Spy Photos: Nové Porsche Cayenne dostane elegantnější zadní světla (nové foto)
První Cayenne vytvořilo stylistický základ, který teď asi bude automobilka nějaký čas obrábět, podobně jako to dělá už desítky let se sportovními modely s motorem vzadu. Jestli půjde o stejně dlouhodobý úspěch není ani trochu jisté. V USA, kde přistává většina produkce, teď mají přeci jen jiné starosti. Porsche ale slíbilo, že bude pracovat na úsporných nebo alespoň úspornějších motorizacích a nepůjde snad jen o převzatý turbodiesel. Ve Stuttgartu mají připravenou hybridní soustavu, kterou bude Cayenne zřejmě sdílet s Panamerou. Loni v létě představená studie Cayenne Hybrid (šestiválec 3,6 l, elektromotor/generátor mezi motorem a převodovkou) byla schopna jezdit za méně než 10 l/100 km, ale cílem automobilky je se dostal pod 9 l/100 km.
Nový snímek oranžového předprodukčního exempláře ukázal dosud zahalené: nové tvary koncových svítilen. Ty se dosud schovávaly za doslova velkoplošnými lucernami, které měly k ladnosti nebo sportovnosti dost daleko. Místo nich přijdou nízké a daleko do stran protažené sdružené svítilny.
Porsche Cayenne přineslo automobilce nečekaný úspěch, zvýšení obratu i zisku, který napomohl firmě k současné výborné finanční situaci. Expanze, o kterou Porsche usiluje všemi cestami, s sebou údajně nese i ovlivňování modelového kalendáře příbuzných automobilek. Cayenne se v roce 2002 stalo prvním modelem na společném technickém základě s vozy koncernu Volkswagen a podobný postup má přijít i v případě druhé generace. Tu naše zdroje očekávají v první polovině roku 2010, ale nový Touareg by se měl objevit nejméně s půlročním zpožděním a do představení nástupce Audi Q7 zbývají ještě asi 4 roky.