezesporu nejlepší auto co jsem kdy měl, a v kterém jsem měl možnost jezdit. Ani Mercedesy ML a GL, ale ani BMW X5 a X6 nesahají Cayennu ani po ráfky...

Cayenne se prostě povedl, a jestli se někomu líbí nebo nelíbí, to mu na jízdních vlastnostech přece neubírá.

Když někdo řekne- nelíbí se mi Cayenne, odpovím- nelíbí se mi tvoje holka...
;-)
Avatar - Ronault.
1. 2. 2009 02:03
Re: X6
Protože jsi stejně starý jako on, ale umíš se podstatně lépe vyjadřovat a nejsi hulvát ;-)